KLUB MERCEDES-BENZ W201&W124 - FORUM -
Forum miłośników marki Mercedes-Benz, modele w201 i w124

MERCEDES-BENZ W201&W124 - aku jaki prąd rozruchowy????????

kuba - Pią Lut 13, 2009 11:05
Temat postu: aku jaki prąd rozruchowy????????
Paowie chce kupić na szybko akumulator centra futura 65 ah jaki powinien mieć prąd rozruchowy w 20 benzyna

dzięki z szybką odpowiedź tymczasem szukam dalej na forum

Traser - Pią Lut 13, 2009 12:03

kuba napisał/a:
...chce kupić na szybko akumulator centra futura 65 ah jaki powinien mieć prąd rozruchowy w 20 benzyna..


Akumulator Centra Futura 65Ah ma prąd rozruchowy 680A. Wszystko pisze na nalepce akumulatora.

kuba - Pią Lut 13, 2009 15:32

Ha dzieki własnie zakupiłem 64ah jest dokladnie tak jak mówisz.
śmiga :jump:
Swoją drogą miałem dziwna sytuację otóż poprzedni aku Schnaider 74 ah jeżdził dzień w dzień i nagle przestał działać tzn wczoraj bylo ok dziś już nie dał rady, zmierzyłem napięcie i wyszło 10,2 czyli szrot.
Czemu z dnia na dzień się rozwlił czy może to mieć związek z ładowaniem w sensie jego braku??

Traser - Pią Lut 13, 2009 15:52

Jeśli to starszy wysłużony akumulator to mógł paść z dnia na dzień, ale profilaktycznie sprawdź ładowanie.
kuba - Pią Lut 13, 2009 16:01

Traser, jakie powinno być napięcie? będę wieczorkiem sprawdzał
dzieki za odpowiedź

[ Dodano: Pią Lut 13, 2009 16:02 ]
:zeby: rozumiem że na włączonym silniku trzeba dokonać pomiaru?? :zeby:

Traser - Pią Lut 13, 2009 16:06

Powinno być 14,2V do maksymalnie 14,5V. Pod obciążeniem może spaść na 13,6V - 13,8V. Trochę to wszystko zależy od warunków pomiaru.
daroo821 - Pon Lis 23, 2009 20:40

mam takie pytanko,bo byćmoże będe musiał zmienić bateryjkę."w sam naprawiam"znalazłem,że w 2.0 benz są akumulatory 64Ah i 72Ah.gdzieś widziałem nawet,ze 55Ah.wobec tego jaki musiałbym zakupić.stawiałbym na 64Ah.55 moim zdaniem jest stanowczo za mały,a 72 to do diesla dobry jest,bo po tygodniu dojeżdzania do pracy i z powrotem(15km w jedną stronę) światła,ogrzewanie-nawiew,wycieraczki,radio,-to pewnie duży akumulator będzie niedoładowywany i szlag go trafi

[ Dodano: Pon Lis 23, 2009 20:56 ]
a i jaka moc rozruchowa byłaby dla niego dobra.zimą pod chmurką,a o 5:30 trzeba wyruszać w drogę

scibor - Wto Lis 24, 2009 08:17

Ja wlasnie zamowilem sobie do :star: akumulator 72Ah 680A (2,0D). Pojemnosciowo zgodnie z instrukcja i najwiekszy prad rozruchowy jaki znalazlem przy tej pojemnosci. Im wiekszy amperaz, tym lepiej (w sensie mocniej kreci:))
No niestety na Optime mnie na razie nie stac, bo taka 75Ah to potrafi i ponad 1000zl kosztowac, ale za to bylaby na wieki:)
Ladowanie oczywiscie mierzymy na uruchomionym silniku - bez obciazenia powinno byc jak koledzy wspomnieli conajmniej 14,2V, z obciazeniem (swiatla mijania, dmuchawa, radio;)) ponad 13,6V.

daroo821 - Wto Lis 24, 2009 15:29

scibor napisał/a:
Ja wlasnie zamowilem sobie do :star: akumulator 72Ah 680A (2,0D).

no tak,ale to diesel.a ja mam 2.0 benzyna

erni25 - Wto Lis 24, 2009 20:28

Może być na przykład taki:
http://moto.allegro.pl/it...rancja_3_l.html

fox220v - Wto Lis 24, 2009 20:38

Według tego co znalazlem w FAQ, to ma spokojnie wystarczyc 62 Ah, lub cos koło tego bo teraz producenci maja inne pojemności.
jjanicki - Wto Lis 24, 2009 22:28

A tak na boku - nawiązując do pytania z pierwszego postu, to jest ono źle postawione. Bo do danego samochodu nie dobiera się akumulatora po prądzie rozruchowym, tylko po zalecanej pojemności.
Prąd rozruchowy to sprawa drugorzędna i ma znaczenie TYLKO przy rozruchu. Zresztą współczesne baterie ołowiowe mają te prądy dość spore.
Pojemność akumulatora (zwłaszcza w silnikach benzynowych) ma tu dużo większe znaczenie dla jego prawidłowego działania i żywotności :idea:

Rover200 - Sro Lis 25, 2009 13:08

Witam. Popieram kolegę jjanicki, według mnie to słuszna poprawa , ocena pierwszego pytania. Pozdrawiam. :oki:
xytras2008 - Sro Lis 25, 2009 17:09

Według księgi to do benzyny 2.0 2.3 2.6 i 3.0 akumulator 62ah
zbyt duży morze się niedoładowywać, ale nie koniecznie, a ja mam w swoim 2.6 44ah :mrgreen: jak do malucha.Bateryjka ciągnie już rok i nie robi żadnych problemów.

daroo821 - Sro Lis 25, 2009 17:34

erni25 napisał/a:
Może być na przykład taki:
http://moto.allegro.pl/it...rancja_3_l.html

na to bym się nie skusił,bo cena jest podejrzana,nie wierzę że można miec dobry 72Ah za 260 PLN-ów
no i z powyrzszego wywnioskowałem,ze 62 bedzie git
a za rady i chęci wszystkim dziękuję :oki:

[ Dodano: Sro Lis 25, 2009 17:38 ]
napisane jest JAPAN i KATANA, a w opisie,że to akumulator włoskiej produkcji jest.co to w ogóle takiego?

Kołtun - Sro Lis 25, 2009 17:44

xytras2008 napisał/a:
zbyt duży morze się niedoładowywać,
bzdura kompletna
xytras2008 - Sro Lis 25, 2009 18:14

Kołtun napisał/a:
xytras2008 napisał/a:
zbyt duży morze się niedoładowywać,
bzdura kompletna

W benzynowcach są alternatory 55A i 70A, a w twoim dieslu prawdopodobnie 90A więc możesz wstawić dużo większą baterię, ale jak włożysz np. 220ah od ciężarówki to padnie po kilku miesiącach,albo tygodniach bo alternator nie wydoli go naładować.Przerabiałem już takie rzeczy więc wiem co piszę.

fox220v - Sro Lis 25, 2009 18:32

W dieslach W124 są tak samo alternatory 55A standard i 70A jak ma klime, diesel do swojej pracy nie potrzebuje energii elektrycznej w tak dużej ilości jak benzyna. A w dieslu są akumulatory o większej pojemności dlatego ze ma cieżki rozruch i do niego potrzebuje dużo energii a póżniej to juz jest mu zbędna.
gruby33 - Sro Lis 25, 2009 19:05

Dobrze poczytać posty :P

Teraz mam przyczynę padania mojego akumulatora przez noc jak zostawię zegarek w radiu :P

Według książki u mnie powinien być 55Ah, a jak go kupiłem to był wsadzony 88Ah 850A. Muszę go wymienić :)

Jakie akumulatory polecacie? Co sądzicie o Centra Plus i Centra Standard?

I lepsze samoobsługowe czy bezobsługowe?

jackie01 - Sro Lis 25, 2009 19:18

fox220v napisał/a:
diesel do swojej pracy nie potrzebuje energii elektrycznej


diesle moze i nie ale tzw wypas juz tak. Akumulator i alternator jest dobierany nie tylko do silnika ale rowniez do wyposazenia elektrycznego auta

DamianS - Sro Lis 25, 2009 19:21

W201 2.0 benzyna katalogowo ma 12V/62Ah akumulator, prąd ładowania 14V/55A
Gerri - Sro Lis 25, 2009 19:43

xytras2008 napisał/a:
zbyt duży morze się niedoładowywać, ale nie koniecznie.

gruby33 napisał/a:
Dobrze poczytać posty
Teraz mam przyczynę padania mojego akumulatora przez noc jak zostawię zegarek w radiu
Według książki u mnie powinien być 55Ah, a jak go kupiłem to był wsadzony 88Ah 850A. Muszę go wymienić .

Macie małe pojęcie jednak... Cytuję Gerri'ego z innego forum:
"Weźmy dwa samochody (identyczne) jeźdżące w identycznych warunkach i do jednego wsadzimy większy akumulator.
-oba silniki przy rozruchu wyciągają z akumulatora takie same porcje energii, i takie same porcje muszą więc zostać uzupełnione po uruchomieniu silnika
-w czasie jazdy używane są te same urządzenia biorące w obu autach tyle samo energii
Jak widać bilans w obu autach jest identyczny: jeżeli w jednym aucie akumulator będzie niedoładowany, to w drugim nastąpi to samo. Jest jeszcze mały niuans: akumulator o większej pojemności i wyższym prądzie rozruchowym ma zazwyczaj mniejszy opór wewnętrzny, co "samo z siebie" wymusza od alternatora większy prąd ładowania i szybsze uzupełnienie energii straconej na rozruch"
Tak więc jeżeli układ ładowania jest niesprawny, to auto zamiast ciągnąć prąd z alternatora musi dodatkowo pobierać prąd z akumulatora. Początkowo prądu wystarcza - bo akumulator jest duży i widmo awarii odsuwa się w przyszłość. Z czasem jednak niedoładowany akumulator się zasiarcza, jego pojemność spada i zaczynają się problemy z rozruchem. Właśnie tak powstają debilne mity o niedoładowaniu większego akumulatora...

fox220v - Sro Lis 25, 2009 20:11

jackie01 napisał/a:
diesle moze i nie ale tzw wypas juz tak. Akumulator i alternator jest dobierany nie tylko do silnika ale rowniez do wyposazenia elektrycznego auta


we wcześniejszym poście napisałem ze alternator w standardzie jest 55A, w aucie z klima jest juz 70A bo i zapotrzebowanie na energię większe. :lol:

daroo821 - Sro Lis 25, 2009 20:45

Gerri napisał/a:
-oba silniki przy rozruchu wyciągają z akumulatora takie same porcje energii, i takie same porcje muszą więc zostać uzupełnione po uruchomieniu silnika

a regulator napięcia reguluje tak mocą ładowania,że na różne akumulatory da różne prądy ładowania i w tym samym niemal czasie i warunkach ma odpowiednio doładować obydwa różne akumulatory i błędne jest myślenie,ze wiekszy akumulator będzie potrzebował dłuższego czasu doładowywania?

Kołtun - Czw Lis 26, 2009 15:11

regulator napięcia jak nazwa wskazuje reguluje napięcie , natężenie dobiera się samoczynnie , lecz podane na obudowie alternatora jest maksymalnym możliwym do wytworzenia przez alternator przy danych obrotach gdyż na więcej nie pozwala uzwojenie stojanu . i tak przy 14V i 55A taki alternator daje 770W , czyli jak załączymy wszystkie seryjne odbiorniki prądu to jeszcze będzie zapas np. do ładowania akumulatora i na dodatkowe podłączone rzeczy do gniazdka zapalniczki czy oświetlenie przyczepki
jjanicki - Czw Lis 26, 2009 15:40

daroo821 napisał/a:
na różne akumulatory da różne prądy ładowania i w tym samym niemal czasie i warunkach ma odpowiednio doładować obydwa różne akumulatory i błędne jest myślenie,ze wiekszy akumulator będzie potrzebował dłuższego czasu doładowywania?

Tak należy w uproszczeniu rozumieć post Gerri'ego... !!

Pod warunkiem sprawnego układu ładowania w aucie :czujnik:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group