FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
W124 260E -opinie o silniku
Autor Wiadomość
maclaw 
Mercmaniak

S: Mercedes W140 500SE
Silnik: M119
Wiek: 29
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 681
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw Sty 13, 2011 10:09   W124 260E -opinie o silniku

Witajcie!

Mam na oku ciekawe W124 260E i tu moje pytanie...

macie jakieś doświadczenia z tym silnikiem i w tej budzie??

to, że nawet się zbiera, to wiem, ale jak awaryjność, ewentualne spalanie??

auto jest bez gazu i nigdy go nie widziało więc to wg.mnie plus

Mod: Temat postu powinien opisywać poruszany problem.
Ostatnio zmieniony przez pejter Czw Sty 13, 2011 17:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gowaa 
Mercszpec


S: W 140 500 SEL
Silnik: M119
S2: W210 320CDI
Wiek: 44
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 1177
Skąd: Chorzów
Wysłany: Czw Sty 13, 2011 10:12   

maclaw, ja maiłęm okazje jeździć kiedyś autem z takim silnikiem, jazda przyjemna, spalanie, no nie powiem swoje brało wg właściciela. Zakłądam, że zbliżone do 3000. A fakt zbiera się. Tak nawiasem, trochę prywaty, moze pomyśl o moim smoku??

PS. o 600 postów małą rocznica :)
_________________
Pozdrawiam Cię Gość

Ostatnio zmieniony przez gowaa Czw Sty 13, 2011 10:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bmw 
Mercmaniak


S: W124 300E
Silnik: M103
S2: W124 260E
Wiek: 33
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 648
Skąd: Świdnica
Wysłany: Czw Sty 13, 2011 13:57   

Ja mam takie :P
Daje radę ,nie psuje się więcej niż inne 124 ,a że pali no cóż...
Teraz mi wyszło 13,5/100km ale to jazda miejska koło kominowa w trasie nie wiem bo nigdzie się nim dalej nie ruszałem.
_________________
W201 200E=>OM601 200D
W124 300E ex.
W124 260E
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
W115 240D (250 M123) ex.
BMW 730i E32 ex.
VW T3 TRANSPORTER 1,8 ex.
 
ted 
Mercszpec


S: mercedes W124 230 TE
Silnik: M102
S2: Subaru Forester 2.0 XT MY 2005
Wiek: 28
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 1544
Skąd: Zamość
Wysłany: Czw Sty 13, 2011 15:21   

Spalanie nie wiele mniejsze jak 300E, części te same, zbiera się dobrze, ale nie jakoś dużo lepiej jak 230E (przynajmniej znajomego :star: jak stawaliśmy na światłąch to jakoś zbytnio nie odchodziła, a tak na prawdę szliśmy praktycznie równo). Chyba lepiej poszukać już 300E.
_________________

MB W124 230 TE http://www.w201w124.com/f...der=asc&start=0
 
bmw 
Mercmaniak


S: W124 300E
Silnik: M103
S2: W124 260E
Wiek: 33
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 648
Skąd: Świdnica
Wysłany: Czw Sty 13, 2011 19:32   

Sedan manual 5:
230e:Accelerations 10,4 s (with catalyzer 10,6 s)
260e:Accelerations 8,7 s (with catalyzer 9,0 s)
Dane zaczerpnięte MB/8
Jak szliście równo to albo kulejące 260 albo wyjątkowo żwawe 230 lub fura gwizda a kierowca :lol:
Poza tym kultura pracy M103 to niebo ,a ziemia w porównaniu do M102 ,no i dźwięku 6 garków nie da się podrobić :drive:
_________________
W201 200E=>OM601 200D
W124 300E ex.
W124 260E
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
W115 240D (250 M123) ex.
BMW 730i E32 ex.
VW T3 TRANSPORTER 1,8 ex.
 
ted 
Mercszpec


S: mercedes W124 230 TE
Silnik: M102
S2: Subaru Forester 2.0 XT MY 2005
Wiek: 28
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 1544
Skąd: Zamość
Wysłany: Czw Sty 13, 2011 20:28   

bmw napisał/a:
Poza tym kultura pracy M103 to niebo ,a ziemia w porównaniu do M102 ,no i dźwięku 6 garków nie da się podrobić
Tutaj zgodzę się w 100% , a co do tego dlaczego mi nie uciekł to nie wnikałem, ale oczywiście stawiam że moja :star: taka żwawa jest ;)
_________________

MB W124 230 TE http://www.w201w124.com/f...der=asc&start=0
 
Kudłaty 
Mercszpec


S: .
Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 5060
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Sty 16, 2011 09:56   

Kiedyś jak miałem 124 260E po trasie przy stałej prędkości 100-120 bez przepałów, ok. 9L
Spalanie zależy od wywalonej sondy lambda (~100zł) oraz zużycia wtryskiwaczy (6x100zł).
Ostatnio zmieniony przez Kudłaty Nie Sty 16, 2011 09:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
furious 
Szef grupy Mazowsze


S: W201 AMG
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 1967
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Sty 16, 2011 17:10   

Mam ten silnik u siebie w 190-tce, różnica między m102 jest ogromna, wyżej się kręci, żwawiej, jest mega elastyczny, cichy, ładnie bulgocze przy niskich obrotach, przy wysokich obrotach słychać piękny heavy metal a nie wycie, pali zależnie od stylu jazdy, jeśli jest bez gazu to ja na Twoim miejscu bym się nie zastanawiał tylko brał :oki:
_________________
MercedesWwa na fejsie http://www.facebook.com/p...194986273903158
 
szczyt810 
Początkujący

S: Mercedes 124E 2.6
S2: Mercedes 124E 3.0
Wiek: 27
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 20
Skąd: Jarosław
Wysłany: Sro Sty 26, 2011 16:37   

Witam
Ja w swoim w124 mam właśnie taki silnik 2.6 i powiem ze śmiga lepiej niż większość 3 litrowych gwiazdek (brat ma taką 3.0). Dodam tylko ze moja gwiazdka jest z 85 roku i jest na starym gaźniku z dwoma przepustnicami, jak się ta druga otworzy to daje taki efekt jak by rakietę z tyłu odpalił. No ale paliwo to ona tez lubi :mrgreen: jeszcze poniżej 15l nie zszedłem na 100, w klapkach nie jeżdżę :jump: .
_________________
Jest Gwiazda jest jazda :)
 
furious 
Szef grupy Mazowsze


S: W201 AMG
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 1967
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Sty 26, 2011 16:41   

O.o nie wiedziałem że w124 wychodziło 2.6 na gaźniku :hmm:
_________________
MercedesWwa na fejsie http://www.facebook.com/p...194986273903158
 
szczyt810 
Początkujący

S: Mercedes 124E 2.6
S2: Mercedes 124E 3.0
Wiek: 27
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 20
Skąd: Jarosław
Wysłany: Sro Sty 26, 2011 17:29   

furious89 Właśnie się dowiedziałem ze coś mam pokombinowane ale chodzi git 8)
_________________
Jest Gwiazda jest jazda :)
 
bmw 
Mercmaniak


S: W124 300E
Silnik: M103
S2: W124 260E
Wiek: 33
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 648
Skąd: Świdnica
Wysłany: Sro Sty 26, 2011 19:09   

Dawaj fotę tego patentu bo M103 na gaźniku nie było w oryginale. :jem:
_________________
W201 200E=>OM601 200D
W124 300E ex.
W124 260E
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
W115 240D (250 M123) ex.
BMW 730i E32 ex.
VW T3 TRANSPORTER 1,8 ex.
 
furious 
Szef grupy Mazowsze


S: W201 AMG
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 1967
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Sty 26, 2011 19:25   

Na gaźniku z dwoma przemustnicami?? nie dziw się że bierze 3.0 na kjecie :mrgreen:
_________________
MercedesWwa na fejsie http://www.facebook.com/p...194986273903158
Ostatnio zmieniony przez furious Sro Sty 26, 2011 19:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
slawquu 
Pasjonat


S: Mercedes w124 200 D 87'
Silnik: OM601
S2: Mercedes w124 250D 90' automat
Wiek: 30
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 452
Skąd: TarnoBrzeG
Wysłany: Czw Sty 27, 2011 07:27   

Ktoś chyba cierpliwość do K-Jeta stracił i stąd pewnie ten gaźnik. Albo chciał zrobić jakąś wyścigową maszyne
_________________
MB 124 2.0 D 87 rok zwany "staruszek"
Galeria http://www.w201w124.com/f...=16706&start=90
 
 
Klakier
[Usunięty]

Wysłany: Czw Sty 27, 2011 10:10   

Troszkę mniej na pewno, ale nie oczekuj cudów. M103 swoje wypić musi i poniżej pułapu kilkunastu litrów/100 km nie zejdziesz.
 
poldzer78
[Usunięty]

Wysłany: Czw Sty 27, 2011 10:34   

to wiem ze musi swoje wypic mialem 2 124 ki z lpg ale tez wiem ile na pb palily no ale mysle ze waga robi swoje wiec w 201 musi palic troszke mniej:)
 
oress 
Mercmaniak


S: Mercedes-Benz W126 260SE
Silnik: M103
S2: Nissan Micra K10 1,2L
Wiek: 32
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 664
Skąd: okolice Opola
Wysłany: Czw Sty 27, 2011 14:54   

bmw napisał/a:
Dawaj fotę tego patentu bo M103 na gaźniku nie było w oryginale. :jem:


Dawaj, dawaj, tu jest więcej zainteresowanych tym szczepem
_________________
 
furious 
Szef grupy Mazowsze


S: W201 AMG
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 1967
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Sty 27, 2011 14:54   

zależy jak wyregulowany, mój pali najmniej 11l po mieście w lecie, w zime 12-13l :oki:
_________________
MercedesWwa na fejsie http://www.facebook.com/p...194986273903158
 
poldzer78
[Usunięty]

Wysłany: Czw Sty 27, 2011 15:44   

czyli 12 , 13 to nie ma tragedii wiec niewielka roznica miedzy 2.3 przynajmniej na miescie ale te 6 garow to jest dzwiek:) mialem 3.0 w manualu to fajnie czasami bokiem postawilo:)
 
mbslyevo2 
Pasjonat


S: mb 190 2.6
Silnik: M103
Wiek: 36
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 493
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią Sty 28, 2011 00:55   

minimum 15 literkow mi lyka w budzie W201... :oki: :star: :drive:
_________________
mb 190 2.6 czarny gaz manual
mb 190 2.6 srebrny benzyna automat
mb C 36 AMG WDB2020281F421896
 
 
pinokio124 
Mercszpec


S: W168 , W140 S350 , W221
Wiek: 47
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 1503
Skąd: opole
Wysłany: Sob Sty 29, 2011 00:11   

Panowie zdanie zaczynamy o dużej litery !! !! !!

Nie używacie znaków diakrytycznych...i do tego piszecie wszystko od małej litery....do szkół nie chodziliście.


Każdy następny post napisany od małej litery wyleci z tematu.
_________________
W124 200D ex taxi '89 Weteran sprzedany

W140 S350 Księżniczka
CC700 '97 Króliczek sprzedany
W168 A140 & A160

Gość - Pozdrawiam Cię
Nie dyskutuj z głupcem bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem

 
 
oress 
Mercmaniak


S: Mercedes-Benz W126 260SE
Silnik: M103
S2: Nissan Micra K10 1,2L
Wiek: 32
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 664
Skąd: okolice Opola
Wysłany: Wto Lut 01, 2011 08:29   

mbslyevo2 napisał/a:
minimum 15 literkow mi lyka w budzie W201... :oki: :star: :drive:

Mi maksymalnie tyle brał w budzie W126, musisz mieć ciekawy styl jazdy :)
_________________
 
Marcin444
[Usunięty]

Wysłany: Wto Lut 01, 2011 11:00   

Jeden z lepszy silników MB rzędowych czyli m103, a czy 2.6 czy 3.0 to już zależy od Ciebie.

3.0 zawsze te 20KM więcej;) konstrukcja ta sama.

Jeśli m103 jest zdrowe a główną bolączką tych silników są wytarte wałki rozrządu i standartowe problemy z KE-jet (tak samo jak w m102), to jest to piękny silnik i mocny.

Mi na trasie spala 10,5 L choć w mieście jak depnę może i spalić 20L Pb. Wszystko zależy od regulacji i modyfikacji jakie zrobisz z tym silnikiem.

Warto też zadbać o dobrą kopułkę i palec rozdzielacza oraz kable WN i chłodzenie (dobry płyn, VISCO).
 
Devcrk
[Usunięty]

Wysłany: Wto Lut 01, 2011 21:02   

Do bolączek dorzucę także wyciek spod głowicy, przy 6 garze od strony kol. wydechowego a także po prostu wyeksploatowanie - ciężko trafić zdrowy okaz. Te silniki często biorą olej w większych/mniejszych ilościach a po większych przebiegach potrafią poddymiać na niebiesko.

No i wiadomo - wtrysk i te wałki/popychacze. Ale wałki to raczej kwestia zaniedbań i kiepskiego oleju.
 
mbslyevo2 
Pasjonat


S: mb 190 2.6
Silnik: M103
Wiek: 36
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 493
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto Lut 01, 2011 22:30   

Marcin444 napisał/a:
choć w mieście jak depnę może i spalić 20L Pb

I to jest realne spalanie...
Devcrk napisał/a:
przy 6 garze

I przy pierwszym od strony dekla rozrzadu...
Devcrk napisał/a:
Ale wałki to raczej kwestia zaniedbań i kiepskiego oleju.

I niskiego stanu oleju...
_________________
mb 190 2.6 czarny gaz manual
mb 190 2.6 srebrny benzyna automat
mb C 36 AMG WDB2020281F421896
 
 
bmw 
Mercmaniak


S: W124 300E
Silnik: M103
S2: W124 260E
Wiek: 33
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 648
Skąd: Świdnica
Wysłany: Sro Lut 02, 2011 05:54   

Przy pierwszym to często uszczelka C spod dekla rozrządu osłaniającego łańcuch.
_________________
W201 200E=>OM601 200D
W124 300E ex.
W124 260E
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
W115 240D (250 M123) ex.
BMW 730i E32 ex.
VW T3 TRANSPORTER 1,8 ex.
 
Marcin444
[Usunięty]

Wysłany: Sro Lut 02, 2011 22:59   

No i kompresja lubi siadać na ostatnim 6 garnku.

Mnie dziś spalił na trasie Wawa-Kraków Kraków-Wawa

63L- 600km.

A 150km/h się jechało w kilku miejscach.

No i oliwa.... podstawa to dobra oliwa.

Jak zalałem LIQY MOLY MOS+militec to całkowicie inaczej się wkręca;)
 
furious 
Szef grupy Mazowsze


S: W201 AMG
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 1967
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Lut 03, 2011 08:16   

ee no to byłeś w Wwa i nie powiedziałeś jakiego spota byś zaliczył u nas :mrgreen:
_________________
MercedesWwa na fejsie http://www.facebook.com/p...194986273903158
 
owocms 
Obeznany

S: mercedes 190 2.6
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 131
Skąd: konin
Wysłany: Czw Lut 03, 2011 10:28   

u mnie wlasnie zauwazylem ze leci nieco spod glowicy przy 6 i pytanie pewnie uszczelka do wymiany czy pomogloby dociagniecie ?? ??
 
Kudłaty 
Mercszpec


S: .
Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 5060
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Lut 03, 2011 14:56   

Umyj motorownie i zaobserwuj gdzie się poci, będziesz miał 100% pewności.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo