KLUB MERCEDES-BENZ W201&W124 - FORUM -
Forum miłośników marki Mercedes-Benz, modele w201 i w124

MERCEDES-BENZ W201&W124 - co stuka w przednim zawieszeniu???

misior190 - Wto Kwi 10, 2007 14:16
Temat postu: co stuka w przednim zawieszeniu???
witam wszystkich bardzo serdecznie
jako ze jestem nowym użytkownikiem za wszystkie gafy odrazu przepraszam.
a wracając do tematu ostatnio po ustawieniu zbieznosci w mojej 190 pojawiło sie dziwne stukniecie dobiegające z prawej strony auta mniej więcej na wysokości podłogi pasażera. stuk jest słyszalny podczas skręcania kierownica i podczas hamowania kiedy to autko lekko ugina sie z przodu .bylem już u kilku diagnostów jednak żaden z nich nie był w stanie ustalić co jest nie tak i co stuka. żadnych luzów w zawieszeniu nie wykryto .jedynie lekki luz na przekładni kierowniczej . czy możliwe jest to ze to wlasnie ona ?? ?czy moze łożyska??? wymieniałem je 2miesiace temu i podobno znowu są do wymiany. czy może to być sworzeń a może macie jakieś inne propozycje co sprawdzić i co to może być ?? nie zauważałem pogorszenia w prowadzeniu a nic z tych rzeczy tylko po prostu to słychać a jak wszyscy wiedza stuki w zawieszeniu to nic miłego szczególnie ze brzmi to jakby coś miało sie urwac. z góry dziękuje za pomoc pozdrawiam

adamo64 - Wto Kwi 10, 2007 14:36

To mi wygląda na sworzeń (nie raz bardzo trudno to zdiagnozować-ew łom).Jeśli zaś chodzi o łożyska to b.dziwne że po 2 miesiącach są znowu do wymiany.Jeżeli tak jest naprawdę to szybko zmien swojego mechanika bo Ci resztę auta też popsuje. :drive:
cyran973 - Wto Kwi 10, 2007 18:30

a mi to wygląda że możesz mieć zbyt duży luz na łożysku w piaście bo sworzeń jak jest wybity to jak masz koło w górze to bujając nim wyczuł byś luzy
markur1 - Wto Kwi 10, 2007 19:00

Albo drążek pośredni
wallenrode - Sro Kwi 11, 2007 12:40

witam.
ja stawiam na sworzeń-wymieniałem gdyż w moim przypadku skrzypiało jak skrecałem koła czy jechałem na nierównościach itp...

pozdraiwam.

misior190 - Czw Kwi 12, 2007 09:45

dziekuje wszystkim za odpowiedzi zdecydowałem sie na wymianę i łożysk i sworznia.mam jednak jeszcze jedno pytanie czy sworznie również należy wiemieniac parami???
cyran973 - Czw Kwi 12, 2007 10:59

z reguły tak ale zobacz może drugi jest dobry a po co koszty sobie robić zrób najpierw sworznie a łożyska sprawdź jak je wymieniałeś niedawno to powinny być jeszcze dobre
komornickii - Czw Kwi 12, 2007 11:42

misior 190 ja wymienialem ostatnio sworznie u siebie, trzeszczenie i skrzypienie przy nierównosciach i skrecaniu to na 95 % sworznie,tak uslyszalem od mechaników- wymien zdecydowanie dwa na raz -polecam Febi 40pln sztuka to hyba nie tak sporo. Co do łożyska to objaw padnietego łozyska to luzy na kole i koszmarne tzreszczenie badz skrzypienie a szum koła to raczej jeszcze nie jest objaw padnietego łozyska. Walniete łozysko to powinno wyjsc na geometrii... pozdro[/b]
szeryfisch - Pią Kwi 13, 2007 10:28

Jesli puka w nogach pasazera to stawiam na wspornik ukladu kierowniczego - znajduje sie dokladnie tam.
Jesli polecialy lozyska w tak krotkim czasie to zmien mechanika.
Sworzen niestety nie stuka, jego wybicie mozna sprawdzic jedynie łomem, jesli mechanik twierdzi inaczej to nie zna sie na MB.

misior190 - Wto Kwi 17, 2007 11:27

witam
wedle Waszych podpowiedzi zdecydowałem sie na wymianę sworzni .dzisiaj auto odstawiam do mechanika ponieważ nie zdecydowałem sie zrobić tego samemu. koszty : sworznie febi z rabatem 70zl za 2sztuki + robocizna 50zl za stronę łącznie 170zl wiec znośnie chociaż z tego co czytałem można to zrobić we własnym zakresie i stówka w kieszeni by została jednak mój ojciec (mechanik z niewykształcenia) nie chciał podjąć wyzwania. trudno. zobaczymy czy ten wredny stuk zniknie .oczywiście poinformuje czy pomogło . pozdrawiam wszystkich serdecznie

Klima190D - Nie Cze 10, 2007 14:32

Przyłącze sie do tematu. Wiec w swojej :star: tez słysze jakies stuki ale przy skreconych na max kołach np przy zawracaniu jest taki trzask jakby koło sie urwalo, i przy predkosci 80-100km/h cos stuka przy kole kierowcy i trzesie kierownica, jak troche zwolnie lub przyspiesze pow 100 to trzesienie ustaje. Dodam ze rok temu byl zmieniony jeden wachacz od strony pasazera bo cos tam sie urwalo, mozliwe ze drugi jest juz na wykonczeniu??
jjanicki - Nie Cze 10, 2007 14:39

Przy max. skręcie kół hałasuje ogranicznik skrętu. Wytarła się teflonowa (czy jakaś tam) nakładka i metal trze o metal....

Drgania przy opisywanych prędkościach pochodzą zapewne od niewyważonych kół...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group