FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
cisnienie oleju
Autor Wiadomość
Kedzior04 
Obeznany


S: MB 190 1.8i Pb 1991r.
Wiek: 26
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 134
Skąd: Ślesin
Wysłany: Sro Mar 18, 2009 20:11   cisnienie oleju

Witam zastanawiam sie nad cisnieniem oleju moj mietas ma przejechane 294 tys km jest to 2.0 D jakie powinien miec cisnienie oleju gdy silnik jest rozgrzany ?? ??
_________________
190 2.0 Diesel 1986 ex
190 1.8 E 109 PS 1991
 
 
kruchy 
Mercszpec


S: S124
Silnik: OM602
S2: C124
Wiek: 32
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2054
Skąd: Zgierz
Wysłany: Sro Mar 18, 2009 21:04   

2.0
 
 
Danny
[Usunięty]

Wysłany: Sro Mar 18, 2009 23:05   

ja mam 250d.ostatnio miałem pare problemów z czujnikiem :czujnik: które po mozolnych próbach udało sie zażegnac :palacz: .mam przelatane 222 tys i na bardzo rozgrzanym pokazuje mi około 2.2 cisnienia.poczytaj troche postów aż sam dojdziesz do wniosku że to co pokazuje blat powinniśmy traktowac z małym przymrózeniem oka :oki: pzdr
 
marwal65 
Obeznany

S: MB w124 230E+lpg '86
Silnik: M102
Wiek: 48
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 175
Skąd: Płock
Wysłany: Sro Mar 18, 2009 23:33   

Kedzior04, najlepiej to żeby oscylowało w okolicach 3 to wtedy dobrze świadczy o kondycji układu smarowania w silniku.
W mojej 23 letniej 124-ce o przebiegu ok 400 tys. ciśnienie na rozgrzanym utrzymuje się w okolicach 2,6-2,7 przy 850 rpm(czerwone światło,korek).
Jak jadę praktycznie cały czas 3,0.
Kiedy miałem problem z falowaniem obrotów i silnik spadał na jakieś 500 rpm ciśnienie leciało na 2,2 nigdy mniej.
Jak pamiętam Mercedes dopuszcza najniższe ciśnienie 0,3, jak się mylę to mnie poprawcie. :jem:
_________________
pozdrawiam Marek
Ostatnio zmieniony przez marwal65 Czw Mar 19, 2009 00:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mt69 
Swój


S: MB124 E 250TD ASB
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 92
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Mar 19, 2009 00:12   

Gdzieś mi się obiło o uszy lub oczy że minimum dopuszczalne (bez szkody dla silnika) to 0,7.
_________________
samochody dzielimy na: dobre, bardzo dobre i Niemieckie.
samochody Niemieckie dzielimy na: dobre, bardzo dobre i Mercedesy.
Mercedesy dzielimy na: dobre, bardzo dobre i 124
 
kubeq_sq 
Mercszpec


S: MB W124 - 300CE_24 :)
Silnik: M104
S2: trabant 1.1
Wiek: 28
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1562
Skąd: Skarzysko-Kam
Wysłany: Czw Mar 19, 2009 00:29   

mercedes nawet 0.3 dopuszcza, ale to juz jest tragedia....
_________________
AVE Gość. Zobacz moją :star: : TERESKA

 
 
AMG2.5 
Mercszpec


S: 190D2.5Turbo/ML BrabusD4
Silnik: OM602
S2: AUDI S8 D3
Wiek: 35
Dołączył: 21 Maj 2008
Posty: 2281
Skąd: Pabianice
Wysłany: Czw Mar 19, 2009 09:53   

:star: Fabryka dopuszcza 0.3 ale to mogiła, przy 200.000 ciśnienie 2.0 to trochę mało 2,2-2,3 chociaż, ja w 2.0D 315.000 miałem 2.5 :star:
_________________
190-tka ma duszę, moc i potencjał !!

Potencjał
http://www.w201w124.bytom...der=asc&start=0

MOC
http://pl.youtube.com/watch?v=hGwiSn0Jgy8
 
carlos 
Mercszpec


S: W202 C200 CDI i C 250 TD
Silnik: OM605 TURBO + OM611
Wiek: 33
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 2417
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Czw Mar 19, 2009 11:43   

Kedzior04 napisał/a:
Witam zastanawiam sie nad cisnieniem oleju moj mietas ma przejechane 294 tys km jest to 2.0 D jakie powinien miec cisnienie oleju gdy silnik jest rozgrzany ??

Na pewno wszystko powyżej 0.3 jest dobre, poza tym ma wędrować na 3 przy dodawaniu gazu.
Przy tym przebiegu powinien mieć 3 lub prawie ale wszystko zależy od oleju, temperatury silnika i obrotów
_________________
W 202 C 200 CDI '99

W202 C 250 TD '98
 
 
Kedzior04 
Obeznany


S: MB 190 1.8i Pb 1991r.
Wiek: 26
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 134
Skąd: Ślesin
Wysłany: Czw Mar 19, 2009 14:59   

hm.... moj ma 2.0 na rozgrzanym jak jade zawsze ma 3.0 hm.... przy takim przebiegu jaki teraz posiadam czyli 294 tyś. powinienem lac polsyntetyk?? !!
_________________
190 2.0 Diesel 1986 ex
190 1.8 E 109 PS 1991
 
 
soldier19812 
Początkujący

S: mercedes w 124 300D
Wiek: 33
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: pruszków
Wysłany: Nie Mar 22, 2009 12:18   ciśnienie oleju

mój 300d gdy jest rozgrzany ma ciśnienie lekko poniżej dwójki ale martw się dopiero jak będzie na zero moj merc ma 270000 tys km. to nie są problemy w takich dieslach. pozdrawiam! :star:
_________________
soldier19812
 
Road-Service 
Swój

S: W124 200D
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 71
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Nie Mar 22, 2009 12:48   

Ja mam 2.2 - 2.5, olej półsyntetyk. Jak go bardzo pogonie tak ok 140 km/h i wiecej to min 1.8 chwilowo.
 
 
AMG2.5 
Mercszpec


S: 190D2.5Turbo/ML BrabusD4
Silnik: OM602
S2: AUDI S8 D3
Wiek: 35
Dołączył: 21 Maj 2008
Posty: 2281
Skąd: Pabianice
Wysłany: Pon Mar 23, 2009 10:13   

:star: Jak zatem uważacie !! czy po 200.000km 2.5D Turbo który chodził z automatem może mieć cisnienie oleju tylko 1,8 czy ktoś kręcił licznik, dodam że sam już przejechałem na nim ponad 70.000km i ciśnienie nie zmieniło się, no powiedzmy że teraz jest 1,7 co do zasady ?? :star:
_________________
190-tka ma duszę, moc i potencjał !!

Potencjał
http://www.w201w124.bytom...der=asc&start=0

MOC
http://pl.youtube.com/watch?v=hGwiSn0Jgy8
 
Dr.Ja 
Fachman

S: W202 był jest W163
Wiek: 60
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 1458
Skąd: Toruń- okolice
Wysłany: Pon Mar 23, 2009 11:06   

AMG2.5 napisał/a:
czy po 200.000km 2.5D Turbo który chodził z automatem może mieć cisnienie oleju tylko 1,8


Jeśli przebieg jest zbliżony do rzeczywistego, to raczej słaby wynik, sprawdziłbym czujnik ciśnienia oraz drożność rurki w pokrywie filtra oleju .
_________________
W 202, C 220D-już były, obecnie W163, ML 270
Wyobraźnia jest
ważniejsza od wiedzy.
 
mt69 
Swój


S: MB124 E 250TD ASB
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 92
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Mar 23, 2009 21:45   

Dr.Ja napisał/a:
...sprawdziłbym czujnik ciśnienia oraz drożność rurki w pokrywie filtra oleju

A tak w ogóle, to jakie zadanie ma ta rurka z otworem w pokrywie filtra oleju?
_________________
samochody dzielimy na: dobre, bardzo dobre i Niemieckie.
samochody Niemieckie dzielimy na: dobre, bardzo dobre i Mercedesy.
Mercedesy dzielimy na: dobre, bardzo dobre i 124
 
kubeq_sq 
Mercszpec


S: MB W124 - 300CE_24 :)
Silnik: M104
S2: trabant 1.1
Wiek: 28
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1562
Skąd: Skarzysko-Kam
Wysłany: Pon Mar 23, 2009 22:37   

AMG2.5 napisał/a:
po 200.000km 2.5D Turbo który chodził z automatem może mieć cisnienie oleju tylko 1,8


Moim skromnym zdaniem taki wynik niestety moze byc. wystarczy, ze ktos po prostu zamiast regularnie wymieniac olej co 15tys. przeciagal go do 30 tys. ostatnio widzialem wsroc moich klubowiczow rodzynka z silnikiem 3.2 wlanym olejem 5w30 i cisnieniem 3,0 nawet po przegonieniu a przebieg mial taki jak ja... a ja mam 2.2 -2.0 na rozgrzanym mocno silniku, na D spada mi na 2.0 -1.8. wszystko zalezy od tego jak ktos uzywal samochodu, jaki olej lal i co ile go wymienial.... wszystko jest mozliwe.
kiedys widzialem audi 80 z silnikiem 2,3 przebieg 150tys. (orginalny) zalany olejem 20w50 i cisnieniem 1.0 na rozgrzanym.... po prostu przezyl tylko 3 wymiany oleju... :czerwona:

przypuszczan, ze ta rurka odpowiada za wielkosc przeplywu oleju prrzez filtr, bo jak jest filtr oleju zasyfiony, to i cisnienie oleju zmaleje! pamietajcie aby wymieniac filtry przy wymianie oleju!! zawsze!!
_________________
AVE Gość. Zobacz moją :star: : TERESKA

 
 
carlos 
Mercszpec


S: W202 C200 CDI i C 250 TD
Silnik: OM605 TURBO + OM611
Wiek: 33
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 2417
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Wto Mar 24, 2009 00:55   

AMG2.5, jeśli chcesz poznać kondycję silnika to zmierz mu sprężanie a nie wzoruj się na wskaźniku który daje jedynie ogólne pojęcie :mrgreen:
_________________
W 202 C 200 CDI '99

W202 C 250 TD '98
 
 
kubeq_sq 
Mercszpec


S: MB W124 - 300CE_24 :)
Silnik: M104
S2: trabant 1.1
Wiek: 28
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1562
Skąd: Skarzysko-Kam
Wysłany: Wto Mar 24, 2009 01:41   

carlos napisał/a:
jeśli chcesz poznać kondycję silnika to zmierz mu sprężanie a nie wzoruj się na wskaźniku który daje jedynie ogólne pojęcie :mrgreen:

popieram, w razie podejrzanych wynikow- proba olejowa..... rozwieje watpliwosci czy remontowac gore czy dol ;)
a zbyt niskie cisnienie oleju moze rowniez sugerowac zuzycie pompy oleju ;)
_________________
AVE Gość. Zobacz moją :star: : TERESKA

 
 
Dr.Ja 
Fachman

S: W202 był jest W163
Wiek: 60
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 1458
Skąd: Toruń- okolice
Wysłany: Wto Mar 24, 2009 07:17   

mt69 napisał/a:
jakie zadanie ma ta rurka z otworem w pokrywie filtra oleju


Ma bezpośredni wpływ na właściwe wskazania - zapchana zaniża ciśnienie .
_________________
W 202, C 220D-już były, obecnie W163, ML 270
Wyobraźnia jest
ważniejsza od wiedzy.
 
PETROW 
MercManiak

S: 560 SEL
Silnik: M117
Wiek: 39
Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 1919
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Czw Mar 26, 2009 06:41   

kubeq_sq napisał/a:
zbyt niskie cisnienie oleju moze rowniez sugerowac zuzycie pompy oleju

pewnie, że może i to słuszna uwaga ale nie spotkałem się jeszcze na forum z problemem zużytej pompy oleju (co się zużywa ?? trzpień prowadzący ze sprężynką, koła zębate ?? ).
_________________
EX: 124 E300 DIESEL
 
miron72
[Usunięty]

Wysłany: Pią Mar 27, 2009 20:55   

carlos napisał/a:
AMG2.5, jeśli chcesz poznać kondycję silnika to zmierz mu sprężanie a nie wzoruj si...

No tak -zgoda, bo to bardzo istotna wartość ale przecież sprężanie na garczkach ,a ciśnienie "dołu silnika" to nieco różne sprawy. Ktoś kupi auto z silnikiem o realnym ciśnieniu np.0.5 w obiegu, a góra po np.obróbce zespołu tłok/cylinder i wymianie pierścionków, robocie zaworów i głowicy będzie miała kompresję rewelacja i...No właśnie -góra zdrowa, dół nad grobem niemal :slaby: . Oczywiście tak połowicznie "remontować" silnik to namiastka ale różnie bywa.... Wskaźnik ciśnienia w MB o ile sprawny jest dość precyzyjny -na tyle ile potrzeba. Dla pewności należałoby wpiąć pewny/znany manometr na piechotę zamiast czujnika(może nawet dwa dla "aptekarzy" :wink: ). Oczywiście na znanym, pewnym oleju i nowym filtrze. Sprawdzenie elektryki czujnika po zakupie też mile widziane -co i gdzie wpinać, by było "dobrze" część osób wie zapewne :( .
 
kubeq_sq 
Mercszpec


S: MB W124 - 300CE_24 :)
Silnik: M104
S2: trabant 1.1
Wiek: 28
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1562
Skąd: Skarzysko-Kam
Wysłany: Pią Mar 27, 2009 21:56   

PETROW napisał/a:
(co się zużywa ?? trzpień prowadzący ze sprężynką, koła zębate ?? ).


nie wiem dokladnie....
_________________
AVE Gość. Zobacz moją :star: : TERESKA

 
 
carlos 
Mercszpec


S: W202 C200 CDI i C 250 TD
Silnik: OM605 TURBO + OM611
Wiek: 33
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 2417
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Sob Mar 28, 2009 11:40   

miron72, przecież próba olejowa wyjaśni czy dół czy góra ma problem jeśli są odchyły, nie widzę bardziej miarodajnego badania stanu silnika :hmm:
_________________
W 202 C 200 CDI '99

W202 C 250 TD '98
Ostatnio zmieniony przez carlos Sob Mar 28, 2009 11:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dr.Ja 
Fachman

S: W202 był jest W163
Wiek: 60
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 1458
Skąd: Toruń- okolice
Wysłany: Sob Mar 28, 2009 12:04   

carlos napisał/a:
próba olejowa wyjaśni czy dół czy góra ma problem jeśli są odchyły,


Tak, tylko z ciśnieniem oleju ma raczej mało wspólnego :hmm:
_________________
W 202, C 220D-już były, obecnie W163, ML 270
Wyobraźnia jest
ważniejsza od wiedzy.
 
carlos 
Mercszpec


S: W202 C200 CDI i C 250 TD
Silnik: OM605 TURBO + OM611
Wiek: 33
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 2417
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Sob Mar 28, 2009 18:08   

Cytat:
Tak, tylko z ciśnieniem oleju ma raczej mało wspólnego

A gdzie napisałem, że ma coś wspólnego? :hmm:
_________________
W 202 C 200 CDI '99

W202 C 250 TD '98
 
 
Dr.Ja 
Fachman

S: W202 był jest W163
Wiek: 60
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 1458
Skąd: Toruń- okolice
Wysłany: Sob Mar 28, 2009 19:38   

Cytat:
A gdzie napisałem, że ma coś wspólnego? :hmm:


Tutaj właśnie :
carlos napisał/a:
próba olejowa wyjaśni czy dół czy góra ma problem


A watek nosi tytuł "ciśnienie oleju" ;)
_________________
W 202, C 220D-już były, obecnie W163, ML 270
Wyobraźnia jest
ważniejsza od wiedzy.
 
carlos 
Mercszpec


S: W202 C200 CDI i C 250 TD
Silnik: OM605 TURBO + OM611
Wiek: 33
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 2417
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Nie Mar 29, 2009 10:33   

Dr.Ja, proponuję jednak prześledzić całą moją rozmowę bo nijak to się ma do ciśnienia oleju, taki mały OT chociaż nie do końca :smiech2: Nie jest ciężko zauważyć o co chodzi :zeby:
_________________
W 202 C 200 CDI '99

W202 C 250 TD '98
Ostatnio zmieniony przez carlos Nie Mar 29, 2009 10:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
miron72
[Usunięty]

Wysłany: Nie Mar 29, 2009 12:30   

carlos napisał/a:
miron72, przecież próba olejowa wyjaśni czy dół czy góra ma problem jeśli są odchył...

Nie. Próba olejowa wyjaśni czy góra silnika ma problemy. Dołem określa się ciśnienie "na panewkach" czyli obiegowe silnika -tu tylko kontrolki, wskaźniki, manometr w obiegu. Dopiero w obrębie próby olejowej można określić czy zespół tłok/cylinder/zawory puszcza górą czy dołem. Innymi słowy czy ciśnienie umyka wskutek zużycia pierścieni/gładzi czy "okolic" zawora nie wdając się w szczegóły. A że próba olejowa to dobry sprawdzian się zgodzę -nie powie nam wszystkiego o stanie silnika(wszystko to tylko Kaszpirowski przy zakupie podpowie :smiech2: ) ale już bardzo dużo :oki: . Podejrzewam, że całe...hmmm....zamieszanie(?) o próbę olejową vs ciśnienie oleju może wynikać z....regionalizacji. Po prostu używaliśmy w wątku głównie określeń potocznych, a co się określa górą czy dołem może właśnie wynikać z lokalnych przyzwyczajeń. U nas przykładowo "górą" nazywa się zawsze całość zagadnień związaną z ciśnieniem sprężania na cylindrach. A "dołem" -ciśnienie pochodzące od pompy olejowej w obiegu. I jakoś przeoczany jest fakt, że ono "sięga" nad...górę sikając choćby na wałek rozrządu. Ot -gwara środowiskowa. Proponuję wrócić do tematu Panowie, bo bałagan niepotrzebnie robimy.
 
jjanicki 
Fachman


S: W201 2.0D '90
Silnik: OM601
S2: S203 2.7CDI '02
Wiek: 36
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 3514
Skąd: Lublin, PL
Wysłany: Nie Mar 29, 2009 14:29   

miron72, bardzo dobre i trafne podsumowanie :oki:

Proszę już nie dyskutować nie na temat i nie łapać się za słówka, tylko wrócić do tematu, o ile ma ktoś coś do powiedzenia lub zapytania w temacie ciśnienia oleju. !!
_________________
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau metalik :)
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz :) - SPRZEDANY
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanite silver metallic :)
 
zamo111 
Mercszpec


S: 300CE & exW124 , 250
Wiek: 26
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 2775
Skąd: Opole
Wysłany: Nie Mar 29, 2009 14:33   

No to już wiem że Miron conieco o gwiazdach i silnikach wie ;D
_________________

300CE 12V- http://infobot.pl/r/1Kn9
Brabuso-Lorinser
 
 
litwa5252 
Swój

S: Mercedes 190D
Wiek: 25
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 56
Skąd: Kalisz
Wysłany: Nie Mar 29, 2009 20:09   

Mój :star: 2.0D ma przejechane 301 000km i na rozgrzanym silniku ciśnienie pokazuje 2,2

zalany castrolem 15w40
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo