FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
2.3 td zablokowany silnik
Autor Wiadomość
djozi21
[Usunięty]

  Wysłany: Pon Lut 15, 2010 19:29   2.3 td zablokowany silnik

silniczek 2.3 td z vito znajomy przycholował i okazało sie ze nie kreci sie wał blokuje w pewnym momencie krecenia, sprawdzony napinacz rozrzadu wszystko ok ,sciagnieta pokrywa zaworuw tu tez wszystko ok , po wymontowaniu pompy vacu ukazał sie obrazek luzno latajacej podkładki srednicy mniej wiecej 30mm z zabkami od wewnetrznej strony, w prawej czesci w dole koła napedowego pompy wtryskowej lezy jakby peknieta sprezynka po lewej zakleszczona jakby szklanka popychacza ,bardzo podobne w tym tez miejscu znajduje sie jakby cienki kawałek płaskiego aluminium jakby czesc jakiejs obudowy, i teraz powstało pytanie co to jest z czego te czesci , co sie rozsypało, moze ktos podpowie
Ostatnio zmieniony przez djozi21 Pon Lut 15, 2010 19:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
stonalodz 
Fachman


S: W124 300E
Silnik: M103
S2: W220 320E
Wiek: 33
Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 567
Skąd: łódź
Wysłany: Pon Lut 15, 2010 23:41   

to co zawsze w vito, naped pompy paliwowej. Pęka po prostu , za cienki zrobili odlew i pęka wylatuje ciężarek i sprężyna i blokuje rozrząd. Czasem potrafi urwać łańcuch lub wałek rozrządu. Silnik do wyjęcia bo scianki tam nie zdejmiesz na aucie.
_________________
 
 
djozi21
[Usunięty]

Wysłany: Wto Lut 16, 2010 16:44   

masz racje rozsypał sie naped pompy, niewiem dlaczego piszesz ze scianki na samochodzie nie zdejme , wyjałem ja nawet niebyło duzych problemów, cos gdzies słyszałem ze naped pasuje ze 124 tylko musze załozyc vacum tez od tego typu, ktos podpowie czy wszystko bedzie pasowało
 
stonalodz 
Fachman


S: W124 300E
Silnik: M103
S2: W220 320E
Wiek: 33
Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 567
Skąd: łódź
Wysłany: Wto Lut 16, 2010 20:59   

to zalezy, czasami jest w vito vacum przykręcone srubami fi 8, nie fi 6 jak w 124, zalezy jak u ciebie, a tez nie wiem, czy vacum od 124 sie po prostu tam zmiesci ( blisko jest nadwozie)

a z ta scianka tak napisalem bo prawie zawsze pekniecie tego napedu skutkuje tym ze rozrzad po porstu sie rozsypuje, krzywią sie zawory, czasami tłok tez trzeba wyjąć. takze jak mam zdejmowac i miske i glowice na aucie to wygodniej po prostu zrobic to na zewnątrz. niekiedy zadarz sie tez ze krzywią sie bolce które ustalą położenie dolnego slizgu.

MOze akurat miales szczescie i nic powazniejszego sie nie stalo. Jak zlozysz wszsytko pokreć najpierw delikatnie silnikem, potem zmierz komresje, nie odpalaj go od razu.
_________________
 
 
djozi21
[Usunięty]

Wysłany: Wto Lut 16, 2010 22:10   

rozrzad wyglada w porzadku tylko ktos wczesniej do tego zagladał i stwierdził ze blokuje cos i podejrzewam ze krecił wałem w lewa strone i przestawił troszke rozrzad ustawiłem wszystko na znaki pokreciłem i wyglada ok zawory ssace chodza na 100% nic sie nie przycina mam sciagniety kolektor ssacy i widze jak pracuja , wiec kolizji mam nadzieje nie było, co do bolcy slizgu tez powinno byc wszystko ok szukałem sladów pekniec na obudowie i nic takiego nie zauwazyłem jedynie slizg ma uderwany czesc ktora obejmuje łancuch przed napedem pompy, tylko teraz jeszcze jedno mnie zastanawia jak ustawic pompe , a dokładnie jak ja zblokowac wiem ze jest z boku otwór w pompie i wychodzi ze mam ta z garbem tylko jak to zablokowac i poprawnie wsadzic zeby zagrało
 
stonalodz 
Fachman


S: W124 300E
Silnik: M103
S2: W220 320E
Wiek: 33
Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 567
Skąd: łódź
Wysłany: Pią Lut 19, 2010 20:23   

mozeszją ustawic na kropelke pierwszej sekcji ( 18 st przed OT), lub masz specjalna blokade ktora wkrecasz w ten ootwór o którym mówisz i wtedy wkladasz pompe na 15 st po OT. ta blokada to po porstu nacięty walec, w to nacięcie blokuje sie ten garb w pompie.


gdzies w FAQ o tym jest napisane
_________________
Ostatnio zmieniony przez stonalodz Pią Lut 19, 2010 20:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jjanicki 
Fachman


S: W201 2.0D '90
Silnik: OM601
S2: S203 2.7CDI '02
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 3515
Skąd: Lublin, PL
Wysłany: Sob Lut 20, 2010 01:48   

Tak wygląda blokada pompy rzędowej:
_________________
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau metalik :)
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz :) - SPRZEDANY
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanite silver metallic :)
 
djozi21
[Usunięty]

Wysłany: Sob Lut 20, 2010 18:54   

panowie dzieki za info silniczek odpalił bez problemów ładnie chodzi tylko pozostaje ustawic kąt wtrysku, troszke zbyt wolno schodzi z obrotów to w którą strone przestawic pompe ? i gdzie ja poprzykrecali bo te 3 główne sruby to wiadoma sprawa i jak tam sprawa wyglada na koncu pompy bo tez gdzies ja trzyma cos tam sie luzuje?
Ostatnio zmieniony przez djozi21 Sob Lut 20, 2010 18:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
jjanicki 
Fachman


S: W201 2.0D '90
Silnik: OM601
S2: S203 2.7CDI '02
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 3515
Skąd: Lublin, PL
Wysłany: Sob Lut 20, 2010 20:21   

Tutaj widać ucho mocujące (czwarta śruba) z tyłu pompy. Pierwszy od prawej krawędzi zdjęcia widoczny element, wystaje zza tylnej pokrywy pompy:
(kliknij na zdjęcie, żeby powiększyć)
_________________
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau metalik :)
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz :) - SPRZEDANY
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanite silver metallic :)
 
djozi21
[Usunięty]

Wysłany: Sob Lut 20, 2010 20:44   

dzieki faktycznie widac jest tam schowane , teraz tylko sie tam dostac !
 
jjanicki 
Fachman


S: W201 2.0D '90
Silnik: OM601
S2: S203 2.7CDI '02
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 3515
Skąd: Lublin, PL
Wysłany: Pon Lut 22, 2010 00:57   

djozi21 napisał/a:
teraz tylko sie tam dostac !
Bez zdjęcia kolektora ssącego jest to praktycznie niemożliwe...
_________________
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau metalik :)
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz :) - SPRZEDANY
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanite silver metallic :)
 
stonalodz 
Fachman


S: W124 300E
Silnik: M103
S2: W220 320E
Wiek: 33
Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 567
Skąd: łódź
Wysłany: Pon Lut 22, 2010 20:09   

jjanicki napisał/a:
djozi21 napisał/a:
teraz tylko sie tam dostac !
Bez zdjęcia kolektora ssącego jest to praktycznie niemożliwe...


no co wy, zwykly klucz płaski 13mm, dojscie od przoduu silnika od wentylatora.
_________________
 
 
jjanicki 
Fachman


S: W201 2.0D '90
Silnik: OM601
S2: S203 2.7CDI '02
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 3515
Skąd: Lublin, PL
Wysłany: Wto Lut 23, 2010 00:17   

stonalodz napisał/a:
zwykly klucz płaski 13mm, dojscie od przoduu silnika od wentylatora.

Do tylnej śruby mocującej pompę ?? :czujnik:
_________________
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau metalik :)
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz :) - SPRZEDANY
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanite silver metallic :)
 
stonalodz 
Fachman


S: W124 300E
Silnik: M103
S2: W220 320E
Wiek: 33
Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 567
Skąd: łódź
Wysłany: Wto Lut 23, 2010 21:25   

jjanicki napisał/a:
Do tylnej śruby mocującej pompę ?? :czujnik:


dokładnie tak, czemu aż takie niedowierzanie, mam nagrać filmik ? przypominam ze rozmawiamy o VIto, i akurat dostep do tej sruby w tym modelu jest bardzo dobry.
_________________
 
 
jjanicki 
Fachman


S: W201 2.0D '90
Silnik: OM601
S2: S203 2.7CDI '02
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 3515
Skąd: Lublin, PL
Wysłany: Wto Lut 23, 2010 22:28   

No chyba że tak... nie grzebałem w Vito... :hmm:
_________________
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau metalik :)
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz :) - SPRZEDANY
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanite silver metallic :)
 
djozi21
[Usunięty]

Wysłany: Sro Lut 24, 2010 21:27   

nie no mi płaska 13 nie podeszła uzyłem gietej, mało co tam widziałem , ale wiedziałem gdzie jej szukac i dojrzałem .tylko kurna nikt mi niepowiedział ze tam jest sruba co reguluje ustawienie pompy zeby reczni jej nie przestawiac, i dopiero po jakims czasie walki dojzałem od dołu ze tam cos jest, ale po robocie viciak jezdzi jak złoto
Ostatnio zmieniony przez djozi21 Sro Lut 24, 2010 21:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo