KLUB MERCEDES-BENZ W201&W124 - FORUM -
Forum miłośników marki Mercedes-Benz, modele w201 i w124

MERCEDES-BENZ W201&W124 - Nie działa wiatrak - chłodzenie silnika 2.0D 1990 automat

AleksB - Nie Cze 12, 2011 13:09
Temat postu: Nie działa wiatrak - chłodzenie silnika 2.0D 1990 automat
Witam,
jakiś czas temu po przejechaniu 80km na trasie i kilku km w mieście (dosyć wolno) zagotował się silnik. Poszedł dym spod maski i śmierdziało gumą. Pozwoliłem :star: odpocząć 3 godz. i wyjeżdżając z miasta zajechałem do jakiegoś warsztatu, żeby zapytać czy dojadę do domu. Mechanik odpowiedział, że to wina wiatraka i mogę spokojnie jechać do domu, bo na trasie się nie zagotuje. Jak zapytałem o naprawę usłyszałem o jakiejś części, którą można by wymienić albo zmostkować (żeby wiatrak chodził na stałe). Teraz pytanie jak to naprawić?

Blant997 - Nie Cze 12, 2011 13:59

Było już o tym na forum chyba.

Mam ten sam problem i samochód 17 czerwca idzie do kolejnego elektryka w celu naprawy tego czegoś. Sam z tym walczę i jak narazie bez skutku. Poleciłbym Ci zrobić kilka rzeczy:

-sprawdź czy bezpiecznik nr 10 jest cały, jeśli nie to go wymień i spróbuj zagrzać smochód na postoju powyżej 100*C. Jeśli bezpiecznik się spali to jest coś nie tak z instalacją elektryczną.
-podepnij na sztywno wiatrak i zobacz czy pracuje
-wymień czujnik temperatury
-wymień termostat


Do tej pory nie mogę pojąć jak inżynierownie Mercedesa mogli dać na jednym bezpieczniku wentylator chłodnicy, sterowanie lusterka elektrycznego, grzanie dysz spryskiwacza i grzanie foteli :slaby:

U mnie bezpiecznik pali się po przekręceniu zapłonu i nikt nie ma pomysłu na to jak to naprawić :slaby:

w0jta5 - Nie Cze 12, 2011 14:15

Blant997 napisał/a:
Do tej pory nie mogę pojąć jak inżynierownie Mercedesa mogli dać na jednym bezpieczniku wentylator chłodnicy, sterowanie lusterka elektrycznego, grzanie dysz spryskiwacza i grzanie foteli

Przecież to tylko elektromagnes, dużego poboru nie ma. ;)

Tak jak napisał Blant997, w pierwszej kolejności bezpiecznik i elektomagnes - i wszytko powinno stać się jasne :oki:

no.42 - Nie Cze 12, 2011 23:14

a ja zacząłem od poprawienia zacisków wtyczki czujnika i na tym sie skończyło - 5 minut roboty, wiec jeśli masz farta podobnie jak ja pójdzie lekko.
Gerri - Pon Cze 13, 2011 11:12

Blant997 napisał/a:
Do tej pory nie mogę pojąć jak inżynierownie Mercedesa mogli dać na jednym bezpieczniku wentylator chłodnicy, sterowanie lusterka elektrycznego, grzanie dysz spryskiwacza i grzanie foteli

Proste: jednoczesne użycie niektórych z tych urządzeń prawie się wyklucza (np. grzanie siedzeń i wentylator silnika)
Blant997 napisał/a:
U mnie bezpiecznik pali się po przekręceniu zapłonu i nikt nie ma pomysłu na to jak to naprawić

Też proste: najbardziej podejrzane to obwód wentylatora silnika i grzanie dysz spryskiwacza.
Ściągamy wtyczkę z czujnika temperatury i załączamy zapłon (czy wywali bezpiecznik). Potem odpinamy wtyczkę grzania dysz spryskiwaczy (w klapce na masce przy zawiasie) i znowu załączamy zapłon) W 90% te działania pozwalają znaleźć winnego.

Blant997 - Pon Cze 13, 2011 20:00

Gerri, wykonywałem te dwie czynności jakiś czas temu. Efekt jest taki, że bezpiecznik jest cały, ale po kilku minutach jazdy się spali :hmm:

Pogadałem z elektrykiem trochę i najpierw przeglądną wszystkie kable, a jeśli nic nie znajdą to zrobią osobną instalację dla wentylatora :P

AleksB - Wto Cze 14, 2011 13:48

już rozwiązałem problem - poszła wtyczka przy wentylatorze :)
no.42 - Wto Cze 14, 2011 14:36

tak jak juz wspominalem te wtyczki sa naprawde solidne, jednak w wypadku pelnoletnich aut roznie juz bywa z ich kondycja :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group