FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Amortyzator napinacza paska klinowego.
Autor Wiadomość
Tymon
[Usunięty]

Wysłany: Sob Mar 05, 2011 15:57   

Znalazłem odpowiedź na moje pytanie: Wystarczy poprowadzić pasek tak jak ma iść! :pukpuk: a reszta tak jak mówicie ...
 
w0jta5 
Mercszpec

S: W201 E18 ASB '91
Silnik: M102
S2: Volvo V40 DI '01
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 4192
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Nie Gru 30, 2012 00:01   M102

Mam pytanko dot amortyzatorka napinacza paska i jego rolki, co wybrać?

Amortyzatorek:
Meyle 134zł
INA 148zł
Febi 152zł

Rolka:
EVR i Maxgear 55zł
ATT 59zł
INA 72zł
Febi 75zł

Brać amor Meyle i rolkę np ATT czy dołożyć do kompletu INA ?

Ceny z www.automerc.pl bo tam przeważnie robię zakupy i jeszcze biorę kilka fantów
_________________
 
 
MiłoszadeS 
Obeznany


S: Mercedes 124 250TD
Silnik: OM602
Wiek: 30
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 151
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Kwi 16, 2013 19:53   

A ja mam pytanie o uszczelnienie napinacza. Wymieniałem go na nowy i jak odkręciłem stary była tam tylko ta gruba podkładka metalowa i zero uszczelki, więc tak zamontowałem nowy. Teraz po miesiącu kapie mi olej tak jedna dwie krople. Czy tam powinno coś być ??
_________________
Pozdrawiam wszystkich co mnie pozdrawiają.
 
Dziku 
Obeznany


S: Mercedes 124 300DT
Silnik: OM603 TURBO
S2: Gaz 69
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 177
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 15:09   

Tak, gwint tej dużej śruby imbusowej, którą jest przykręcany jest napinacz, powinien być posmarowany uszczelniaczem do gwintów (wg. serwisówki). Ale równie dobrze możesz posmarować śrubę silikonem.
_________________
W124 300DT 4Matic - na wypasie :)
Ostatnio zmieniony przez Dziku Sro Kwi 17, 2013 15:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Thug_Life_Boy 
Początkujący

S: Mercedes 190D 2.0
Wiek: 23
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 11
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie Lis 03, 2013 19:42   Mercedes w201 91r, problem!!!

Witam, czytałem kila tematów ale wydaje mi się, że nie była poruszona ta kwestia. Problem dotyczy "żabkowania". Mój 190D, na zimnym i ciepłym silniku momentami skacze. Opiszę od początku.

-Zimny silnik-> sytuacja dość dziwna, po włączeniu silnika przez chwilę obroty są ok autko chodzi równo i cicho jak na merca z tych roczników. Jednak po około 10 sekundach zaczyna dosłownie trzaskać, ponadto pasek staje się luźny. Po około 1/1,5 minuty sytuacja się uspokaja. Dodam także, że gdy zaczyna tak trzaskać to przy delikatnym skręcie kierownicy trzask ustaje (można powiedzieć że tłumi ten dźwięk). Gdy auto się rozgrzeje raz na dzień to potem przy kolejnym odpaleniu za parę godzin nie ma trzasków ani luźnego paska. Jednak problem z ząbkowaniem jest i na zimnym i na ciepłym silniku. Przy ruszaniu odnoszę wrażenie, że pasek się ślizga. Auto w tym momencie lekko drga. podczas zmiany biegów na dużych obrotach różnica jest mniej odczuwalna.
Wszystko zależy od tego jak pracuje na sprzęgle. Przy szybkim odpuszczeniu sprzęgła czasami słychać trzask. jak by coś uderzyło o podłogę.
Czekam na odpowiedzi i pomoc co to może być. Nadmieniam, że autko pali mało nie ma wycieków, nie dymi, przyśpiesza raczej normalnie jak na silnik 2000.
Z góry dzięki i przepraszam jeśli powielam.
Ostatnio zmieniony przez strzaly01 Wto Lis 05, 2013 10:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zaszh 
Mercszpec


S: 124 230TE Blos Power
Silnik: M102
Wiek: 39
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie Lis 03, 2013 20:01   

Sprawdź napinacz
_________________

http://www.avast.com/pl-pl/get/UenN5Ecj
 
 
Thomas814 
Początkujący


S: W124 E200
Wiek: 44
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 21
Skąd: Lublin
Wysłany: Nie Lis 03, 2013 20:05   

Może poduchy pod silnik i wentylator wali o osłonę
_________________
Thomas814 Maho-MLC
 
Thug_Life_Boy 
Początkujący

S: Mercedes 190D 2.0
Wiek: 23
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 11
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie Lis 03, 2013 20:21   

Obawiam się, szklanki popychaczy... Pytanie ile kosztują szklanki INA? I W 190d ile ich jest?(chyba 12 z tego co mi wiadomo). A może sprawdzić amortyzator pompy? nie chcę zmarnować kasy i kupować wszystkiego po koleji
 
 
mati2608 
Mercszpec


S: Mercedes w124 E300D
Silnik: OM606
S2: Opel Frontera 23DTR
Wiek: 21
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 961
Skąd: Kartuzy
Wysłany: Nie Lis 03, 2013 20:24   

Thug_Life_Boy, od kiedy om601 jest 12zaworowy? :P Szklanek, tyle ile zaworów - czyli 8 :)
Ten stuk przy szybkim puszczeniu sprzęgła występuje w tylnej części podwozia czy bardziej środkowej? Jak tylnej, to poduszki wózka do wymiany :) Jak środkowej - poduszka skrzyni, ew. tłumik drgań wału napędowego.
_________________
 
 
SeQ_PL 
Mercszpec


S: S124 Brabus
Silnik: M104
S2: S210, W124 230E
Wiek: 25
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 1340
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Lis 03, 2013 21:59   

mati2608 napisał/a:
Ten stuk przy szybkim puszczeniu sprzęgła występuje w tylnej części podwozia czy bardziej środkowej? Jak tylnej, to poduszki wózka do wymiany :) Jak środkowej - poduszka skrzyni, ew. tłumik drgań wału napędowego.


Albo poduszki mostu.
_________________

www.Facebook.com/BenzHilfe
Moją budę już 4-ty silnik napędza | M102.962 -> M102.963 -> M102.963 Turbo -> M104.941
Doktoryzacja z KE-Jet :)
Post ten napisałem aby nabić licznik.
 
mati2608 
Mercszpec


S: Mercedes w124 E300D
Silnik: OM606
S2: Opel Frontera 23DTR
Wiek: 21
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 961
Skąd: Kartuzy
Wysłany: Nie Lis 03, 2013 22:05   

SeQ_PL, też :oki:
_________________
 
 
Thug_Life_Boy 
Początkujący

S: Mercedes 190D 2.0
Wiek: 23
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 11
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon Lis 04, 2013 19:17   

No z tymi szklankami to pojechałem, szczerze się przyznaję, że tak mi ktoś zasugerował (12), może mu chodziło o silnik 3.0.

Zapomniałem dodać, że gdy zaczynają się te trzaski, po dodaniu gazu wszystko ustaje... silnik chodzi normalnie... jest tak tylko na wolnych obrotach.... Czasami ale to żadko po puszczeniu gwałtownie pedału gazu zaczyna delikatnie szarpać....

Co do stuku to występuje raz na jakiś czas... wydaje mi się że środek...

Jak sprawdzić czy amortyzator pompy jest sprawny? posiada jakiś płyn?
Ostatnio zmieniony przez Thug_Life_Boy Pon Lis 04, 2013 19:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Thomas814 
Początkujący


S: W124 E200
Wiek: 44
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 21
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon Lis 04, 2013 19:30   

Takie objawy masz tylko jak jest zimny? A jak się zagrzeje to na wolnych jest ok?
_________________
Thomas814 Maho-MLC
 
Markslew 
Mercszpec


S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 2441
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Pon Lis 04, 2013 20:14   

Thug_Life_Boy napisał/a:
Jak sprawdzić czy amortyzator pompy


Wymontowujesz, trzymasz w pozycji pracy, czyli gdy strzałka wskazuje do góry. I wciskasz i rozciągasz, ma dawać jednostajny stabilny opór w każdą stronę.

Thug_Life_Boy napisał/a:
zaczynają się te trzaski


Sprawdź czy pasek nie biczuje :P Wymień pasek, kiwaczkę napinacza, i amortyzatorek napinacza paska.

A co do żabkowania auta to robi tak że gdy zmieniasz bieg i dodasz gazu ostrzej to robi tak przód - tył jakbyś panienkę posuwał ? Jeśli tak to amortyzatorek pompy do wymiany :D
_________________


" Nie pytaj, ile Mercedes może zrobić dla ciebie, lecz ile ty jesteś w stanie zrobić dla Mercedesa"
Ostatnio zmieniony przez Markslew Pon Lis 04, 2013 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Thug_Life_Boy 
Początkujący

S: Mercedes 190D 2.0
Wiek: 23
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 11
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto Lis 05, 2013 18:34   

Jak wrzucam bieg i puszczam bardzo delikatnie sprzęgło lub z większym gazem to nie czuć tak, jak puszcze normalnie lub szybko to szarpie "tak jak przy bzykaniu laski" :lol:

Co masz na myśli mówiąc biczowanie paska? jak pisałem wcześniej wygląda to tak przy tym trzaskaniu jak by pasek był luźny (wygląda jak by miał z 1/2 cm luzu) potem już jest ok)

dzieje się tak tylko na zimnym silniku. Objaw na ciepłym jest taki, że przy ruszaniu z 1 biegu po puszczeniu sprzęgła mam wrazenie, że pasek się ślizga przez chwilę (wtedy czuć delikatne trzęsienie kabiny).

Co do amortyzatora pompy to gdzie on dokładnie jest bo nie za bardzo wiem....

co do amortyzatora paska... to jest on za wiatrakiem chłodnicy? po lewej? myślałem właśnie nad tym, może to on nie spełnia funkcji i dlatego tak trzęsie... tylko czemu na zimnym, a nie na ciepłym....

jaki jest koszt paska, kiwaczki, amortyzatora napinacza? i samego amortyzatora pompy.

Co do pytania o obroty... na ciepłym jest ok... przy trzaskaniu na zimnym po dodaniu gazu też równo chodzi... Trzaski mniej słychać przy delikatnym skręcie kierownicy w prawo lub lewo...
 
 
Markslew 
Mercszpec


S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 2441
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Wto Lis 05, 2013 21:59   

Thug_Life_Boy napisał/a:
to szarpie "tak jak przy bzykaniu laski"


Amortyzatorek pompy sprawdź. Jest on pod kolektorem dolotowym z boku pompy wtryskowej. Między blokiem silnika a pompą wtryskową.

Thug_Life_Boy napisał/a:
Co masz na myśli mówiąc biczowanie paska?


Zerknij jak trzaska czy pasek nie wibruje. Mi biczował za kołem pompy wspomagania na najdłuższym odcinku prowadzenia paska. Takie łopotanie :P

Thug_Life_Boy napisał/a:
co do amortyzatora paska... to jest on za wiatrakiem chłodnicy?


Tak. Masz tam kiwaczkę z rolką, i amortyzatorek i sprężynę napinającą. Pooglądaj stan części. U mnie wystarczyło wymienić kiwaczkę bo łożysko miała wyrobione.

Kiwaczkę kupiłem na 60 zł, amortyzatorek pompy za 100 zł. Ale trafił mi się oryginał.
Zamienniki amortyzatorka pompy z Meyle albo Febi są po ok. 60-85 zł.
_________________


" Nie pytaj, ile Mercedes może zrobić dla ciebie, lecz ile ty jesteś w stanie zrobić dla Mercedesa"
 
Thug_Life_Boy 
Początkujący

S: Mercedes 190D 2.0
Wiek: 23
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 11
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto Lis 05, 2013 22:51   

Tyle propozycji padło, że nie wiem od czego zacząć... Nie chce niepotrzebnie też części na darmo wymieniać, ale chyba zacznę od kiwaczki i części przyległych... Dzięki za pomoc
 
 
Markslew 
Mercszpec


S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 2441
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Sro Lis 06, 2013 01:04   

Kiwaczkę możesz też sprawdzić. Jeśli obraca się z oporami i krzywo ( ma łożysko ) to do wymiany.
Pasek też jak ma rowki wyrobione - do wymiany.
Amortyzatorek możesz sprawdzić, jak pisałem wyżej.
Ogólnie wszystko możesz ocenić przeglądając części po częściowym demontażu by nie kupować na daremno.
_________________


" Nie pytaj, ile Mercedes może zrobić dla ciebie, lecz ile ty jesteś w stanie zrobić dla Mercedesa"
 
akim 42 
Fachman


S: W201 250D-ex S124 E300D
Silnik: OM606
S2: Peugeot 206 małżonki
Wiek: 48
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 4700
Skąd: Rybnik
Wysłany: Sro Lis 06, 2013 01:35   

Thug_Life_Boy napisał/a:
Trzaski mniej słychać przy delikatnym skręcie kierownicy w prawo lub lewo...

Sprawdź mocowanie pompy wspomagania do bloku silnika :oki:
_________________
Gość - pozdrawiam Cię
 
 
Thug_Life_Boy 
Początkujący

S: Mercedes 190D 2.0
Wiek: 23
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 11
Skąd: Katowice
Wysłany: Sro Lis 06, 2013 20:53   

Macie może zdjęcia w/w części? bo szczerze powiem, że zrobić zrobie sam, ale muszę najpierw widzieć co gdzie i jak... :?
 
 
akim 42 
Fachman


S: W201 250D-ex S124 E300D
Silnik: OM606
S2: Peugeot 206 małżonki
Wiek: 48
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 4700
Skąd: Rybnik
Wysłany: Czw Lis 07, 2013 01:41   

Thug_Life_Boy napisał/a:
szczerze powiem, że zrobić zrobie sam, ale muszę najpierw widzieć co gdzie

Podnieś maskę i luknij między pompę wspomagania a blok silnika - tam znajdziesz rzeczony wspornik , lubią uszy pękać.
_________________
Gość - pozdrawiam Cię
 
 
Thug_Life_Boy 
Początkujący

S: Mercedes 190D 2.0
Wiek: 23
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 11
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw Lis 07, 2013 20:26   

To znaczy co masz na myśli co tam może być nie tak? postaram się nagrać te trzaskanie... oglądałem kilkanaście filmików z 190d i nie spotkałem się z takim czymś...
 
 
akim 42 
Fachman


S: W201 250D-ex S124 E300D
Silnik: OM606
S2: Peugeot 206 małżonki
Wiek: 48
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 4700
Skąd: Rybnik
Wysłany: Pią Lis 08, 2013 01:38   

Thug_Life_Boy napisał/a:
co masz na myśli

Trzeciego posta piszę o pękniętym mocowaniu pompy wspomagania do bloku silnika :mrgreen:
_________________
Gość - pozdrawiam Cię
 
 
Thug_Life_Boy 
Początkujący

S: Mercedes 190D 2.0
Wiek: 23
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 11
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią Lis 08, 2013 18:40   

Przedstawiam filmik... Trzaski są około 1:03 minuta... Jednak na filmie i tak nie słychać tego tak wyraźnie... http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Ostatnio zmieniony przez Thug_Life_Boy Pią Lis 08, 2013 18:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Markslew 
Mercszpec


S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 2441
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Pią Lis 08, 2013 19:44   

Miałem bardzo podobnie przy właśnie luźnym pasku.

Ale mniejsza z tym... czy sprawdziłeś już coś sam ? :hmm:
_________________


" Nie pytaj, ile Mercedes może zrobić dla ciebie, lecz ile ty jesteś w stanie zrobić dla Mercedesa"
 
Thug_Life_Boy 
Początkujący

S: Mercedes 190D 2.0
Wiek: 23
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 11
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią Lis 08, 2013 22:05   

Jutro posprawdzam... Niestety praca mnie ogranicza :) Co do myśli o pasku to dałeś mi do myślenia... Czy pasek może się poluzować np: poprzez wkręcienie się w niego np: szmaty? Pytanie głupie.... Ale skojarzyłem, że trzaski zaczęły się po tym jak przy wymianie filtrów, oleju itd... Dzieciak strącił szmatę, która wkręciła się w pasek na zapalonym silniku. Mogło to go poluzować? czy coś innego złego wyrządzić...

Jeśl tak to czy naciągnięcie paska wystarczy? I czemu dzieje się tak tylko na zimnym silniku? Co prawda pasek przy ruszaniu z 1 biegu daje wrażenie jak by się ślizgał przez chwilę.
 
 
Markslew 
Mercszpec


S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 2441
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Pią Lis 08, 2013 23:03   

Tam jest napinacz automatyczny. Naciągasz sprężyną i gotowe.

Sprawdź też co mówi Akim42.

Przez tą szmatę mógł się układ nadwyrężyć :hmm:
_________________


" Nie pytaj, ile Mercedes może zrobić dla ciebie, lecz ile ty jesteś w stanie zrobić dla Mercedesa"
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo