FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
[W201]Pasek wielorowkowy (Jak Wymienić)
Autor Wiadomość
9906341marcin
[Usunięty]

Wysłany: Czw Gru 09, 2010 14:56   [W201]Pasek wielorowkowy (Jak Wymienić)

Witam posiadam mercedesa 190 2.6b+g z klimą i katem. 92r
I mam problem z wymianą paska wielorowkowego
Zakupiłem dobry pasek, zamierzam zabrać się do tego ale mam problem taki że sruba ktura zwalnia i naciąga napinacz jest zerwana czy coś takiego, tam z kąd ma wychodzić jej po prostu nie ma. :( wiec proszę o pomoc i opisanie dokładnie jak mam to wymienić krok po kroku? od początku do końca. proszę o szybką i profesjonalną pomoc.
Ostatnio zmieniony przez pinokio124 Pią Gru 10, 2010 03:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
bmw 
Mercmaniak


S: W124 300E
Silnik: M103
S2: W124 260E
Wiek: 33
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 648
Skąd: Świdnica
Wysłany: Czw Gru 09, 2010 16:40   

Czekaj....już biegnę rozebrać auto :mrgreen:
Tak jak na zdjęciu najpierw poluzuj śrubę numer 1 ,a potem zwolnij naciąg paska śrubą numer 2.
1 - często dokręcona zaje... mocno.
W 190 będzie ciasno.

dobra idę poskładać auto :jump:
_________________
W201 200E=>OM601 200D
W124 300E ex.
W124 260E
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
W115 240D (250 M123) ex.
BMW 730i E32 ex.
VW T3 TRANSPORTER 1,8 ex.
 
9906341marcin
[Usunięty]

Wysłany: Pią Gru 10, 2010 01:39   

no i właśnie jest problem bo ja tej sruby 2 NIE MAM :( jest urwana czy coś takiego nie wiem sam :( wiec muszę mieć inna podpowiedz. czekam na odp
 
bmw 
Mercmaniak


S: W124 300E
Silnik: M103
S2: W124 260E
Wiek: 33
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 648
Skąd: Świdnica
Wysłany: Pią Gru 10, 2010 06:40   

Tego co masz namieszane w własnym aucie to nikt nie wie ,i bez dokładnych zdjęć będzie ciężko pomóc.
Poluzuj 1 i zobacz czy się pasek nie wyluzuje skoro nie ma 2.
_________________
W201 200E=>OM601 200D
W124 300E ex.
W124 260E
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
W115 240D (250 M123) ex.
BMW 730i E32 ex.
VW T3 TRANSPORTER 1,8 ex.
 
Krzochu
[Usunięty]

Wysłany: Pią Gru 10, 2010 10:52   

Prawdopodobnie będzie tak jak pisał bmw, po odkręceniu 1 napinacz powinien się poluzować. Skoro nie masz śruby nr 2 to można go jedynie było napiąć ręcznie i zacisnąć 1. Sam tak jakiś czas jeździłem, zaraz po urwaniu śruby nr 2 (jest zamontowana za pomocą uchwytu zamontowanego w takim oczku z aluminium więc urwać ją to nie problem). Wiem, że sprawa jest do naprawienia. Wystarczy przewiercić ten otwór kawałek dalej.
 
sly108 
Mercszpec


S: Mercedes 190E
Silnik: M102
Wiek: 39
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 908
Skąd: Trzebinia
Wysłany: Pią Gru 10, 2010 11:51   

Krzochu napisał/a:
Prawdopodobnie będzie tak jak pisał bmw, po odkręceniu 1 napinacz powinien się pol...

Ja też miałem urwaną śrubę nr 2 i nie jest to żaden duży koszt. Kupiłem nową za dosłownie parę złotych, założyłem i mam spokój :mrgreen: :oki: .
 
9906341marcin
[Usunięty]

Wysłany: Pią Gru 10, 2010 12:35   

ale ja tam nawet nic nie mam :( zrobię zdjęcia i pokaże i będziecie mogli ocenić :) ale dziekuję za poradę
 
9906341marcin
[Usunięty]

Wysłany: Pon Gru 13, 2010 10:34   

powiem tak że zdjęć nie mogę zrobić bo aparat padł :( tak jak jest na zdjęciu od kolegi bmw jak jest ta śruba nr 2 i pod nią idzie taki długi kawałek metalu to tego u mnie nie ma jest wyłamane czy coś takiego nie wiem i pytanie jest takie czym zwolnić pasek? jeśli odkręcę śrubę nr 1 i jeśli nic się nie stanie to co mogę zrobić jak uwolnić i napiąć pasek? proszę o szybką odpowiedz.
 
owocms 
Obeznany

S: mercedes 190 2.6
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 131
Skąd: konin
Wysłany: Pon Gru 13, 2010 11:18   

sruba nr 1 jest po to aby zblokowac na stale caly napinacz zeby nie latal ,sruba nr 2 jest od ustawienia napinacza (luzujesz napinasz) u mnie w 2.6 na srubie nr 2 jest lewy gwint chyba wszystkie m103 tak maja ale nie wiem (teraz zeby to zrobic trzeba odkrecic wiatrak plastikowy kolo od pompy wody i wspomagania i wyciagnac caly napinacz i wymienic cala srube nr 2
Ostatnio zmieniony przez owocms Pon Gru 13, 2010 11:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Krzochu
[Usunięty]

Wysłany: Pon Gru 13, 2010 12:02   

sly108, u mnie problem był tego typu, że śrubę urwałem sam więc kupować nowej nie musiałem. Urwało się jedynie mocowanie całej części (tj metalowego pręta i śruby) które sobie przerobiłem :oki:
 
sly108 
Mercszpec


S: Mercedes 190E
Silnik: M102
Wiek: 39
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 908
Skąd: Trzebinia
Wysłany: Wto Gru 14, 2010 10:15   

Krzochu napisał/a:
sly108, u mnie problem był tego typu, że śrubę urwałem sam więc kupować nowej nie m...

Krzochu no to brawa za pomysłowość i chęci :oki: . Mnie nie chciało się z tym bawić więc kupiłem nowe i założyłem :jump: :oki: .

[ Dodano: Wto Gru 14, 2010 10:16 ]
9906341marcin napisał/a:
powiem tak że zdjęć nie mogę zrobić bo aparat padł :( tak jak jest na zdjęciu od kolegi bm...

Popuść śrubę nr1 i ręką zluzuj napinacz, a potem po założeniu nowego paska jeśli nie będziesz zakładał nowej śruby nr2 to tak samo ręką napnij napinacz i dokręć śrubę nr1 :oki: :jump: .
 
9906341marcin
[Usunięty]

Wysłany: Wto Gru 14, 2010 12:10   

dzięki ;) będę robić jak temperatura się poprawi ;p eloszka. ZAMYKAM TEMAT
 
Tolo 
Mercmaniak

S: Mercedes 124 230E aut.
Silnik: M102
Wiek: 30
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 512
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon Sty 28, 2013 11:36   

owocms napisał/a:
u mnie w 2.6 na srubie nr 2 jest lewy gwint chyba wszystkie m103 tak maja ale nie wiem ...


A podpowie ktoś czy w m102 na napinaczu jest normalny gwint? Muszę się upewnić zanim wpadnę do garażu i coś ukręcę. Chodzi mi o tą śrubę z dziwną rurkową nakrętką nr 2 na zdjęciu, która napina/luzuje pasek po odkręceniu głównej śruby napinacza - nr 1 na zdjęciu.
Ostatnio zmieniony przez Tolo Pon Sty 28, 2013 11:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
jas 
Mercmaniak

S: 124 2.2 coupe
Silnik: M111
Wiek: 41
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 583
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Sty 28, 2013 13:23   

Normalny prawy gwint - po zluzowaniu śruby nr 1 regulujesz śrubą nr 2 naciąg patrząc na wskaźnik i jak ustawisz w połozeniu mniej więcej środkowym - blokujesz dokręcając śrubę nr 1.
_________________
MB 190E 2.3 - ex, rozbite
 
Tolo 
Mercmaniak

S: Mercedes 124 230E aut.
Silnik: M102
Wiek: 30
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 512
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon Sty 28, 2013 14:05   

A gdzie jest ten wskaźnik? Jak naciąg będzie w połowie to wtedy pasek powinien zejść lekko?
 
 
sly108 
Mercszpec


S: Mercedes 190E
Silnik: M102
Wiek: 39
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 908
Skąd: Trzebinia
Wysłany: Wto Sty 29, 2013 13:39   

Tolo napisał/a:
A gdzie jest ten wskaźnik? Jak naciąg będzie w połowie to wtedy pasek powinien zejść lekko...


Wskaźnik jest od góry napinacza. Taka plastikowa strzałka.
 
Kudłaty 
Mercszpec


S: .
Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 5060
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Sty 29, 2013 15:02   

Ten wskaźnik to pic na wodę, nie sugeruj się nim w 100%.
Pasek ma być ani za luźny ani za mocno napięty.
 
jas 
Mercmaniak

S: 124 2.2 coupe
Silnik: M111
Wiek: 41
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 583
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Sty 30, 2013 00:11   

Pasek Ci lekko zejdzie z napinacza jak wskaźnik będzie na min. czyli śruba 2 w zasadzie luźna.
Przy naciąganiu napinacza optymalne napięcie uzyskasz mniej więcej w połowie tej podziałki o ile nie było tam nic pogięte czy poprzestawiane, ale oczywiście podstawa to sprawdzić pasek paluchem, jego ugięcie, żeby jak pisze Kudłaty nie było ani za luźne ani za mocne - bo wiadomo, opory i zużycie łożysk i paska większe.
_________________
MB 190E 2.3 - ex, rozbite
 
Rdawid 
Początkujący

S: Mercedes-Benz 190E 2.3
Silnik: M102
Wiek: 24
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Maj 09, 2013 12:21   

Wlasnie grzebie przy swojej gwiazdce, I urwalismy srube od napinacza. 190 e w autom. Z klima. Nie moge jej wyciagnac cos ja blokuje, jakies lopatki czy cus. Dostepu tez za duzo nie ma jak to w 190. Jest jakis sposob na to? rozkrecac wszystko czy lepiej mechanik zaradzi? Z gory za bledy przepraszam, pisze z telefonu bez polskich znakow. Pozdrawiam.
 
w0jta5 
Mercszpec

S: W201 E18 ASB '91
Silnik: M102
S2: Volvo V40 DI '01
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 4073
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Czw Maj 09, 2013 12:48   

Rdawid, Śruba napinająca Ci się urwała? Nie odkręciłeś śruby (19) na napinaczu. :P

Kupisz w IC, za 20-30zł.
Nie wiem jak z dostępnością w wer z klimą, ale w wer bez klimy jest banalnie prosto - 30min bez kanału.
Trzeba ściągnąć obudowę wentylatora, wentylator, ściągasz pasek wielorowkowy, odkręcasz rolkę napinacza, amortyzatorek, 3 śruby trzymające napinacz (13), centralną (19), i wyciągasz cały napinacz. Odkręcasz nakrętkę ze śruby napinającej i wszystko masz osobno na wierzchu.
Zakładasz nowy pręt napinający i składasz wszystko w odwrotnej kolejności.
Gotowe :oki:

Aha, warto zaopatrzyć się w 0,5L benzyny ekstrakcyjnej i pędzel by wymyć wszystko co tam się sięgnie. :zeby:
_________________
 
 
Rdawid 
Początkujący

S: Mercedes-Benz 190E 2.3
Silnik: M102
Wiek: 24
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Maj 10, 2013 11:28   

Tak, ale wolalem juz pojechac do znachora. zacholowal mnie kolega do najblizszego warsztatu (automat, teraz mam dziwne wrazenie, ze slysze metaliczny odglos gdy wrzucam bieg d oraz r. Bo na p, n jest cisza. Moze to tylko ja bo wczesniej denerwowal mnie pisk paska). W warsztacie calkowicie mi nieznanym spotkalem P. Andrzeja, niby zna te silniki ze 3000 tys ich juz zrobil, pracowal dla niemcow projektowal klimatyzacje dla tych modeli I cos tam jeszcze. No nie wazne opowiesci dziwnej tresci jak to pewnie u kazdego mechanika.
Wykrecil rolke napinacza I wyszlo na to ze nie przekrecilismy sruby ale wyrwalismy ja z pierscienia. Podzwonil I zalatwil rolke za 80zl. Oczywiscie uzywka. Wymienil I dziala.

Ale ten metaliczny dzwiek dobija.


Ostatnio zmieniony przez Rdawid Pią Maj 10, 2013 12:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
marek52 
Mercszpec

S: Mercedes 190E 2.0
Silnik: M102
S2: Mercedes A180 CDI
Wiek: 104
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 1261
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią Maj 10, 2013 12:06   

Rdawid napisał/a:
Ale ten metaliczny dzwiek dobija
Też mam taki. Co to może być i jak to naprawić?
_________________
marek52
http://www.w201w124.com/f...pic.php?t=21943
Pieniądze nie dają szczęścia,
ale lepiej płacze się w Mercedesie, niż na rowerze.
 
goodluk 
Pasjonat

S: Mercedes w201 2.0E 1988
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 403
Skąd: Rybnik
Wysłany: Nie Maj 19, 2013 20:27   Uszkodzony napinacz

Hej.
Napiszcie proszę czy uszkodzony napinacz może powodować metaliczne odgłosy na zimnym silniku. Plus po uruchomieniu silnika napinacz (jego widoczna metalowa łapa) "skacze" pomimo dokręconych śrub.
Z góry dzięki za info.
_________________
Ostatnio zmieniony przez strzaly01 Pon Maj 20, 2013 10:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
PIOTREK.K 
Obeznany

S: MERCEDES 124 2.8 E
Silnik: M104
Wiek: 37
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 132
Skąd: ZGORZELEC
Wysłany: Nie Maj 19, 2013 22:57   

Auto napewno bedzie chodzilo glosno - klekotalo i pasek bedzie podskakiwal. Ale zlap reka za teleskopik bo to on moze robic taki hałas.
Ostatnio zmieniony przez strzaly01 Pon Maj 20, 2013 10:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Markslew 
Mercszpec


S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 2380
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Nie Maj 19, 2013 23:27   

Zdejmij pasek i amortyzator i poruszaj kiwaczką na boki, jak ma luz wymień. Zerknij też na amortyzatorek, musi dawać się ciężko ściskać i rozciągać w całym zakresie jeśli jest sprawny.
_________________


" Nie pytaj, ile Mercedes może zrobić dla ciebie, lecz ile ty jesteś w stanie zrobić dla Mercedesa"
 
goodluk 
Pasjonat

S: Mercedes w201 2.0E 1988
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 403
Skąd: Rybnik
Wysłany: Pon Maj 20, 2013 07:13   

Ja nie mam amortyzatorka. silnik M102 2.0E. Jest tylko guma i metalowe ucho. Wymienilem rolke ale nadal po odpaleniu na zimnym jest metaliczne bum bum. Gdy podepre rurka ucho z napinacza gdzie przykreca sie rolke (na pracujacym silniku) strasznie wibruje. Po okolo 50 min jazdy pasek zaczyna piszczec.
_________________
Ostatnio zmieniony przez strzaly01 Pon Maj 20, 2013 10:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
w0jta5 
Mercszpec

S: W201 E18 ASB '91
Silnik: M102
S2: Volvo V40 DI '01
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 4073
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Pon Maj 20, 2013 07:54   

Ale temat o napinaczu do M102 już jest...
http://www.w201w124.com/f...pic.php?t=16986

goodluk napisał/a:
Ja nie mam amortyzatorka. silnik M102 2.0E

A powinieneś mieć.
_________________
 
 
goodluk 
Pasjonat

S: Mercedes w201 2.0E 1988
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 403
Skąd: Rybnik
Wysłany: Pon Maj 20, 2013 08:20   

Znam tamten temat. Jednak u mnie jest troche inaczej, wszystkie sruby sa dobrze dokrecone i wiem jak to zamontowac. Pytanie czy drzenie moze powodowac te dzwieki.
_________________
Ostatnio zmieniony przez strzaly01 Pon Maj 20, 2013 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
strzaly01 
Mercszpec


S: Mercedes w124 E250 D
Silnik: OM605
S2: Suzuki GSX-R 750SRAD Fiat Panda 4x4
Wiek: 31
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 8656
Skąd: Kraków/okolice
Wysłany: Pon Maj 20, 2013 10:26   

goodluk napisał/a:
Znam tamten temat. Jednak u mnie jest troche inaczej


Więc trzeba było opisać swój problem w tym temacie, a nie zakładać następny. Później mamy milion tematów odnośnie jednej rzeczy. To po pierwsze. Po drugie Panowie na forum obowiązują zasady pisowni i pasowało by ich przestrzegać chyba nie?
_________________

A kluczyki mam zawsze przy sobie...
Zlot Konin 2013
Ostatnio zmieniony przez strzaly01 Pon Maj 20, 2013 10:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rdawid 
Początkujący

S: Mercedes-Benz 190E 2.3
Silnik: M102
Wiek: 24
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Maj 22, 2013 10:18   

ja mam 102 i mam amortyzatorek do napinacza... może to z nim masz problem. A pasek masz nowy? i jest odpowiednio naciągnięty?
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo