FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
MB W124 250D słabe przyśpieszenie
Autor Wiadomość
artim32
[Usunięty]

Wysłany: Nie Sie 30, 2009 18:08   MB W124 250D słabe przyśpieszenie

Witam
Posiadam MB W124 250D i ma stasznie slabe przyspieszenie 0-100km/h az 24 sekundy;/ ale jak probowalem wycisnac nim ile fabryka dala to bylo gdzies 165km/h wiec chyba normalny wynik. Bodajże 250D powinien miec ok 16 sekund. Co moze byc przyczyna?
 
ksenio
[Usunięty]

Wysłany: Nie Sie 30, 2009 21:38   

Napisalbys czy a jesli tak co zrobiles w tym kierunku zeby znalezc przyczyne.
Powodow moze byc duzo...
Zacznij od filtrow: paliwa, powietrza...
A jak jest ze spalaniem ?
 
adach348
[Usunięty]

Wysłany: Nie Sie 30, 2009 22:14   

artim32 napisał/a:
0-100km/h az 24 sekundy;
na którym biegu próbowałes?? za szybko ich nie zmienałes??
 
Tuning 
Mercmaniak


S: MB 190 2.0 - 87rok
Wiek: 27
Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 598
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon Sie 31, 2009 08:19   

i w ile osób :czujnik: daj więcej danych
 
 
artim32
[Usunięty]

Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 16:05   

Ja i moj stoper czyli w 2 osoby.
To nie jest smieszne :( zaczynalem od pierwszego biegu a skonczylem na trzecim.
Spalanie w normie ok 7l/100km
Dzisiaj wymienie filtr paliwa.
Kiedys raz wlalem 20l "ruskiej" i mozliwe ze byla troche zabrudzona szukam dojscia do pompy paliwowej ale zbytnio nie wiem gdzie ona sie znaduje;/ tam podobno jest jakis "koszyczek" ktory zatrzymuje brudy i chcialbym go wyczyscic...
 
akim 42 
Fachman


S: W201 250D-ex S124 E300D
Silnik: OM606
S2: Peugeot 206 małżonki
Wiek: 48
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 4698
Skąd: Rybnik
Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 16:42   

artim32 napisał/a:
szukam dojscia do pompy paliwowej ale zbytnio nie wiem gdzie ona sie znaduje;/

Nie dalej jak w niedzielę wkleiłem fotkę
TUTAJ
artim32 napisał/a:
tam podobno jest jakis "koszyczek" ktory zatrzymuje brudy

Pierwsze słyszę ... może chodzi o filtr wstępny paliwa :mrgreen:
_________________
Gość - pozdrawiam Cię
 
 
artim32
[Usunięty]

Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 17:57   

Dzieki za foto masz piwo;)

Znajomy opowiadal ze jego znajomy mial cos podobnego i ze u niego bylo przyczyna zapchany katalizator. Mozliwe?

Nie wiem zbytnio jak wam to opisac ten "koszyczek" hmm..."koszyczek"-siatka przez ktora przeplywa paliwo i zatrzymuja sie brudy? Cos takiego moze byc w aucie? Wiem ze chyba sa takie w niektorych autach przy wlewie paliwa.
Ostatnio zmieniony przez artim32 Wto Wrz 01, 2009 18:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dr.Ja 
Fachman

S: W202 był jest W163
Wiek: 60
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 1459
Skąd: Toruń- okolice
Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 20:32   

artim32 napisał/a:
"koszyczek"-siatka przez ktora przeplywa paliwo

akim 42 napisał/a:
chodzi o filtr wstępny paliwa :mrgreen:


I wszystko jasne :hmm:
_________________
W 202, C 220D-już były, obecnie W163, ML 270
Wyobraźnia jest
ważniejsza od wiedzy.
 
akim 42 
Fachman


S: W201 250D-ex S124 E300D
Silnik: OM606
S2: Peugeot 206 małżonki
Wiek: 48
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 4698
Skąd: Rybnik
Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 22:21   

O czymś takim mówiłem :
_________________
Gość - pozdrawiam Cię
 
 
artim32
[Usunięty]

Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 23:08   

mozliwe ze to to. a gdzie on sie znajduje?
 
akim 42 
Fachman


S: W201 250D-ex S124 E300D
Silnik: OM606
S2: Peugeot 206 małżonki
Wiek: 48
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 4698
Skąd: Rybnik
Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 23:14   

artim32 napisał/a:
a gdzie on sie znajduje?

Na fotce widzisz pompkę paliwa : z góry jest wężyk na nakrętkę a na dole jest czarny wężyk z cwibantem - właśnie tam szukaj filtra wstępnego . Powinien być na "ssaniu" pompki.
_________________
Gość - pozdrawiam Cię
 
 
artim32
[Usunięty]

Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 23:29   

dobra dzieki wielkie jutro zakupie wstepny filtr;) a oznaczenie tego filtra do 2,5D jest jakie jak na fotce?
A jak lepiej dojsc od dolu czy z boku ( po wyciagnieciu filtra powietrze )?
 
jjanicki 
Fachman


S: W201 2.0D '90
Silnik: OM601
S2: S203 2.7CDI '02
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 3515
Skąd: Lublin, PL
Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 23:56   

artim32 napisał/a:
jutro zakupie wstepny filtr
Filtr główny też kup i wymień.
artim32 napisał/a:
jak lepiej dojsc od dolu czy z boku ( po wyciagnieciu filtra powietrze )?
Wg mnie lepiej od góry, bo roboty tyle samo (tu demontaż filtra powietrza, a od spodu osłony), a wygodniej pracować z rękami w dole (jakkolwiek by to interpretować :mrgreen: ) i mieć więcej miejsca na operowanie narzędziami.
_________________
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau metalik :)
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz :) - SPRZEDANY
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanite silver metallic :)
 
PETROW 
MercManiak

S: 560 SEL
Silnik: M117
Wiek: 39
Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 1921
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 08:31   

:mrgreen: to może podepnę się pod temat i zapytam szanownych kolegów czy już może ktoś zlokalizował wstepny filtr paliwa (wg EPC - takowy powinien być) w silniku OM 606 ?
Pozdrawiam
_________________
EX: 124 E300 DIESEL
 
artim32
[Usunięty]

Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 18:56   

wczoraj wymienilem filtr paliwa ,a dzisiaj wstepny filtr paliwa;)
stary filtr BYL bardzo zasyfiony :o ja
ja kupilem filtr wtepny FILTRONa PS820 pasowal idealnie.
Dzisiaj musze zmierzyc jeszcze czas 0 - 100km/h ale cos czuje ze wynik sie poprawi :mrgreen:
 
jjanicki 
Fachman


S: W201 2.0D '90
Silnik: OM601
S2: S203 2.7CDI '02
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 3515
Skąd: Lublin, PL
Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 00:38   

PETROW napisał/a:
wstepny filtr paliwa (wg EPC - takowy powinien być) w silniku OM 606 ?
Powinien być przy głównym filtrze w skośnym zgrubieniu jego "głowicy" od strony silnika, ukryty pod śrubą. Dochodzi w to miejsce wąż paliwowy.
_________________
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau metalik :)
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz :) - SPRZEDANY
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanite silver metallic :)
 
Staggering
[Usunięty]

Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 12:42   

Witam, i dołączam się do tematu by nie zakładac nowego. Mam w124 250 D, z przebiegiem dochodzącym do 500 tys.km. Wg mnie silnik pali tochę za dużo bo około 9 - 10 litrów na 100 km. Co do mocy to naprawdę jej nie ma, zauważyłem też po zakupie, że nie ma rurki prowadzącej do filtra powietrza czy to może byc przyczyną spadku mocy? Człowiek który jeździł nim do tychczas mówi, że bez problemu rozpędzał się do 160km/h a teraz nie moge doleciec do 100 km/h muszę go dusic i spalic pół baku żeby się ropędził. Jest to męczące bo myślałem, że koszty utrzymania będą tańsze a okazuje się, że muszę tankowac co chwile no i jeszcze brak mocy. Nie liczyłem ile czasu zajmuję mi rozpędzenie go do 100 km/h bo wydaję mi się to bez sensu w moim przypadku.

Pozdrawiam i czekam na opinie.

Peace!
Ostatnio zmieniony przez Staggering Czw Wrz 03, 2009 12:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dennis 
Mercszpec

S: 250TD
Silnik: OM602
S2: 300E
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 2099
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 13:30   

Standardowo: wymienić filtry paliwa (oba !! ), filtr powietrza, przeprowadzić operację mixol (opisana w FAQ), no i dobre paliwko lać do baku :oki: Możnaby też sprawdzić, czy układ paliwowy się nie zapowietrza i czy coś nie blokuje dolotu powietrza / wylotu spalin oraz zweryfikować poprawność działania układu EGR-przepustnica (jeśli masz katalizator). Dopiero potem się martwić :)
Ja mam w swojej :star: pompę wtryskową ze starszego modelu (ktoś wcześniej najwyraźniej podmienił :czerwona: ), czyli mniej wydajną i gorzej współpracującą z katalizatorem i jakoś daję radę: zdarza mi się ruszyć spod świateł jako pierwszy, a czasami rozpędzam Żabcię bez problemu do 140 km/h (ona chciałaby więcej, ale wyjący most nie pozwala) :mrgreen: A pali na trasie ok. 7, zaś w cyklu mieszanym ok. 8.
Powodzenia :oki:
 
 
PETROW 
MercManiak

S: 560 SEL
Silnik: M117
Wiek: 39
Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 1921
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Pią Wrz 04, 2009 09:01   

jjanicki napisał/a:
Powinien być przy głównym filtrze w skośnym zgrubieniu jego "głowicy" od strony silnika, ukryty pod śrubą. Dochodzi w to miejsce wąż paliwowy.

jjanicki mam wrażenie, że umiejscowienie tego filtra dla wielu posiadaczy 606 jest zagadką :P - jestem również w tym gronie :)

kiedyś zakupiłem coś takiego (czy to właśnie ten filtr ?? ):



czyli szukać go gdzieś w podstawie głównego filtra ??



Pozdrawiam
_________________
EX: 124 E300 DIESEL
 
mirekpsary 
Obeznany

S: MB S124 250D'93 ADAC
Silnik: OM602
S2: Polonez 2.0 sle
Wiek: 39
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 162
Skąd: Psary Śląskie
Wysłany: Pią Lis 02, 2012 14:28   

Podepnę się pod ten temat,bo też mam problem z przyspieszaniem,o ile spalanie jest ok.czyli latem z rodziną nad morze z pakunkami ok.6L/100km,teraz troszkę więcej,ale ze startu to piechotą szybciej idą,dopiero na wysokich obrotach zaczyna jechać!
Dzisiaj zauważyłem że mam uszkodzony Ten układ przy lince gazu,wrzucę fotkę to będzie wiadomo o co chodzi.



chodzi o Ten układ przy lince gazu,choć u Mnie inaczej wygląda,zresztą jak cale auto,Tu wszystko inaczej wygląda.
Filtrów nie zmieniałem jeszcze bo nie wiem czy silnika nie będę zmieniał.
Jeszcze jedno,uzyskać prędkość 140km/h to też trzeba czasu na to.
_________________
,,w życiu piękne są tylko chwile"

Ostatnio zmieniony przez mirekpsary Pią Lis 02, 2012 14:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Markslew 
Mercszpec


S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 2356
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Pią Lis 02, 2012 14:45   

A filtry wymieniłeś? Powietrza i główny paliwa + wstępny paliwa?

Sprawdź też czy dostaje pełną dawkę, gdy dasz gaz w podłogę czy na pompie dzwignia dojdzie do zderzaka, czyli max. dawka. Oczywiście silnik wyłączony ;)

Masz EGR? Zdejmij filtr powietrza i zobacz jak się klapa EGR otwiera przy naduszaniu na gaz.
_________________


" Nie pytaj, ile Mercedes może zrobić dla ciebie, lecz ile ty jesteś w stanie zrobić dla Mercedesa"
Ostatnio zmieniony przez Markslew Pią Lis 02, 2012 14:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
mirekpsary 
Obeznany

S: MB S124 250D'93 ADAC
Silnik: OM602
S2: Polonez 2.0 sle
Wiek: 39
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 162
Skąd: Psary Śląskie
Wysłany: Pią Lis 02, 2012 15:48   

Widzę że od obudowy filtra powietrza i tak jest dolot przerwany.





Klapa normalnie jest uchylona a jak dasz gaz full to otwiera się na max.
_________________
,,w życiu piękne są tylko chwile"

Ostatnio zmieniony przez mirekpsary Pią Lis 02, 2012 15:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Markslew 
Mercszpec


S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 2356
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Pią Lis 02, 2012 20:06   

A co z filtrami i regulacją cięgna gazu? Zobacz na zderzak przy pompie. Sprawdź też smok w baku czy nie zapchany, to częsty problem :czujnik: EGR możesz zaślepić jakby co.

A jeśli nic nie znajdziesz zmierz kompresje.
_________________


" Nie pytaj, ile Mercedes może zrobić dla ciebie, lecz ile ty jesteś w stanie zrobić dla Mercedesa"
 
mirekpsary 
Obeznany

S: MB S124 250D'93 ADAC
Silnik: OM602
S2: Polonez 2.0 sle
Wiek: 39
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 162
Skąd: Psary Śląskie
Wysłany: Pią Lis 02, 2012 21:09   

Markslew napisał/a:
A co z filtrami i regulacją cięgna gazu? Zobacz na zderzak przy pompie. Sprawdź też smok w...


Właśnie chodzi o to że większość rzeczy o których ktoś wspomina wygląda na ok,pompa idzie do końca,gaz jest dobry,itd.
Martwi mnie ten układ poza linką gazu,kółeczka wytarte,plastik wyrobiony (2 fotka w poprzednim poście),coś tam nie pasuje a na full obrotach śmiga aż miło,ale mistrz szybkości to to nie jest.
musiałbym lecieć na kanał Go obejrzeć,ale może zabraknąć mi czasu.
Mało tego to coś stuka w tym silniku,chyba zawór.
Chyba jutro podskoczę do kumpla bo ma takiego samego tyle że 87r,ale po lekkiej reinkarnacji! :P
_________________
,,w życiu piękne są tylko chwile"

Ostatnio zmieniony przez mirekpsary Pią Lis 02, 2012 21:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Markslew 
Mercszpec


S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 2356
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Sob Lis 03, 2012 14:30   

mirekpsary napisał/a:
coś stuka w tym silniku,chyba zawór...


Stuka zawieszający się wtrysk jeśli to wali jak młotem w kowadło, głośno i ostro.

Albo popychacz zaworowy gdy cyka regularnie. To delikatniejszy dzwięk.

Co do przyśpieszania jeśli masz wątpliwości co do EGR to zaślep go, i zobacz czy pomogło. Koledzy na Forum już to robili, poszukaj :D

A kopci Ci ten silnik przy przyśpieszaniu? Olej bierze? Jaki kolor mają spaliny? Bo jeśli wtryski lejące to też mocy nie będzie.
_________________


" Nie pytaj, ile Mercedes może zrobić dla ciebie, lecz ile ty jesteś w stanie zrobić dla Mercedesa"
 
mirekpsary 
Obeznany

S: MB S124 250D'93 ADAC
Silnik: OM602
S2: Polonez 2.0 sle
Wiek: 39
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 162
Skąd: Psary Śląskie
Wysłany: Sob Lis 03, 2012 21:24   

Markslew napisał/a:
wali jak młotem w kowadło, głośno i ostro


Tak wali jak zimny,później sporadycznie!

Markslew napisał/a:
kopci Ci ten silnik przy przyśpieszaniu?


Coś tam pewnie kopci,ale nie żeby zauważalnie!

Markslew napisał/a:
Olej bierze?


coś tam bierze,ale tragedii nie ma.

troszkę mało nim jeżdżę bo max 2 tygodnie jestem w domu i znowu za granicę,ale do 4000 jak Go pociągnę to dość tak idzie,tylko że tej prędkości max to nie idzie wykręcić na 2 km.
Zimny czasem na biało dymi po odpaleniu i przegazowaniu,ale za chwilę trzyma ok.900,później 800 aż spadnie za jakieś 2 minuty do 600 obrotów.
_________________
,,w życiu piękne są tylko chwile"

 
 
Markslew 
Mercszpec


S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 2356
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Nie Lis 04, 2012 15:47   

To wtrysk Ci tak stuka, też to miałem, wymiana końcówek wtrysków załatwiła sprawę.

Co do reszty z tego co piszesz to jest :oki:

Jeśli chodzi o EGR to możesz go zaślepić i sprawdzić co dalej, EGR to tylko ECO wymysł :P

Ale jeśli nie rozwija pełnej mocy to ew. kąt wtrysku do sprawdzenia czyli ustawienie pompy na silniku. Było coś grzebane przy silniku kiedyś?
_________________


" Nie pytaj, ile Mercedes może zrobić dla ciebie, lecz ile ty jesteś w stanie zrobić dla Mercedesa"
 
qoompel 
Mercmaniak


S: MB
S2: 210.225 OM606.962
Wiek: 97
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 734
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: Nie Lis 04, 2012 17:51   

Markslew napisał/a:
Ale jeśli nie rozwija pełnej mocy to ew. kąt wtrysku do sprawdzenia czyli ustawienie pompy na silniku
Albo rozciągnięty łańcuch?
_________________
SPRZEDAM:

- radioodtwarzacz Alpine CDE 111 R.
- termometr W124. Komplet.
LINK
 
 
akolo 
Pasjonat


S: mercedes 124 300D
Silnik: OM603
Wiek: 32
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 294
Skąd: Radunica
Wysłany: Nie Lis 04, 2012 19:06   

Markslew napisał/a:
Jeśli chodzi o EGR
93roku był już EGR?nie wiem dlatego pytam.
 
T34 
Początkujący

S: Mercedes 124 200D
Silnik: OM601
Wiek: 25
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 39
Skąd: Łódzkie
Wysłany: Pon Lis 05, 2012 09:17   

Chciałbym przeprowadzić operację mixol, z tym żeby nie dodawać go do paliwa lub nalewać do filtra tylko żeby silnik popracował jakiś czas na samym mixolu. Czy wystarczy jak mixol będzie dostarczany z jakiegoś naczynia do felterka wstępnego, czy jeszcze do tego naczynia doprowadzić przewód przez który nadmiar paliwa wraca z powrotem do baku? Z którego króćca przy filtrze paliwa odchodzi "powrót"?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo