FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
W124 260E -opinie o silniku
Autor Wiadomość
maclaw 
Mercmaniak

S: Mercedes W140 500SE
Silnik: M119
Wiek: 30
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 740
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw Sty 13, 2011 10:09   W124 260E -opinie o silniku

Witajcie!

Mam na oku ciekawe W124 260E i tu moje pytanie...

macie jakieś doświadczenia z tym silnikiem i w tej budzie??

to, że nawet się zbiera, to wiem, ale jak awaryjność, ewentualne spalanie??

auto jest bez gazu i nigdy go nie widziało więc to wg.mnie plus

Mod: Temat postu powinien opisywać poruszany problem.
Ostatnio zmieniony przez pejter Czw Sty 13, 2011 17:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gowaa 
Mercszpec


S: W 140 500 SEL
Silnik: M119
S2: W210 320CDI
Wiek: 44
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 1177
Skąd: Chorzów
Wysłany: Czw Sty 13, 2011 10:12   

maclaw, ja maiłęm okazje jeździć kiedyś autem z takim silnikiem, jazda przyjemna, spalanie, no nie powiem swoje brało wg właściciela. Zakłądam, że zbliżone do 3000. A fakt zbiera się. Tak nawiasem, trochę prywaty, moze pomyśl o moim smoku??

PS. o 600 postów małą rocznica :)
_________________
Pozdrawiam Cię Gość

Ostatnio zmieniony przez gowaa Czw Sty 13, 2011 10:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bmw 
Mercmaniak


S: W124 300E
Silnik: M103
S2: W124 260E
Wiek: 33
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 647
Skąd: Świdnica
Wysłany: Czw Sty 13, 2011 13:57   

Ja mam takie :P
Daje radę ,nie psuje się więcej niż inne 124 ,a że pali no cóż...
Teraz mi wyszło 13,5/100km ale to jazda miejska koło kominowa w trasie nie wiem bo nigdzie się nim dalej nie ruszałem.
_________________
W201 1,8E =>200E
W124 260E
W201 200E=>OM601 200D ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
W115 240D (250 M123) ex.
BMW 730i E32 ex.
VW T3 TRANSPORTER 1,8 ex.
 
ted 
Mercszpec


S: mercedes W124 230 TE
Silnik: M102
S2: Subaru Forester 2.0 XT MY 2005
Wiek: 28
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 1544
Skąd: Zamość
Wysłany: Czw Sty 13, 2011 15:21   

Spalanie nie wiele mniejsze jak 300E, części te same, zbiera się dobrze, ale nie jakoś dużo lepiej jak 230E (przynajmniej znajomego :star: jak stawaliśmy na światłąch to jakoś zbytnio nie odchodziła, a tak na prawdę szliśmy praktycznie równo). Chyba lepiej poszukać już 300E.
_________________

MB W124 230 TE http://www.w201w124.com/f...der=asc&start=0
 
bmw 
Mercmaniak


S: W124 300E
Silnik: M103
S2: W124 260E
Wiek: 33
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 647
Skąd: Świdnica
Wysłany: Czw Sty 13, 2011 19:32   

Sedan manual 5:
230e:Accelerations 10,4 s (with catalyzer 10,6 s)
260e:Accelerations 8,7 s (with catalyzer 9,0 s)
Dane zaczerpnięte MB/8
Jak szliście równo to albo kulejące 260 albo wyjątkowo żwawe 230 lub fura gwizda a kierowca :lol:
Poza tym kultura pracy M103 to niebo ,a ziemia w porównaniu do M102 ,no i dźwięku 6 garków nie da się podrobić :drive:
_________________
W201 1,8E =>200E
W124 260E
W201 200E=>OM601 200D ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
W115 240D (250 M123) ex.
BMW 730i E32 ex.
VW T3 TRANSPORTER 1,8 ex.
 
ted 
Mercszpec


S: mercedes W124 230 TE
Silnik: M102
S2: Subaru Forester 2.0 XT MY 2005
Wiek: 28
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 1544
Skąd: Zamość
Wysłany: Czw Sty 13, 2011 20:28   

bmw napisał/a:
Poza tym kultura pracy M103 to niebo ,a ziemia w porównaniu do M102 ,no i dźwięku 6 garków nie da się podrobić
Tutaj zgodzę się w 100% , a co do tego dlaczego mi nie uciekł to nie wnikałem, ale oczywiście stawiam że moja :star: taka żwawa jest ;)
_________________

MB W124 230 TE http://www.w201w124.com/f...der=asc&start=0
 
Kudłaty 
Mercszpec


S: .
Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 5172
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Sty 16, 2011 09:56   

Kiedyś jak miałem 124 260E po trasie przy stałej prędkości 100-120 bez przepałów, ok. 9L
Spalanie zależy od wywalonej sondy lambda (~100zł) oraz zużycia wtryskiwaczy (6x100zł).
Ostatnio zmieniony przez Kudłaty Nie Sty 16, 2011 09:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
furious 
Szef grupy Mazowsze


S: W201 AMG
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 2024
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Sty 16, 2011 17:10   

Mam ten silnik u siebie w 190-tce, różnica między m102 jest ogromna, wyżej się kręci, żwawiej, jest mega elastyczny, cichy, ładnie bulgocze przy niskich obrotach, przy wysokich obrotach słychać piękny heavy metal a nie wycie, pali zależnie od stylu jazdy, jeśli jest bez gazu to ja na Twoim miejscu bym się nie zastanawiał tylko brał :oki:
_________________
MercedesWwa na fejsie http://www.facebook.com/p...194986273903158
 
szczyt810 
Początkujący

S: Mercedes 124E 2.6
S2: Mercedes 124E 3.0
Wiek: 27
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 20
Skąd: Jarosław
Wysłany: Sro Sty 26, 2011 16:37   

Witam
Ja w swoim w124 mam właśnie taki silnik 2.6 i powiem ze śmiga lepiej niż większość 3 litrowych gwiazdek (brat ma taką 3.0). Dodam tylko ze moja gwiazdka jest z 85 roku i jest na starym gaźniku z dwoma przepustnicami, jak się ta druga otworzy to daje taki efekt jak by rakietę z tyłu odpalił. No ale paliwo to ona tez lubi :mrgreen: jeszcze poniżej 15l nie zszedłem na 100, w klapkach nie jeżdżę :jump: .
_________________
Jest Gwiazda jest jazda :)
 
furious 
Szef grupy Mazowsze


S: W201 AMG
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 2024
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Sty 26, 2011 16:41   

O.o nie wiedziałem że w124 wychodziło 2.6 na gaźniku :hmm:
_________________
MercedesWwa na fejsie http://www.facebook.com/p...194986273903158
 
szczyt810 
Początkujący

S: Mercedes 124E 2.6
S2: Mercedes 124E 3.0
Wiek: 27
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 20
Skąd: Jarosław
Wysłany: Sro Sty 26, 2011 17:29   

furious89 Właśnie się dowiedziałem ze coś mam pokombinowane ale chodzi git 8)
_________________
Jest Gwiazda jest jazda :)
 
bmw 
Mercmaniak


S: W124 300E
Silnik: M103
S2: W124 260E
Wiek: 33
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 647
Skąd: Świdnica
Wysłany: Sro Sty 26, 2011 19:09   

Dawaj fotę tego patentu bo M103 na gaźniku nie było w oryginale. :jem:
_________________
W201 1,8E =>200E
W124 260E
W201 200E=>OM601 200D ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
W115 240D (250 M123) ex.
BMW 730i E32 ex.
VW T3 TRANSPORTER 1,8 ex.
 
furious 
Szef grupy Mazowsze


S: W201 AMG
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 2024
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Sty 26, 2011 19:25   

Na gaźniku z dwoma przemustnicami?? nie dziw się że bierze 3.0 na kjecie :mrgreen:
_________________
MercedesWwa na fejsie http://www.facebook.com/p...194986273903158
Ostatnio zmieniony przez furious Sro Sty 26, 2011 19:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
slawquu 
Pasjonat


S: Mercedes w124 200 D 87'
Silnik: OM601
S2: Mercedes w124 250D 90' automat
Wiek: 30
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 455
Skąd: TarnoBrzeG
Wysłany: Czw Sty 27, 2011 07:27   

Ktoś chyba cierpliwość do K-Jeta stracił i stąd pewnie ten gaźnik. Albo chciał zrobić jakąś wyścigową maszyne
_________________
MB 124 2.0 D 87 rok zwany "staruszek"
Galeria http://www.w201w124.com/f...=16706&start=90
 
 
Klakier
[Usunięty]

Wysłany: Czw Sty 27, 2011 10:10   

Troszkę mniej na pewno, ale nie oczekuj cudów. M103 swoje wypić musi i poniżej pułapu kilkunastu litrów/100 km nie zejdziesz.
 
poldzer78
[Usunięty]

Wysłany: Czw Sty 27, 2011 10:34   

to wiem ze musi swoje wypic mialem 2 124 ki z lpg ale tez wiem ile na pb palily no ale mysle ze waga robi swoje wiec w 201 musi palic troszke mniej:)
 
oress 
Mercmaniak


S: Mercedes-Benz W126 260SE
Silnik: M103
S2: Nissan Micra K10 1,2L
Wiek: 33
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 669
Skąd: okolice Opola
Wysłany: Czw Sty 27, 2011 14:54   

bmw napisał/a:
Dawaj fotę tego patentu bo M103 na gaźniku nie było w oryginale. :jem:


Dawaj, dawaj, tu jest więcej zainteresowanych tym szczepem
_________________
 
furious 
Szef grupy Mazowsze


S: W201 AMG
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 2024
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Sty 27, 2011 14:54   

zależy jak wyregulowany, mój pali najmniej 11l po mieście w lecie, w zime 12-13l :oki:
_________________
MercedesWwa na fejsie http://www.facebook.com/p...194986273903158
 
poldzer78
[Usunięty]

Wysłany: Czw Sty 27, 2011 15:44   

czyli 12 , 13 to nie ma tragedii wiec niewielka roznica miedzy 2.3 przynajmniej na miescie ale te 6 garow to jest dzwiek:) mialem 3.0 w manualu to fajnie czasami bokiem postawilo:)
 
mbslyevo2 
Pasjonat


S: mb 190 2.6
Silnik: M103
Wiek: 37
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 493
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią Sty 28, 2011 00:55   

minimum 15 literkow mi lyka w budzie W201... :oki: :star: :drive:
_________________
mb 190 2.6 czarny gaz manual
mb 190 2.6 srebrny benzyna automat
mb C 36 AMG WDB2020281F421896
 
 
pinokio124 
Mercszpec


S: W168 , W140 S350 , W221
Wiek: 47
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 1510
Skąd: opole
Wysłany: Sob Sty 29, 2011 00:11   

Panowie zdanie zaczynamy o dużej litery !! !! !!

Nie używacie znaków diakrytycznych...i do tego piszecie wszystko od małej litery....do szkół nie chodziliście.


Każdy następny post napisany od małej litery wyleci z tematu.
_________________
W124 200D ex taxi '89 Weteran sprzedany

W140 S350 Księżniczka
CC700 '97 Króliczek sprzedany
W168 A140 & A160

Gość - Pozdrawiam Cię
Nie dyskutuj z głupcem bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem

 
 
oress 
Mercmaniak


S: Mercedes-Benz W126 260SE
Silnik: M103
S2: Nissan Micra K10 1,2L
Wiek: 33
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 669
Skąd: okolice Opola
Wysłany: Wto Lut 01, 2011 08:29   

mbslyevo2 napisał/a:
minimum 15 literkow mi lyka w budzie W201... :oki: :star: :drive:

Mi maksymalnie tyle brał w budzie W126, musisz mieć ciekawy styl jazdy :)
_________________
 
Marcin444
[Usunięty]

Wysłany: Wto Lut 01, 2011 11:00   

Jeden z lepszy silników MB rzędowych czyli m103, a czy 2.6 czy 3.0 to już zależy od Ciebie.

3.0 zawsze te 20KM więcej;) konstrukcja ta sama.

Jeśli m103 jest zdrowe a główną bolączką tych silników są wytarte wałki rozrządu i standartowe problemy z KE-jet (tak samo jak w m102), to jest to piękny silnik i mocny.

Mi na trasie spala 10,5 L choć w mieście jak depnę może i spalić 20L Pb. Wszystko zależy od regulacji i modyfikacji jakie zrobisz z tym silnikiem.

Warto też zadbać o dobrą kopułkę i palec rozdzielacza oraz kable WN i chłodzenie (dobry płyn, VISCO).
 
Devcrk
[Usunięty]

Wysłany: Wto Lut 01, 2011 21:02   

Do bolączek dorzucę także wyciek spod głowicy, przy 6 garze od strony kol. wydechowego a także po prostu wyeksploatowanie - ciężko trafić zdrowy okaz. Te silniki często biorą olej w większych/mniejszych ilościach a po większych przebiegach potrafią poddymiać na niebiesko.

No i wiadomo - wtrysk i te wałki/popychacze. Ale wałki to raczej kwestia zaniedbań i kiepskiego oleju.
 
mbslyevo2 
Pasjonat


S: mb 190 2.6
Silnik: M103
Wiek: 37
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 493
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto Lut 01, 2011 22:30   

Marcin444 napisał/a:
choć w mieście jak depnę może i spalić 20L Pb

I to jest realne spalanie...
Devcrk napisał/a:
przy 6 garze

I przy pierwszym od strony dekla rozrzadu...
Devcrk napisał/a:
Ale wałki to raczej kwestia zaniedbań i kiepskiego oleju.

I niskiego stanu oleju...
_________________
mb 190 2.6 czarny gaz manual
mb 190 2.6 srebrny benzyna automat
mb C 36 AMG WDB2020281F421896
 
 
bmw 
Mercmaniak


S: W124 300E
Silnik: M103
S2: W124 260E
Wiek: 33
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 647
Skąd: Świdnica
Wysłany: Sro Lut 02, 2011 05:54   

Przy pierwszym to często uszczelka C spod dekla rozrządu osłaniającego łańcuch.
_________________
W201 1,8E =>200E
W124 260E
W201 200E=>OM601 200D ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
W115 240D (250 M123) ex.
BMW 730i E32 ex.
VW T3 TRANSPORTER 1,8 ex.
 
Marcin444
[Usunięty]

Wysłany: Sro Lut 02, 2011 22:59   

No i kompresja lubi siadać na ostatnim 6 garnku.

Mnie dziś spalił na trasie Wawa-Kraków Kraków-Wawa

63L- 600km.

A 150km/h się jechało w kilku miejscach.

No i oliwa.... podstawa to dobra oliwa.

Jak zalałem LIQY MOLY MOS+militec to całkowicie inaczej się wkręca;)
 
furious 
Szef grupy Mazowsze


S: W201 AMG
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 2024
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Lut 03, 2011 08:16   

ee no to byłeś w Wwa i nie powiedziałeś jakiego spota byś zaliczył u nas :mrgreen:
_________________
MercedesWwa na fejsie http://www.facebook.com/p...194986273903158
 
owocms 
Obeznany

S: mercedes 190 2.6
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 132
Skąd: konin
Wysłany: Czw Lut 03, 2011 10:28   

u mnie wlasnie zauwazylem ze leci nieco spod glowicy przy 6 i pytanie pewnie uszczelka do wymiany czy pomogloby dociagniecie ?? ??
 
Kudłaty 
Mercszpec


S: .
Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 5172
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Lut 03, 2011 14:56   

Umyj motorownie i zaobserwuj gdzie się poci, będziesz miał 100% pewności.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo