FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Silnik M102 na M103?
Autor Wiadomość
AMG560
[Usunięty]

Wysłany: Wto Gru 26, 2006 14:36   Silnik M102 na M103?

Mam pytanie... mam 190E 2.0 (m102) i chcialbym sie dowiedzyc czy by sie dalo wlozyc silnik M103 na jego miejsce? Chyba bym musial zawieszenie przednie wymienic?
 
Borat
[Usunięty]

Wysłany: Wto Gru 26, 2006 14:38   

AMG560, zmiana silnika pociagnie za soba zmiane skrzyni, polosi. Co do zawiesznia mysle ze zmiana sprezyn byc wystarczyla.
 
szafa
[Usunięty]

Wysłany: Wto Gru 26, 2006 14:38   

wzmocnienie czolowe tez chyba do wymiany...
 
AMG560
[Usunięty]

Wysłany: Wto Gru 26, 2006 15:01   

Nie wiem czy bedzie potrzebny wymiany skrzyni... ja mam 5-biegow(sportline) ktory tez sie znajduje w M103.

a naprzyklad... wymiany silnik na 2.3-16 lub 2.5-16? Mi sie wydaje ze tez sa M102.... tylko napewno cos wiecej bedzie potrzebny. Skrzynia(getrag) w 16v jest troche inna niz moja :?
 
MAthu5
[Usunięty]

Wysłany: Sro Gru 27, 2006 21:52   

Problemu z mocowaniem raczej nie bedziesz mial bo belka w 124 jest taka sama dla silnika 2.0D jak i 3.0 bezyna. Skrzynia bedzie pasowac. Problemem jaki mozesz napotkac bedzie tylni most a dokladnie jego przelozenie. Moze byc tak, ze bedzie za male przelozenie i auto bedzie zrywniejsze w stosunku do seryjnego 124 z silnikiem M103 ale bedzie tracilo na predkosci maxymalnej. Jesli bedziesz chcial wymienic tylni most (bedzie to tez kosztowna sprawa bo znalezc most z ASD jest trudnym tematem no chyba ze zrezygnujesz z ASD ale moim zdaniem mija sie to z celem) bedzie trzeba takze wymienic prawdopodobnie poloski. Wedlug mnie trzeba poprostu zalozyc silnik i wtedy patrzec czy Ci takie zachowanie silnika i uklad przeniesienia napedu beda Ci odpowiadaly czy tez nie. Problemem jaki mozesz tez napotkac ale ne koniecznie czy wejdzie taki silnik do komory silnika. Z tego co czytalem wkladali do Mb 190 3.0 24V turbo diesel i nie obeszlo sie bez modelowania komory silnika wiec moga cie czekac prace blacharsko lakiernicze. Sama elektryka, osprzet i uklad chlodzenia nie beda stanowic problemu. Trzeba poprostu odpowiednio pomierzyc czy takowy silnik sie zmiesci i od tego zaczynac dywagacje. Co do przelozenia mostu i doboru jego mozesz wyczytac na starym forum w dziale tuning. Pozdrawiam
PS
Nie popieram takiego zabiegu :palacz:
Swoja droga jest sens niszczyc orginalne AMG z silnikiem 2.0 i 141KM? SWAP silnika Cie drogo wyniesie. Jak juz naprawde Ci nie wystarcza mocy taniej i byc moze skuteczniej (zalezne to bedzie od cisnienia doladowania) bedzie jak zalozysz kompresor badz turbosprezarke
 
D.J.TUNING 
Mercszpec


S: Mercedes 320CE '92
Silnik: M104
S2: Mercedes 250TD '92
Dołączył: 27 Lis 2006
Posty: 1430
Skąd: Zabrze
Wysłany: Sro Gru 27, 2006 22:01   

AMG560 zamiast wymiany silnika najlepszym wyjściem będzie zakup oryginalnej 190'tki AMG z mocniejszym silnikiem. Jakiś czas temu w Niemczech było kilka dosyć ciekawych 190'tek AMG (na stronie autoscout24.de)
_________________
 
MAthu5
[Usunięty]

Wysłany: Sro Gru 27, 2006 22:04   

Jest sens wg Ciebie sprzedawac 190 AMG 2V i wymieniac ja na 3.2 AMG? Moim zdaniem bez sensu jesli ta ma pewna i napewno taniej go wyniesie.
 
D.J.TUNING 
Mercszpec


S: Mercedes 320CE '92
Silnik: M104
S2: Mercedes 250TD '92
Dołączył: 27 Lis 2006
Posty: 1430
Skąd: Zabrze
Wysłany: Sro Gru 27, 2006 22:09   

wiesz czasem zdarzają się tanie i ciekawe auta. Obecnie z tego co przed chwilą sprawdzałem 190'tki 3.2 AMG są ale ceny powyżej 6 tys euro :pukpuk: także teraz nie wiem czy opłaca się zmieniać auto.
_________________
Ostatnio zmieniony przez D.J.TUNING Sro Gru 27, 2006 22:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
MAthu5
[Usunięty]

Wysłany: Sro Gru 27, 2006 22:12   

NO wiec sam widzisz. To nie sa seryjne auta i przewaznie sa w rekach kolekcjonerow. Moim zdaniem takiego egzemplarza nie ma co psuc i kalac.
 
AMG560
[Usunięty]

Wysłany: Czw Gru 28, 2006 14:58   

Hey...

Niestety, moj silnik wyglada ze nie byl robiony przez AMG. Wyglada na nomalny silnik m102 (2.0) tylko ze ma TROCHE wiecej mocu dzieki system tlumnika AMG.

Mam pytanie druga.... czy sa miejsce w Polsce gdzie potrafia dobrze wsadzic turbine na ten silnik?

A co myslicie o silnik 2.3-16 lub 2.5-16? ztego co ja wiem.. to tez jest silnik M102... ale napewno ma wiele rzeczy ktore nie bedzie od razu pasowalo.

z czekawosci sie pytam.

aha... a ten pomysl o sprzedawanie auto i kupic druga nie jest w planie
 
MAthu5
[Usunięty]

Wysłany: Czw Gru 28, 2006 19:21   

Montaz turbosprezarki odpada bo nie ma skad wziasc map paliwa. Nie ma w KE jetronicu komputera sterujacego mapami paliwa a w zwiazku z tym zsynchronizowanie pracy turbiny w odpowiednim zakresie obrotow i przy odpowiedniej dawce paliwa nie jest mozliwe. Do Ke jest mozliwe tylko moim zdaniem montaz kompressora bo jest stale napedzany paskiem i jest stale cisnienie doladowania w ukladzie dolotowym. Wystarczy zamienic pompy paliwa na te co wystepuja w 300 badz 320 (dwie pompy paliwa polaczone rownolegle), zalozyc grubsza uszczelke pod glowica i sprawa jest zalatwiona. A przy montazu turbosprezarki musialbys przerabiac caly system zarzadzania paliwem i adoptowac od czegos wtrysk paliwa. Moim zdaniem jesli naprawde potrzebna Ci jest wieksza moc to zaadoptowac silnik mocniejszy.
PS. Odnosnie wygladu silnika 2.0 AMG i 3.2 AMG
3.2 AMG rozni sie od 2.6 z wygladu emblematem i niczym innym. Znajduje sie na pokrywie zaworow emblemat AMG oraz na pasie przednim znajduje sie tabliczka identyfikacyjna od amg jakie sa parametry silnika, podstawowe dane nominalne oraz jakie swiece zastosowano. Tak samo jest w przypadku 2.0 AMG.
 
AMG560
[Usunięty]

Wysłany: Czw Gru 28, 2006 20:04   

Cytat:
Montaz turbosprezarki odpada bo nie ma skad wziasc map paliwa. Nie ma w KE jetronicu komputera sterujacego mapami paliwa a w zwiazku z tym zsynchronizowanie pracy turbiny w odpowiednim zakresie obrotow i przy odpowiedniej dawce paliwa nie jest mozliwe. Do Ke jest mozliwe tylko moim zdaniem montaz kompressora bo jest stale napedzany paskiem i jest stale cisnienie doladowania w ukladzie dolotowym. Wystarczy zamienic pompy paliwa na te co wystepuja w 300 badz 320 (dwie pompy paliwa polaczone rownolegle), zalozyc grubsza uszczelke pod glowica i sprawa jest zalatwiona. A przy montazu turbosprezarki musialbys przerabiac caly system zarzadzania paliwem i adoptowac od czegos wtrysk paliwa. Moim zdaniem jesli naprawde potrzebna Ci jest wieksza moc to zaadoptowac silnik mocniejszy.
PS. Odnosnie wygladu silnika 2.0 AMG i 3.2 AMG


Pierwszy raz slysze cos takiego... bo ja widzalem wiele zdjecie i nawet "zestaw" turbine i inne czesci do M102 i nigdzie nie bylo pisane ze trzeba tam wymocniec silnik. Nie sadze ze tam trzeba tam cos z mapa robic. Chyba jak bym chcial z 300KM :-) ale ja tyle nie potrzebuje. Ja bym chcial troche wiecej Nm/KM... moze z 200-220 (narazie mam chyba ponizej 125?)

Jesli chodzi o tym naklejki gdzie pisze danie o silniku... to ja to nie mam ale wiem o co chodzi. Kolega ma to w jego W124 E60 i pisze tam wszystko... ile mocy.. jakie swiece itd.
 
MAthu5
[Usunięty]

Wysłany: Czw Gru 28, 2006 20:12   

Tak ale sa to napewno zestawy w ktorych turbosprezarka rozpedza sie i daje odpowiednie cisnienie paliwa przy wyzszych obrotach a dla mnie taka modyfikacja jest bez sensu stad tez jak dla mnie trzeba by zrobic tak, zeby dawac mu odpowiednia dawke paliwa przy odpowiednich obrotach a KE jetronic nie daje takiej mozliwosci. 220KM z 2.0 122KM? NIe gwarantuje dlugiego zywotu tej jednostce napedowej a napewno nie jesli chcesz taki zestaw zalozyc ktory pracuje normalnie przy wyzszych obrotach.
 
AMG560
[Usunięty]

Wysłany: Pią Gru 29, 2006 02:07   

Jednak 200-220 byloby za duzo z 2.0 :lol: Brakuje mi moje 560 :(

czytalem ze mozna normalnie wyciagnac z 175-185KM z M102 w Turbo.

A czy by sie dalo tego zalatwic...

turbo 1

lub
turbo 2
 
carlos 
Mercszpec


S: W202 C200 CDI i C 250 TD
Silnik: OM605 TURBO + OM611
Wiek: 33
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 2417
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Sob Gru 30, 2006 16:45   

AMG560, nie wiem ile można wyciagnąć ale mój znajomy parę miesięcy temu oferował mi turbosprężarkę i przystosowany do tego kolektor ssący wyciągnięty z M102 2.3 z Włoch. Więc myśle, że jest to możliwe i jakoś musi smigać :oki: Bo autko jeździło :jem:
_________________
W 202 C 200 CDI '99

W202 C 250 TD '98
Ostatnio zmieniony przez carlos Sob Gru 30, 2006 16:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MAthu5
[Usunięty]

Wysłany: Nie Gru 31, 2006 18:13   

Jak ma dla Ciebie sens jazda powyzej 3000rpm badz miec dwie turbodziury na poaczatku i na koncu to rzeczywiscie gra warta swieczki. Mowiac wprost nie da sie zestroic scisle KEjetronica pod katem dawek paliwa (brak wtryskiwaczy sterowanych elektronicznie) w okreslonych obrotach dlatego tez ja jesli juz bym mogl cos doradzic to montaz kompresora. Tymbardziej z tego co widze chcesz pulap dosc wysoki wiec raczej nie bedzie to ladowanie rzedu 0,7 bara tylko moze przekraczac jeden bar a wiec turbodziura gwarantowana i to bardzo mozliwe ze w duzym zakresie. Sam montaz nie jest problemem. Zmora jest strojenie.
 
Kudłaty 
Mercszpec


S: .
Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 5056
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Gru 31, 2006 18:28   

Gdyby ktoś chciał, moje 2.6 będzie szło na sprzedaż po wsadzeniu BRABUS'a :)
 
MAthu5
[Usunięty]

Wysłany: Nie Gru 31, 2006 18:33   

Mysle ze to bedzie rozsadniejszym wyjsciem. Kupic np. 2,6 zmodyfikowac kanaly dolotowe, zrobic kolktor wydechowy rurowy 4-2-1 zmienic dolot dac wydajniejsze wtryskiwacze, zmienic pompy paliwa na te co sa w 3.0 (2x polaczone rownolegle) ewntualnie zawory i walki i masz pulap 180KM przy lagodnie rozlozonym momencie. Fakt dochodzi do tego waga silnika nie mniej jednak uwazam ze jest to lepsze wyjscie
 
Kudłaty 
Mercszpec


S: .
Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 5056
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Sty 01, 2007 02:05   

Mathu, straszne głupoty piszesz... do 2.6 i 3.0 były jednakowe pompy (dwie) oraz wtryskiwacze. Kolega może kupić po prostu M103 o poj. 3L i mieć gwarantowane 180KM, ew. kupić to samo M103 o poj. 2.6L o mocy 160KM.

Trzeba pamiętać o tym, że nigdy nie wiesz w jakim stanie kupisz silnik.
Ten kto odkupi ode mnie będzie miał sporą pociechę, bo jest w idealnym stanie i od wymiany do wymiany nie dolewam oleju, a jeżdzę na Valvoline VR1 10W60 :)
Ostatnio zmieniony przez Kudłaty Pon Sty 01, 2007 02:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
KAMILW124
[Usunięty]

Wysłany: Wto Sty 02, 2007 11:08   

AMG560, mozesz pokazac to W124 E60 kolegi? Zadko spotykane a na pewno ucieszy oko
 
AMG560
[Usunięty]

Wysłany: Sob Sty 06, 2007 18:22   

KAMILW124 napisał/a:
AMG560, mozesz pokazac to W124 E60 kolegi? Zadko spotykane a na pewno ucieszy oko


Witam.. przykro mi ale kolega nie lubi dawac fotki jego auta na internet.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo