KLUB MERCEDES-BENZ W201&W124 - FORUM -
Forum miłośników marki Mercedes-Benz, modele w201 i w124

MERCEDES-BENZ W201&W124 - Stacyjka - Pierwszy problem

komornickii - Sob Sie 12, 2006 12:01
Temat postu: Stacyjka - Pierwszy problem
Witam serdecznie wszystkich -jestem najszczesliwszym posiadaczem w 201 i po przejechaniu ok 600 km pad³a mi stacyjka i juz nie ma ochoty sie przekrêcic w ¿adn¹ stronê. Co moge zrobic lub jak j¹ zdemontowac bo dostep do niej jest trudny. Czy wystarczy wyjecie samego wk³adu czy tzeba wyj¹Ì ca³¹ stacyjkê.??
pozdrawiam

Borat - Sob Sie 12, 2006 12:19

Witamy,

Sam osobiscie nie przerabialem tego problemu ale czytalem o tym i podobno wystarczy wyjac sam wklad...ale to nie takie proste bo zeby wyjac wklad trzeba przekrecic kluczyk w pozycje 1. moze koledzy poradza bo jest to chyba dosc czesty problem w w201 i 124.
Aby uniknac takich awarii NIE WOLNO obciazac niczym kluczyk! kluczyk powinien byc w pojedynke ewentualnie z immobilizerem jesli taki posiada, podwieszajac do tego kluczyka inne klucze, smycze i inne rzeczy mozemy byc pewni ze nasze leciwe stacyjki zaczna szwankowac...
w celu obrocenia kluczyka trzeba by dorobic taki specjalny chwytak ktory zlapie za metalowa czesc kluczyka przy samej stacyjce (nie za plastik bo ukrecimy) i przekrecic na sile, jak juz przekrecimy to ratuje nas wymiana wkladu.

pozdrawiam

tomek194 - Sob Sie 12, 2006 13:00

lechoslav, Do przywitaĂą sÂłuÂży osobny wÂątek. A TwĂłj problem byÂł poruszany jakiÂś czas na tym forum. Szukaj postĂłw kolegi Numernabis-a
jackie01 - Pon Sie 14, 2006 16:49

Ja jestem swiezo po problemie. U mnie stacyjka zaciejaq sie na amen. Po 2 dniach ruszania kluczykiem ruszyla i dala sie przekrĂŞciĂŚ. Sprobuj lekko w nia postukac i ruszaj kluczykiem na boki podobno pomaga. WkÂładke stacyjki wyjmuje sie za pomoca specjalnego klucza:) daje ci linka i powodzenia :oki:
http://www.geocities.com/...ners/locks.html

komornickii - Pon Sie 14, 2006 19:42
Temat postu: Stacyjka Uleczona
dziekuje za wszelkie pomoce ,Pan przyjecha³ waln¹³ 10 razy m³otkiem z ca³ej si³y i sie przekrêci³a, potem dwa druty w te dziurki wcisn¹³ i wyj¹³ wk³ad. Wsadzi³ nowy i jest super.!
Ale przyjemnoœÌ kosztowna bo nie chcia³ z 350 pln zejsc...szkoda na benzyne juz nie mam
:drive:

jackie01 - Pon Sie 14, 2006 20:11

no widzisz ja to zrobilem wlasnorecznie i zaplacilem 60 PLN za sama wkÂładkĂŞ :?
budka - Sro Sie 16, 2006 01:31

czekaj, czekaj ,ale czy przy zmianie tego wk³adu zmienia sie kluczyk od stacyjki? Bo mnie spotka³o to samo i g³owi³em sie jak to odkrêciÌ i wyj¹Ì.
wiedzmin - Sro Sie 16, 2006 10:15

budka moga ci zlozyc stacyjke do kluczyka... tylko musisz isc do dobrych slusarzy ..czy jak oni sie nazywaja..


Co do stacyjki .. mialem taki problem ze zacinala sie ... ale 300 km od domu zlamalem kluczyk... po dorobieniu nowego (na orginalnym materiale nie wloskim gĂł...) stacyjka chodzila jak nowo narodzona... w domu wsadzalem zapasowy kluczyk w stacyjke i znowu sie blokowala.. a dorabiany dzialal super..

budka - Sro Sie 16, 2006 15:04

Ja od rana walcze ze stacyjk¹. Z³ama³em w niej juz klucz! Teraz nie wiem , co zrobiÌ? Czy moge wyj¹c ca³¹ stacyjkê, gdy klucz jest w pozycji zero, a kierownica zablokowana? PoradzÌie coœ Auto stoi na bocznej drodze.....
szeryfisch - Sro Sie 16, 2006 15:45

Wklad mozesz wyjac gdy stacyjka jest w pozycji 1. Czyli obrocona. Kombinuj ile sie da zeby ja przekrecic, wez zapasowy mniej wyrobiony kluczyk i sprobuj. Albo dorob nowy nieco "wyzszy" kluczyk - to w moim przypadku pomoglo. Gdy sie przekreci to w dziurki wsadz 2 druty stalowe i ciagnac za przekrecony kluczyk wyjmij wklad.
topik - Nie Mar 25, 2007 21:35

Witam

A JA SIE MECZE JUZ DWA DNI I NIC
sTACYJKA NIE CHCE SIE PRZEKRECIC ZA ZADNE ZMILUJ SIE
STUKANIE ,PUKANIE ITD NIC NIE POMAGA
Jak dzwonie do fachmanow to nie chca nawet slyszec "bo panie jak mercedes to nie ma mowy i trzeba jeszcze przyjechac!!!
Samochod jest uniruchomiony ,zblokowana kierownica na skreconych kolach
Samochod niezbednty a tu kanal
pzdr Robert

akim 42 - Nie Mar 25, 2007 21:45

topik, W stacyjce są dwa otwory ( na powierzchni w którą wkładasz kluczyk ) trzeba w nie włożyć zaostrzone pręty , przekręcić stacyjkę na pierwszą pozycję i wyjąć wkład ze stacyjki ; prawdopodobnie bębenek Ci padł tzn. zapadki wyleciały z gniazd.

Druty służą do popuszczenia blokady która trzyma wkład w stacyjce - niestety musisz poświęcić klucz albo dorobić zapasowy i na siłę przekręcić na pierwszą pozycję ( popękały zapadki i blokują obrót kluczem ) ewentualnie łamak ... , jeżeli nie uda się wyciągnąć wkładu - niestety cała stacyjka do wymiany .

Spróbuj poruszając kluczem góra - dół przekręcić go na pierwszą pozycję , może załapie a jak już to druty i do góry z nią .

topik - Nie Mar 25, 2007 21:52

Wiem juz wszystko o tych drutach dorobilem nawet cztery komplety
problem w tym ze nie moge ruszyc stacyjka
BO DRUTY NIC NIE POMOGA JESLI NIE PRZERZUCE STACYJKI NA PIERWSZA POZYCJE CO WYDAJE SIE NIEMOZLIWE STACYJKA ANI DRGNIE :x :(

PZDR Robert

[ Dodano: Nie Mar 25, 2007 22:01 ]
Chyba ze to ja zle interpretuje
1 wlozyc druty
2wlozyc kluczyk do stacyjki i przekrecic w prawo na pierwsza pozycje (kluczykiem )
NIE MOZNA LKUCZYKIEM NIC PRZEKRECIC NIEZALEZNIE VCZY DRUTY SA CZY ICH NIE MA W OTWORACH :evil:

jjanicki - Nie Mar 25, 2007 22:55

Dobrze interpretujesz, jednak prawdopodobnie zapadki się posypały...
Dobre wyjście jak akim napisał... dorób łamak (najlepiej z klucza imbusowego z dobrej stali), ale nie przez szlifowanie, bo rozhartujesz stal, tylko przez frezowanie na frezarce.
Wkładasz łamak i obracasz nim wkład stacyjki, śmiało przykładając siłę konieczną do pokonania oporu zapadek (wkładka i tak do wymiany) i dalej według znanej Ci już procedury :oki:

P.S. Przy wkładaniu w otwory zaostrzonych drutów (albo poręczniej - jeden drut wygięty w lit. U o rozstawie ramion 20mm, z zeszlifowanymi pod skosem i od wewnątrz końcówkami) powinien być słyszalny charakterystyczny 'klik' zapadek trzymających bębenek...

topik - Pon Mar 26, 2007 08:12

Jasne dzieki!!!
Przynajmniej jestem teraz czegos :lol: pewien
Dzieki bardzo za pomoc ,bo dobra informacja to 95%sukcesu
Dam znac
Pzdr Robert

ARTUR - Pon Mar 26, 2007 18:59

Najlepiej regenerują wkładki w konkretnych punktach dorabiania kluczyków . Gościu przy mnie wyciągnoł wkładke , zregenerował w 20 minut założył raptem mnie to kosztowało 50 zł. i po problemie i tak juz jezdze rok . jak komuś się wkładka zacieła to trzeba energicznie wsadzić kluczyk do stacyjki z jednoczesnym gwałtownym przekreceniem . Delikatne wsadzanie i krecenie jest mało skuteczne .
topik - Wto Mar 27, 2007 10:55

Tez i tak zrobilem ale chyba za energicznie (energetycznie)
bo kawal klucza zostal w stacyjce :chory:
Teraz pod domem stoi blaszany komplet nieszczesc z zablokowana kierownica ,skreconymi kolami ,zoblokowana stacyjka z kawalem metalu w srodku
Tzw fachowcy albo chca miec stacyjke na biurku ,albo samochod w warsztacie :zolta:
a wiekszosc jak uslyszy chaslo merc+stacyjka czmycha w popLochu i nawet nie chca miec tego kompletu w swoim warsztacie :czerwona:
Mam pomysL kupie sobie granat :oki:


pzdr Rob

jjanicki - Wto Mar 27, 2007 11:06

Topik - jaki masz silnik?? Benzyna czy gaz??
topik - Wto Mar 27, 2007 12:02

DIESEL 200D
JohnyR - Wto Mar 27, 2007 12:04
Temat postu: Stacyjka - Pierwszy problem
W Zielonej Górze problem nie istnieje - jest fachowiec, nazywa się Włamywacz !! przyjeżdża busem - w minutę wyjmuje stacyjkę, naprawia/wymienia (dopasowując do kluczyka) ew. na miejscu dorabia kluczyk!! Dla zainteresowanych z Lubuskiego podaję numer: 601760734.

Jr

topik - Wto Mar 27, 2007 13:03

JohnyR BARDZO CIEKAWY KONTAKT !! !
Facet powiedzial jak wyjac Latwo stacyjke
cytuje "i zawiez to temu gamoniowi a jak nie zrobi wyslij do mnie , na drugi dzien masz stacyjke z kompletem kluczy"

komornickii - Wto Mar 27, 2007 13:28

witam szanownych Panów, rozpocząłem ten temat to i napisze co ja miałem i jak sie skonczyło moze ciut pomoze. mi padła po kupnie auta, to samo było zacieta kierownica stacyjka ani rusz, koszmar. Przyjechał facet wsadził owe dryty oczywiscie ale do tego robilismy z nim tak ze on krecił kluczykiem zeby zaskoczył wkład na 1 pozycje trzymajac do tego pobijak i ja nasuwałem młotkiem w terakcie gdy on krecił kluczykiem, zajęło to 4,5 minuty i wkład wyszedł. Najwidoczniej udezenia mlotka moga poluzowac w srodku wkładu zapadki i latwiej pusci...takze moze warto jeszcze radzieckim sposobem spróbować! :palacz: Pozdro
akim 42 - Wto Mar 27, 2007 13:29

topik napisał/a:
JohnyR BARDZO CIEKAWY KONTAKT !! !
Facet powiedzial jak wyjac Latwo stacyjke
cytuje &quo...


Podziel się proszę zdobytymi wiadomościami - na pewno komuś się przyda :oki:

topik - Wto Mar 27, 2007 13:55

Pod kolumna kierownicza tam gdzie Laczy sie ona ze stacyjka
jest taki stalowy guzik ,ktory schowa sie tylkowtedy gdy przekrecimy stacyjke na 1 pozycje
jest tam takze obejma skrecona na 10 kluczyk
Kolejnosc postepowania:
1.odkrecic obejme i zdjac
2.zeszlifowac ten metalowy guzik kamieniem (stal hartowana )
3. wyjac stacyjke wczesniej odlaczajac przewody
4.zawiezc "gamoniowi "do naprawy
To teoria a jak w praktydce ?mam zamiar sprobowac
pzdr robert

jackie01 - Wto Mar 27, 2007 15:42

topik, w praktyce wyglada to nieco gorzej. Równiez mialem taki problem. Po 3 dniach mordowania sie wkoncu udalo sie przekrecic wkladke i ja wyjac.
Magik - Wto Mar 27, 2007 16:24

Pozostaje jeszcze bardziej ekstremalne rozwiazanie !! !! Mialem problem ze stacyjka w moim poprzednim MB. Wkurzylem sie i wciagnelem cale kolumne wraz ze stacyjka i oddalem do naprawy.
jjanicki - Wto Mar 27, 2007 19:14

cholerka, szkoda że nie ma modułu załączania plików (albo ja ślepy jestem), bo w hosting nie chce mi się bawic :slaby:
A mam screenshota z rozrysowaną "na nuty" stacyjką... :hmm:

topik - Pią Mar 30, 2007 16:30

Witam

Metoda okazala sie Rewelacyjna!!! :oki:
Trzeba sie tylko zaopatrzyc w mala szlifiereczke z przedluzaczem 30000obr/min
Wyjalem stacyjke i jak sie okazuje przy starszych modelach (nie wiem do ktorego rocznika)
jesli sie nie przelozy na pierwsza pozycje nie wyjnie sie takze wtyki,trzeba uciac i poznaczyc przewody by je pozniej bezblednie polutowac
METODA JEST GODNA polecenia
1 zeszlifowanie guzika okolo10min
2.manipulacje zwiazane z wyjeciem 15min

A teraz wioze to ustrojstwo do regeneracji

Pzdr Robert

konri - Wto Kwi 03, 2007 20:56

Nie trzeba nic ucinac!!!!
Wystarczy nawiercic otwory w czrnej wtyczce od tylu i srubokretem wykrecic sruby trzymajace kostke stacyjki :) )

topik - Sro Kwi 04, 2007 08:46

Trzeba wiedziec jeszcze w ktorych miejscach te otwory nawiercic
Ja ucialem polutoowalem koncowki i polaczylem przez solidne kostki przylaczeniowe (skrecane)
Wczoraj calosc zmontowalem i odpalilem auto :lol:

Jest troche manipulacji przy wlozeniu stacyjki ale generalnie metoda dobra bo szybka i tania !! !
Za regeneracje stacyjki +zamka ddzwi kierowcy +zamek bagaznika zaplacilem 120pln

Nastepnym razem (mam nadzieje ze nie bedzie)laweta nie bedzie mi potrzebna :mrgreen:
pzdr Rob :drive:

mirek142 - Nie Kwi 08, 2007 00:29

Ja borykałem się z tym problemem 2 razy, raz mechanicy mi naprawili (3dni to trwało :smiech2: ) a drugi raz szukałem fachowca w Warszawie tem gdzie pracuje ale okazało się że gdzieś jest taki jeden tylko w warszawie.
Co ciekawe przypomniało mi się że u mojej żony w rodzinie jest ktoś kto ma usługi ślusarskie zadzwoniłem przyjechali jakoś metodo czarodziejsko wyciągneli wkład (chciałbym dodać ze stacyjka się nie przekręcała w pozycje 1 ) piłując coś w stacyjce
i po 3 godzinach miałem nowe zapadki w wkładzie mało tego zażyczyłem sobie żeby mi zapadki dorobili do klucza od otwierania drzwi i tak też zrobili i znów mam 1 kluczyk do mojej gwiazdki a nie pęczek . I to sa prawdziwi fachowcy , bo po mechanikach to niemiałem brzęczka od świateł i blokady kierownicy stwierdzili że wstawili mi stacyjke od automata i dlatego tych opcij niema :smiech2:

trawkinss - Nie Kwi 15, 2007 00:52

Mam znajomego, który miał taki sam problem.
Nie mógł przekręcić kluczyka żeby wyjąć bębenek.
Pomogło dorobienie troszkę większego kluczyka.
Pisał już wcześniej o tym szeryfisch
Co prawda jest to około 40zł, ale chyba tak jest lepiej niż ciąć, piłować, szlifować i stukać.

ELMER - Sro Paź 10, 2007 21:44

a wiecie moze jak mają byc te kable co są w stacyjce ? ale nie te kostki tylko te co są na samym koncu (piny) jak one mają byc ustawione kolorystyczne ??
jjanicki - Czw Paź 11, 2007 01:49

ELMER napisał/a:
ale nie te kostki tylko te co są na samym koncu (piny) jak one mają byc ustawione kolorystyczne ??

Ale zamotałeś - nie wiem czy o to Ci chodziło, ale proszę, to przewody idące do stacyjki:

30 czerwony
30 czerwony
P cienki zielono biały
15R różowo żółty
15 różowo czerwony
15X różowo zielony
50 fioletowy

ELMER - Czw Paź 11, 2007 08:21

dzięki wielkie oto mi wlasnie chodziło :) :) !! ! uratowaleś mi zycie :)
jjanicki - Pią Paź 12, 2007 00:07

ELMER napisał/a:
uratowaleś mi zycie :)

etam, nie przesadzaj :zeby:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group