KLUB MERCEDES-BENZ W201&W124 - FORUM -
Forum miłośników marki Mercedes-Benz, modele w201 i w124

MERCEDES-BENZ W201&W124 - Pompa wtryskowa OM602 2.5 TD

175mirek - Sob Lis 09, 2013 02:24
Temat postu: Pompa wtryskowa OM602 2.5 TD
Witam. Jak powinna wyglądać pompa wtryskowa od 2.5 TD? Mógłby ktoś pokazać na zdjęciu? Bo sam już sie pogubiłem... I jak jest sterowane zwiększanie dawki paliwa,podciśnieniem czy jakos elektrycznie? Dużo pierdzielenia żeby wrzucić ją do normalnego OM602 z dołożonym turbo?
w0jta5 - Sob Lis 09, 2013 08:53

OT:
Czytam i zastanawiam się czemu jeszcze nikt z dieslowych fachowców nie napisał w temacie, ale patrze na profil i wszystko stało się jasne :P

Cytat:
175mirek 
Swój
S: Mercedes W124 Coupe 2,5D


;)

175mirek - Sob Lis 09, 2013 11:27

Nie rozumiem,o co chodzi? :P Że mam okaleczone dieslem coupe i nikt nie chce sie do mnie odezwać? :mrgreen: Możesz wyjaśnić?
w0jta5 - Sob Lis 09, 2013 13:42

175mirek napisał/a:
Że mam okaleczone dieslem coupe i nikt nie chce sie do mnie odezwać?

Mhm ;)

moscal - Sob Lis 09, 2013 13:44

Do pompy turbo dochodzi jeszcze jeden przewód ciśnieniowy do ALDY który steruje dawka przy zwiększeniu ciśnienia w kolektorze dolotowym.
Nie ma problemu zamontowania jej w silniku nie doładowanym ale jeżeli nie zamontujesz turbiny to będzie gorzej jechał niż na zwykłej pompie.

175mirek - Pon Lis 11, 2013 01:08

moscal mam doładowany silnik,napisałem w 1 poście ;) A co do diesla w Coupe,to nie wiem w czym problem,przecież od forda nie jest tylko od MB no nie? Jeden lubi diesle drugi benzyny,proste. Ja go tam nie wsadziłem,tylko poprzedni właściciel. A że silnik jest już po zrobieniu idealny to po co go wymieniać? moscal mozesz mi jeszcze pokazać zdjęcie takiej pompy od TD? Nie wiem jak powinna wyglądać a chce być pewien.
moscal - Pon Lis 11, 2013 10:23

Najprościej jak tylko możliwe to do ALDY jeżeli masz przewód podłączony to masz TD jeżeli nie to masz zwykłą
http://imageshack.us/phot...0120319469.jpg/
tak wygląda to u mnie z kolektora do pompy

w0jta5 - Pon Lis 11, 2013 10:29

Tłumaczysz sobie czy nam? :P
175mirek - Wto Lis 12, 2013 10:16

w0jtas5 po co jakieś zbędne komentarze? Znalazła się wkońcu osoba która chce pomóc,z czego sie ciesze... moscal troche mnie nie zrozumiałeś ;) Miałem zwykłe OM602,teraz dołożyłem turbine,no i szukam pompy od TD bo ta sie nie nadaje,za mało paliwa dostarcza :P Czyli ALDA ma być w kształcie kwadratu tak? CZy są też okrągłe? Ta pompa jest od TD? http://allegro.pl/pompa-w...3630558842.html
moscal - Wto Lis 12, 2013 21:37

175mirek napisał/a:
Miałem zwykłe OM602,teraz dołożyłem turbine,no i szukam pompy od TD

A skąd ja miałem wiedzieć że masz dokładane turbo :hmm: myślałem że tylko pytasz jaka jest różnica a ja próbuję Ci wyjaśnić ale kolegaw0jta5, się czepia nie wiem czego.
Nie widzę czy jest od TD ale jeżeli króciec będzie z boku to jest TD jeżeli od dołu to D przynajmniej mi się tak wydaje jeżeli tak nie jest to proszę o sprostowanie.

175mirek - Wto Lis 12, 2013 23:02

Hehe moscal a choćby stąd,że napisałem to w pierwszym poście na samym końcu :mrgreen: Ale każdy może przeoczyć ;) No chyba właśnie tak by było jak piszesz,że z któccem do dołu od D bo każda którą widziałem i miała do dołu,była od zwykłego D. Kurde gdzie ja znajde taką pompe od TD jak nie ma ani na allegro ani na innych stronkach... :slaby: Dobra to jak narazie wielkie dzięki moscal za pomoc,troche sie rozjaśniło ;)
strzaly01 - Wto Lis 12, 2013 23:53

Panowie spokojnie z tego jak ja to odebrałem to w0jta5 sobie żartuje.
w0jta5 - Sro Lis 13, 2013 07:15

Nie inaczej strzaly01, dodatkowo temat był na górze i szybciej ktoś na niego trafił, ale jak ktoś ma takie poczucie humoru i dystans do samego siebie, to rolka srajtaśmy poszła na otarcie łez... ;)

Kończę OT :oki:

moscal - Sro Lis 13, 2013 09:13

Napisz do mirasa może coś ma.

[ Dodano: Sro Lis 13, 2013 09:14 ]
Zresztą wrzuć w giełdę że kupisz pompę :mrgreen: od tego to jest

175mirek - Sro Lis 13, 2013 15:04

No tak myślałem żeby wrzucić ale jakoś mnie tu chyba nie lubią i zwątpiłem że ktoś sie odezwie... :P No ale spróbować nie zaszkodzi :)
mushilicker - Sro Lis 13, 2013 22:40

Szukam i szukam i nie mogę nic znależć do 2,5TD a wiem że kiedyś były na allegro. Ogólnie takiej musisz szukać.

http://obrazki.elektroda...._1348599819.jpg

podejrzewam że taki okres i trzeba trochę poczekać i się pokarzą-będę obserwował albo na szrotach popytaj.

strendel - Czw Lis 14, 2013 15:35

dobrze się zastanów czy nie lepiej kupić doładowany motor z pompą. Wolnossący i turbo to dwa różne motory. Mam właśnie okazję przekonać się o tym na własnej skórze, pękła mi głowica od temperatury. Różnice w samej głowicy to conajmniej większe komory wstępne i dodatkowe kanały chłodzące w td.
mushilicker - Czw Lis 14, 2013 22:31

jak się silnik zajeżdzi to się wymieni na turbo
175mirek - Nie Lis 17, 2013 16:01

No dokładnie ;) Jak sie zajeździ to sie dopiero wymieni :P w0jta5 jak żartowałeś to spoko,nie załapałem poprostu ;) mushilicker dzięki za zdjęcie,lepszego chyba sie nie dało pokazać :oki: teraz bd wiedział czego szukam
175mirek - Czw Lis 21, 2013 15:14

No i znalazłem ;) Jak sie wie czego sie szuka to sie znajduje xD I teraz mam pytanie...
1.Jak sie zabrać za wymianę tej pompy? Jak ustawić tą nową pompę,bo nie wiem w jakim położeniu się zatrzymała? Czy wystarczy że ustawie wał na 24st przed OT,wkręcę blokadę w moją pompe,wyjme ją i tak samo zablokowaną nową pompe od TD włoże na jej miejsce?
2. Do czego są te 2 przystawki z tyłu pompy,każda ma kostke na 2 piny?
3.Do czego jest wejście na 3 piny z góry pompy?
Jak ktoś wie,to prosze o odpowiedź bo sobie nie poradze bez tych informacji.

Markslew - Czw Lis 21, 2013 20:46

Silnik ustaw na 15 st. za OT, pompę wyjmujesz.

Potem nową pompę blokujesz, musisz mieć przyrząd do blokowania : http://www.w201w124.com/f...pic.php?t=26531

I zablokowaną pompę wkładasz w silnik który cały czas jest na 15 st za OT.

175mirek napisał/a:
2. Do czego są te 2 przystawki z tyłu pompy,każda ma kostke na 2 piny?
3.Do czego jest wejście na 3 piny z góry pompy?


Pokaż zdjęcie.

moscal - Czw Lis 21, 2013 20:59

2. to jest od ELR/ARA czyli po mojemu ssania
3. to chyba od ASB nie potrzebujesz tego

175mirek - Czw Lis 21, 2013 22:48

Dzięki za odpowiedzi ;) Teraz już wszystko jasne. Ok porobie zdjęcia to pokaże Wam te kostki dokładniej. A gdzie jest ten otwór w który wkręca sie blokade?

[ Dodano: Czw Lis 21, 2013 22:51 ]
Juz wiem gdzie wkręcić znalazlem na forum :oki:

mushilicker - Pią Lis 22, 2013 06:26

Napisz jak teraz jezdzi
175mirek - Czw Lis 28, 2013 23:59

Pompa już dawno siedzi,włożenie zajęło mi samemu po pracy od 22 do 2 w nocy czyli 4 godziny razem z dorobieniem sobie blokady do pompy :P Musiałem odkręcać kolektor ssący i dorabiać tą blokade dlatego tak długo :P Teraz samochód całkiem inaczej sie zachowuje,turbina doładowuje go niemal od razu,dobrze płynnie przyspiesza,nie ma,doładowanie mam 0,9bar podczas jazdy,bo tak sobie ustawiłem,myśle że nie za mało? Zdjęcia niedługo wstawie w moim temacie z :star: i wszystko opisze co tam porobione jest :) A jeszcze jedno pytanie,da sie jakoś podłączyć to ssanie elektryczne żeby sterować nim manualnie lub żeby sie samo wyłączało po osiągnięciu danej temp? Czy działa tylko z modułem jakimś?
mushilicker - Pią Lis 29, 2013 07:17

0,9 bar to dokladnie tak jak powinno byc w serii. Z tym ssaniem niesyety nie wiem musze popatrzec jak to jest u mnie. Czekam na fotorelacje :)
moscal - Pią Lis 29, 2013 08:16

Jeżeli poprowadzisz przewody + i - i podaż napięcie to będzie ssanie,ja wczoraj wyciągnełem silnik z w124 i mam tą całą wiązkę jeżeli jesteś zainteresowany to mogę ci ją wyciągnąć.pisz PW.
strendel - Pią Lis 29, 2013 11:26

Podepnę się pod pytanie. Co prawda mam ten moduł ELR ale wolał bym ssanie manualne. Jaki prąd podać pod ten nastawnik aby można było ręcznie kontrolowac "ssanie". W instrukcji pisze żeby nie elektryzowac go dłużej jak kilka sekund.
Markslew - Pią Lis 29, 2013 17:35

strendel napisał/a:
W instrukcji pisze żeby nie elektryzowac go dłużej jak kilka sekund


Racja, pisze. Trzeba by poprzez jakiś opornik poprowadzić, albo żarówkę, może 21 W albo 5 W, trzeba by potestować .

175mirek - Pią Lis 29, 2013 18:10

Tylko żeby nie spalić tego ustrojstwa :P
Markslew - Pią Lis 29, 2013 19:15

Dla tego trzeba przez jakiś opornik pociągnąć, na początek mała żarówka, np. 5W .
175mirek - Pon Gru 02, 2013 15:13

A mógłby ktoś zmierzyć jakie napięcie jest odrazu po uruchomieniu zimnego silnika,w kostce odpiętej od elektromagnesu ssania? Tak by było najłatwiej sprawdzić żeby nic nie spalić próbami na ślepo...
strendel - Pon Gru 02, 2013 17:34

Na ssaniu powinno być 12v, ale nic to nam nie da bo tam jest sterowanie PWM, czyli zmienia się szerowkość impulsu a nie napięcie.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group