FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Dlaczego drzy kierownica
Autor Wiadomość
FMB 
Fascination MB


S: Szukam w124 3.2CE
S2: Audi A4 B5 1.9TDI
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 334
Skąd: Warszawa / WD
  Wysłany: Czw Sty 07, 2010 16:40   Dlaczego drzy kierownica

Problem jest taki ze jadać jakieś 80km/h czuć leciutkie drganie w podłodze,
przy 120km/h zaczyna drzeć kierownica,
a powyżej 140km/h czuć na całej karoserii.

Nie żeby trzasło autem ale jest to odczuwalne,
a na pewno nie było tego przed zmianami opisanymi tu Problem z geometria
Co ciekawe nie zawsze jest to odczuwalne.

Nie wydaje mi się żeby to był problem z kolami
bo jakiś miesiąc temu wymieniłem na nowe kola i opony a na starych było to samo.
Tarcze sadze ze sa proste bo przy hamowaniu nic nie czuć na kierownicy.

Macie jakiś pomysły o co ho ??
Czy to może być związane z problemem o którym rozprawialiśmy wcześniej tutaj Problem z geometria

Pozd... :star:
_________________
* Fascination Mercedes-Benz *

Ex: w115 200D / w123 300D / w201 200D / w124 200E / w124 E220 / ...
Ostatnio zmieniony przez Czw Sty 07, 2010 17:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kruchy 
Mercszpec


S: W210T
Silnik: OM605 TURBO
S2: W202
Wiek: 33
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2055
Skąd: Zgierz
Wysłany: Czw Sty 07, 2010 17:01   

może być z geometria, może być z walem, może być z poduchami albo dowolna kombinacja w/w i innych
 
 
Devcrk
[Usunięty]

Wysłany: Czw Sty 07, 2010 17:03   

Ja bym sprawdził, czy zgadzają się znaki w miejscu łączenia wału. Może ktoś kiedyś go rozłączył i złożył jak popadło.
 
Kruczek 
Swój


S: xj40
Dołączył: 20 Cze 2007
Posty: 92
Skąd: Orońsko
Wysłany: Czw Sty 07, 2010 17:56   

może też być luz na którejś z piast...
 
 
FMB 
Fascination MB


S: Szukam w124 3.2CE
S2: Audi A4 B5 1.9TDI
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 334
Skąd: Warszawa / WD
Wysłany: Czw Sty 07, 2010 20:18   

kruchy napisał/a:
może być z poduchami

ktorymi ??
silnika ??
a czy jak one by byly zuzyte to nie trzaslo by autem na wolnych obrotach ??

Devcrk napisał/a:
czy zgadzają się znaki w miejscu łączenia wału

Jakies pol roku temu sam wymienialem lacznik walu ten za skrzynia,
nowy zalorzylem tak samo jak byl stary, wiec powinno byc oki,
chyba ze nie o to Ci chodzi.

Kruczek napisał/a:
może też być luz na którejś z piast...

Jak to spr. ??
_________________
* Fascination Mercedes-Benz *

Ex: w115 200D / w123 300D / w201 200D / w124 200E / w124 E220 / ...
 
 
wlodar 
Obeznany


S: Mercedes W124 Coupe E220
Silnik: M111
Wiek: 24
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 216
Skąd: Pasłęk
Wysłany: Czw Sty 07, 2010 21:08   

mi trzeslo kierownica tak jak opony bieżnika prawie nie miały, moze też być od amortyzatora tak pisali w gazecie "motor" :D
 
 
FMB 
Fascination MB


S: Szukam w124 3.2CE
S2: Audi A4 B5 1.9TDI
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 334
Skąd: Warszawa / WD
Wysłany: Pią Sty 08, 2010 00:20   

wlodar, opony mam nowe Toyo Proxes T1R,
jak i przednie amorki tez nowe wymienione jakie dwa miesiace temu.
_________________
* Fascination Mercedes-Benz *

Ex: w115 200D / w123 300D / w201 200D / w124 200E / w124 E220 / ...
 
 
mirasmerc 
Mercszpec


S: Mercedes W201 2.0D TURBO
Silnik: OM601
S2: Mercedes W124 2.0E +LPG
Wiek: 25
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 3485
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Sty 08, 2010 00:29   

Problem pojawił sie wraz z samochodem :star: ?? czy po jakies naprawie lub sytuacji
_________________
w201 2.0D Turbo, w201 2.0D, w201 2.0E, w201 2.6E, W201 2.3E+LPG, w124 2.0E+LPG
oraz Sprinter w902 2.3TD i Clio III 1.2 LPG

Moj nr 726597200 / 605278994
 
 
Dr.Ja 
Fachman

S: W202 był jest W163
Wiek: 61
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 1459
Skąd: Toruń- okolice
Wysłany: Pią Sty 08, 2010 07:19   

FMB A amortyzator układu kierowniczego masz .... sprawny ??
_________________
W 202, C 220D-już były, obecnie W163, ML 270
Wyobraźnia jest
ważniejsza od wiedzy.
 
Frytejro 
Dresik_19


S: W126 3.0SDL
Silnik: OM603 TURBO
S2: W201
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 10948
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pią Sty 08, 2010 08:12   

mirasmerc napisał/a:
Problem pojawił sie wraz z samochodem czy po jakies naprawie lub sytuacji


FMB napisał/a:
a na pewno nie było tego przed zmianami opisanymi tu Problem z geometria

chociaz moglo to sie poprostu zazebic przypadkiem

FMB napisał/a:
Macie jakiś pomysły o co ho


masz sprawne lozyska w kolach? nie musza szumiec - moje nie szumialy - ale mialy luz ktory stopniowo sie pojawial.. podejdz do auta do kazdego kola i zlap za nie od gory 2 rekami i szarp czy nie ma luzu, albo jeszcze lepiej postaw auto na jakims podjezdzie tylko nie jakbys wjezdzal tylko rownolegle do ulicy, odciazysz/dociazysz odpowiednie kola i tez tak szarp - wtedy jeszcze mneijsze luzy wyczujesz. Nie ma sensu podnosic auta bo jak bedzie maly luz to na lewarku kolo nie wykaze luzu. Moze byc tez tak ze luz raz bedize a raz nie - w zaleznosci od ulozenia sie lozyska..
_________________

I kluczyki mam zawsze przy sobie :D
 
 
gizo 
Mercszpec


S: 190E Sportline
Silnik: M102
Wiek: 29
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 2349
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią Sty 08, 2010 08:12   

miałem tak samo, po wymianie wszystkich łączników z tyłu i amorów wszystko wróciło do normy
_________________
Mercedes 190E Sportline 2.0
 
 
Piotr Stańczak
[Usunięty]

Wysłany: Pią Sty 08, 2010 09:15   

...ja bym jeszcze sprawdził końcówki drążków kierowniczych...
...miałem podobny problem, wymieniałem opony, felgi, sprawdzałem łożyska i nic...
ale po wymianie prawej końcówki (około35zł) wszystko ucichło...
spróbuj faktycznie poszarpac za koła i wyczuc jakiś luz, nie musi byc to objaw uszkodzonego łożyska ale może końcówki....
 
FMB 
Fascination MB


S: Szukam w124 3.2CE
S2: Audi A4 B5 1.9TDI
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 334
Skąd: Warszawa / WD
Wysłany: Pią Sty 08, 2010 11:16   

Wszystki koncowki drazkow, jeden sworzen oraz wszystkie gumy stabilizatora
byly wymieniane w kwietniu i wlasnie po ten naprawie zaczely sie problemy.

Dzis postaram sie spr. lozyska czy nie maja luzu.
_________________
* Fascination Mercedes-Benz *

Ex: w115 200D / w123 300D / w201 200D / w124 200E / w124 E220 / ...
Ostatnio zmieniony przez FMB Pią Sty 08, 2010 11:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lukias88
[Usunięty]

Wysłany: Sob Sty 09, 2010 13:12   

ja tez bym stawiał na końcówki. Piotr Stańczak dobrze mówi, u mnie było podobnie jak u niego.
 
belfist
[Usunięty]

Wysłany: Sob Sty 09, 2010 14:31   

Co prawda w innym samochodzie, ale miałem ten problem.
Jemu po prostu pomogło same doważenie opon. Nic więcej, wszystko ucichło.
Moim zdaniem najszybszy strzał, może warto spróbować?
Jakbym czegoś nie doczytał, to proszę mnie nie linczować, wydaje mi się, że tego pomysłu nikt nie podsunął...
 
pinokio124 
Mercszpec


S: W168 , W140 S350 , W221
Wiek: 47
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 1509
Skąd: opole
Wysłany: Nie Sty 10, 2010 00:31   

Dr.Ja napisał/a:
FMB A amortyzator układu kierowniczego masz .... sprawny

:oki:
_________________
W124 200D ex taxi '89 Weteran sprzedany

W140 S350 Księżniczka
CC700 '97 Króliczek sprzedany
W168 A140 & A160

Gość - Pozdrawiam Cię
Nie dyskutuj z głupcem bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem

 
 
mbslyevo2 
Pasjonat


S: mb 190 2.6
Silnik: M103
Wiek: 36
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 493
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie Sty 10, 2010 07:34   

Wyważenie kol i wizualne sprawdzenie opony czy nie ma przypadkiem bąbla...
oczyszczenie powierzchni styku felgi z tarcza hamulcowa i tarczy z piasta...
dopiero po tych operacjach sprawdzałbym końcówki.
_________________
mb 190 2.6 czarny gaz manual
mb 190 2.6 srebrny benzyna automat
mb C 36 AMG WDB2020281F421896
Ostatnio zmieniony przez Nie Sty 10, 2010 11:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
FMB 
Fascination MB


S: Szukam w124 3.2CE
S2: Audi A4 B5 1.9TDI
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 334
Skąd: Warszawa / WD
Wysłany: Nie Sty 10, 2010 17:30   

No spoko mbslyevo2, ale jak już pisałem kola i opony nowe.
Przed założeniem oczyściłem powierzchnie styku tarczy z kołem.
_________________
* Fascination Mercedes-Benz *

Ex: w115 200D / w123 300D / w201 200D / w124 200E / w124 E220 / ...
Ostatnio zmieniony przez Nie Sty 10, 2010 17:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
belfist
[Usunięty]

Wysłany: Pon Sty 11, 2010 03:01   

To, że masz nowe koła i opony nic nie zmienia - koła w samochodzie mojej mamy są nowe, a i tak zostały doważone.
 
Hieronim
[Usunięty]

Wysłany: Pon Sty 11, 2010 07:54   

Witam. Miałem to samo. Jeśli masz alufelgi, zalecam sprawdzenie czy któraś nie jest kopnięta. Potem prawidłowe wyważenie w dobrym zakładzie. U mnie za pierwszym razem nawet nie powiedzieli, że jest krzywa felga, na dobitkę wyważyli alusa nabijanymi z zewnątrz odważnikami. Sytuacja jak u Ciebie. 0-80 lekkie bicie, 120km/h masakra, 160-odpina się zegarek z ręki. Wizyta w INNYM zakładzie, prostowanie felgi, KLEJONE odważniki, efekt: wielki spokój nastał w przednim zawieszeniu. Koszt 130zł.
Po przejechaniu ok. 1000km, obserwuj zużycie "cycków" na nowych oponach. Muszą znikać równomiernie na całej powierzchni, jeśli nie - geometria do du**.
FMB napisał/a:
No spoko mbslyevo2, ale jak już pisałem kola i opony nowe.
Przed założeniem oczyśc...

Koło składa się z opony i felgi. Może być że nowa opona ma wadę lub felga. Zły montaż opony na feldze, nieprawidłowe dokręcenie to też możliwe u rodzimych fachowców.
Ostatnio zmieniony przez Pon Sty 11, 2010 17:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kedzior04
[Usunięty]

Wysłany: Czw Sty 14, 2010 14:03   

ja miałem te sama sytuacje wymieniłem końcówki drążków kierowniczych i znacznie się polepszyło bo tamte stare już padaki były także wejdź po furę i zobacz czy nie masz luzów na końcówkach drążków :P tak było u mnie także podpowiadam ale czy mam racje nie wiem :P powodzenia :star: :oki:
Ostatnio zmieniony przez Czw Sty 14, 2010 18:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo