FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
[W124] Elektrozawory ogrzewania
Autor Wiadomość
Frytejro 
Dresik_19


S: W126 3.0SDL
Silnik: OM603 TURBO
S2: W201
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 10918
Skąd: Tarnów
Wysłany: Czw Lip 26, 2012 07:31   

Do Gerriego trzeba umiec odpowiednio wyważac wypowiedzi - napiszesz za mało, zrypie cie ze za mało i znizy do poziomu blondynki, napiszesz za duzo, to stwierdzi ze wiesz lepiej od niego i kaze Ci radzic sobie samemu. Tak ze to nie jest takie proste. :jump:
_________________

I kluczyki mam zawsze przy sobie :D
 
 
luki1982 
Obeznany

S: W124 250D 1990
Silnik: OM602
S2: W124 200D 1987
Wiek: 32
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 153
Skąd: Otwock
Wysłany: Czw Lip 26, 2012 13:39   

Booguc napisał/a:
Okresowo mimo ustawienia temp minimalnej, co jakiś czas zaczyna leciec gorące powietrze.


Miałem podobny problem. Musisz rozebrać środkowy panel tam gdzie masz te pokrętła. Znajdziesz potencjometry od ogrzewania, u mnie wystarczyło je przelutować ( zimne luty ) i teraz wszystko działa.
 
Booguc 
Swój


S: Mercedes 300D
Wiek: 29
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 75
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Lip 26, 2012 14:22   

Dzięki Luki1982. Tak zrobie.
 
Gerri 
Fachman

S: W 203 Kompressor
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 2219
Skąd: Limerick
Wysłany: Czw Lip 26, 2012 19:59   

Booguc napisał/a:
Gdyby lecialo z jednego z nawiewow- napisalbym z ktorego

Otóż zdarzało się wiele razy, że np. przez dwadzieścia postów kombinowałem, jak naprawić "światła drogowe" - a w poście dwudziestym pierwszym okazywało się, że chodzi po prostu o "światła do jazdy po drodze" - czyli światła MIJANIA. Jak byś nie wiedział, to "światła krótkie" - to są światła POZYCYJNE. Tak więc dla pewności wolę zapytać. TAKĄ TRUDNOŚĆ SPRAWIŁO CI UZUPEŁNIENIE INFORMACJI/PYTANIA?
Piszę na wielu forach - skoro pytam, to mam podstawy. A zas..nym obowiązkiem pytającego jest udzielić jak najwięcej informacji. Bo ktoś poświęca ci swój czas nie po to, żeby kombinować co jest prawdą, a co nie.
luki1982 napisał/a:
Znajdziesz potencjometry od ogrzewania, u mnie wystarczyło je przelutować ( zimne luty ) i teraz wszystko działa.

Tylko że potencjometry są dwa - i jest prawie niemożliwe, że oba naraz nie mają kontaktu (tak samo jak zawory).
Booguc napisał/a:
Goń sie lamusie

Nie to nie - przecież nie będę się narzucał. Bez twoich problemów mam dość roboty. Na tym forum i nie tylko na tym. Natomiast tym językiem niestety dalszej dyskusji nie zamierzam kontynuować. Może i jest emocjonujący, ale raczej wątpię, żeby na tym forum się przyjął. Pokazałeś tylko na co cię stać - to miłe...
Życzę wielu sukcesów w wyszukiwaniu i naprawie usterek ogrzewania -
Pzdr. G
 
Markslew 
Mercszpec


S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 2408
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Pią Lip 27, 2012 12:45   

Ogrzewanie w :star: dziala w spzezeniu zwrotnym z czujnikiem temperatury w kabinie. Jesli leci z obu cieple zawsze symetrycznie moze w tym czujniku jest problem. :hmm:
_________________


" Nie pytaj, ile Mercedes może zrobić dla ciebie, lecz ile ty jesteś w stanie zrobić dla Mercedesa"
 
pawel_kaz 
Obeznany

S: Mercedes E300TD 24V
Silnik: OM606
S2: Skoda Fabia 1.4MPI
Wiek: 37
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: Poznań
  Wysłany: Czw Paź 11, 2012 23:05   

No i mnie dopadł ten problem z ogrzewaniem.
Klima manualna, zaworki dwa. Pompa obiegowa chodzi.
Lewa strona leci letnia, czasem cieplejsza, czasem chłodniejsza.
Prawa strona gorąca tak jak jest ciepło w układzie chłodzenia.
Ustawienie temp na MAX nic nie zmienia (zauważalnie). Zdjęcie wtyczki też nie.
Nie było czasu na sprawdzanie na krótko czy zawory "cykają".
Rozumiem, że to też może być efekt przywieszania się jednego z nich?
_________________
Paweł
124 300D '91 ASB klimatyzacja - sprzedany
E300TD 24V '94 ASB klimatyzacja

Człowiek, który uśmiecha się, gdy sprawy idą źle, myśli o człowieku, na którego można zwalić winę. (Prawo Jones'a)
 
 
pawel_kaz 
Obeznany

S: Mercedes E300TD 24V
Silnik: OM606
S2: Skoda Fabia 1.4MPI
Wiek: 37
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: Poznań
  Wysłany: Wto Paź 16, 2012 20:30   

Devcrk napisał/a:
Nie, nie dotykaj węży, te elektrozawory są przykręcone od góry chyba 6 śrubami "krzyż...


A to ze zdjęć Devcrk jak rozebrać do przeczyszczenia?

Czy te zawory są wymienne?
_________________
Paweł
124 300D '91 ASB klimatyzacja - sprzedany
E300TD 24V '94 ASB klimatyzacja

Człowiek, który uśmiecha się, gdy sprawy idą źle, myśli o człowieku, na którego można zwalić winę. (Prawo Jones'a)
 
 
Booguc 
Swój


S: Mercedes 300D
Wiek: 29
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 75
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Paź 17, 2012 08:38   

U mnie po wyjęciu panelu i przelutowaniu go, problem ustąpił.
 
polowek 
Swój

S: Mercedes W124 kombi 250D
S2: VW Sharan 1.9TDI
Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 66
Skąd: Holandia/R-dam
Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 19:42   w124 nadmuch tylko cieply[a raczej goracy]

Witam wszystkich

Problem wygląda następująco: nawiew daje na ciepło idzie ciepło a jak daje na zimno to idzie ciepło :( i tutaj pojawia się problem ?DLACZEGO? dopóki było zimno na dworze to się nie zastanawiałem i nie zauważałem tego ale kiedy już cieplej na dworze to staje się nieznośne.

Poczyniłem już pierwsze kroki: znalazłem na forum kilka tematów
bezpiecznik nr7 OK
elektrozaworki hmmm jak to sprawdzić? prąd dochodzi na środkowy pin, ale nie wiem czy działa?? wg mnie to kiedy ustawie na zimno to zaworki powinny zamknąć się i nie dawać gorącej wody na nagrzewnice [dobrze myślę?] a wężyki za zaworkami cały czas gorące.
kiedy złapie za wężyki od strony nagrzewnicy to czuje jakby co kilka sek. przepływała tam woda pod dużym ciśnieniem a kiedy odłączę kostkę od zaworków to nie czuć nic takiego na wężykach.

Czy to wina zaworów?
pozdro

Mod: Scalono z podobnym tematem. Opcja szukaj nie boli, a tematów o ogrzewaniu jest masa na forum.
Ostatnio zmieniony przez strzaly01 Czw Kwi 11, 2013 20:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
zaszh 
Mercszpec


S: 124 230TE Blos Power
Silnik: M102
Wiek: 39
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 902
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 20:04   

Jeśli dochodzi napięcie do zaworów to czeka Cię ich czyszczenie tylko ostrożnie bo łatwo można urwać kabelki od cewek.
Zawory są sterowane impulsowo stąd te uderzenia ciśnienia. Zawory pukają regularnie czy jest cisza?
_________________

http://www.avast.com/pl-pl/get/UenN5Ecj
 
 
polowek 
Swój

S: Mercedes W124 kombi 250D
S2: VW Sharan 1.9TDI
Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 66
Skąd: Holandia/R-dam
Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 20:17   

co znaczy regularnie??
pukaja w odstepach ok.5sek
 
zaszh 
Mercszpec


S: 124 230TE Blos Power
Silnik: M102
Wiek: 39
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 902
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 19:03   

Jak cykają to dobrze.
Przeczytaj temat od początku to powinieneś doznać olśnienia.
_________________

http://www.avast.com/pl-pl/get/UenN5Ecj
 
 
polowek 
Swój

S: Mercedes W124 kombi 250D
S2: VW Sharan 1.9TDI
Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 66
Skąd: Holandia/R-dam
Wysłany: Nie Kwi 14, 2013 21:15   

Dzięki za przekierowanie i pochwalę się że problem rozwiązany.
Rozkręciłem zaworki wyczyściłem i zatopiłem w oleju na kilka minut[znaczy te 2 tulejki co w środku chodzą] bo się przycinały z deka. Poskręcałem i jest OK.

Jeszcze raz dziękuję!
 
polowek 
Swój

S: Mercedes W124 kombi 250D
S2: VW Sharan 1.9TDI
Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 66
Skąd: Holandia/R-dam
Wysłany: Pią Kwi 19, 2013 12:36   

No i szczęście nie trwało długo :( Objawy są takie że czasami zaskakuje a czasami nie tzn.
muszę czasem ze 2-3 razy dać ogrzewanie na max i na min żeby się zamknęły te zaworki

pytanie czy poprawiać luty czy zaworki wymieniać?
 
jasiuW124 
Obeznany

S: Mercedes W124 200D
Wiek: 26
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 207
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Pią Kwi 19, 2013 20:40   

Poprawić luty możesz nie zaszkodzi. Rozumiem, że sytuacja po obu stronach wygląda tak samo ? czyli z obu nawiewów leci ciepłe powietrze?
Próbowałeś np tylko z jednej strony "przełączyć z niechcianego ciepłego na zimne" jeśli tak to jaka była reakcja? może jest problem z potencjometrami a konkretnie z ich ewentualnym nie kontaktem ?
Prawdę mówiąc kiedy ja miałem taki problem to za bajońską sumę 50 zł kupiłem dwa elektrozaworki które sprawdziłem na krótko pod akumulatorem i służyły bez problemów więc ostatecznie może poszukaj takich jak będą za nie duże pieniądze gdzieś na szrocie i rozwiejesz wątpliwości
_________________
Dla innych to tylko samochód! dla mnie to pasja.
 
 
polowek 
Swój

S: Mercedes W124 kombi 250D
S2: VW Sharan 1.9TDI
Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 66
Skąd: Holandia/R-dam
Wysłany: Pią Kwi 19, 2013 22:25   

No właśnie gdzie te potencjometry się znajdują? Bo zauważyłem coś takiego: otwarte zaworki położyłem na podszybiu żeby zobaczyć jak chodzą i zauważyłem że kiedy zmniejszam temp. pasażera to zero reakcji a jak zmniejszyłem u kierowcy to zamknęły się oba ale to działo się różnie tzn nie za każdym razem i wydaje mi się że zaworki ale nie jestem pewien czy nie te potencjometry
co sadzicie?
Tak chodzi o 2 nawiewy. jutro przetestuje wszelkie możliwe ustawienia i zdam relacje
 
jasiuW124 
Obeznany

S: Mercedes W124 200D
Wiek: 26
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 207
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 21:46   

Na pewno wpływ na elektrozaworki ma ustawianie "temperatury" na tych kółeczkach i tam moim zdaniem zanjdują się te potencjometry ale jak wyglądają jakie mają wartości to Ci nie powiem. Ale przyszedł mi jeszcze jeden pomysł do głowy aby zweryfikować twoje elektrozaworki. Jest on raczej nowatorski bo nie spotkałem się na forum aby ktoś go zastosował. Mianowicie podepnij jakiś potencjometr na krótko do jednego elektrozaworka i zmieniając wartości na potencjometrze zobacz jak się zachowuje elektrozaworek. Jeżeli okaże się, że będzie płynnie otwierał się i nie będzie fiksował to można by było uznać, że twoje czyszczenie przyniosło żądany efekt.
_________________
Dla innych to tylko samochód! dla mnie to pasja.
 
 
polowek 
Swój

S: Mercedes W124 kombi 250D
S2: VW Sharan 1.9TDI
Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 66
Skąd: Holandia/R-dam
Wysłany: Wto Kwi 30, 2013 00:20   

spoko jeśli znajdę jakiś potencjometr to z pewnością to sprawdzę, jak narazie daję sobie jakoś radę jak czasami po odpaleniu silnika wieje gorącym to odkręcam i zakręcam temp. aż do skutku :) a co do szrotu mieszkam w Holandii a tutaj nawet na szrocie krzyczą sobie po 40euro za zaworki. To idioci za gruchy NIVO krzyknął mi gość 160 euro a w sklepie za nowe FEBI dałem 164euro z przesyłką - wniosek "nie tylko na polskich szrotach są totalne debile, którzy walą ceny z głowy nie znając wartości danej części"
 
mati2608 
Mercszpec


S: Mercedes w124 E300D
Silnik: OM606
S2: Opel Frontera 23DTR
Wiek: 21
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 952
Skąd: Kartuzy
Wysłany: Sob Paź 26, 2013 18:57   

Temat o zaworach ogrzewania, więc się przyłączę, mianowicie, wie ktoś jaką powinny mieć długość te grzybki ( iglice ) ?
U mnie ogrzewanie cały czas grzeje, ale:
* bezpiecznik wymieniony, gniazdo wypryskane odrdzewiaczem
* potencjometry sprawne, bo gdy na zapłonie zmieniam z zimnego na ciepłe, to załącza się tam przy aku jakaś pompka
* same elektrozawory też sprawne, słychać jak pykają, z tym że nie dostałem zaworów od w124 i założyłem od C-klasy ( w202 ), podstawa została moja, bo ta od C-klasy nie pasowała, więc wymieniłem cewki i grzybki. Grzybki, które wyjąłem z mojego auta też są jakieś kombinowane i wygląda jakby jakieś kawałki były dospawane do nich.
Po zagrzaniu auta i po dostarczeniu bezpośrednio do kostki napięcia, słychać jak elektrozaworki pracują, ale i tak cały czas leci ciepłe powietrze.
Więc ponawiam pytanie, wie ktoś jakie długie mają być iglice?
_________________
 
 
strzaly01 
Mercszpec


S: Mercedes w124 E250 D
Silnik: OM605
S2: Suzuki GSX-R 750SRAD Fiat Panda 4x4
Wiek: 31
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 8719
Skąd: Kraków/okolice
Wysłany: Nie Paź 27, 2013 09:25   

mati2608, ja bym obstawiał jednak same zaworki. Może być tak że się nie zgrywają. A nie masz możliwości od kogoś pożyczyć i sprawdzić? A jak nie to leć po VIN'ie i na pewno znajdziesz takie jakie u ciebie być powinny.
_________________

A kluczyki mam zawsze przy sobie...
Zlot Konin 2013
 
 
mati2608 
Mercszpec


S: Mercedes w124 E300D
Silnik: OM606
S2: Opel Frontera 23DTR
Wiek: 21
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 952
Skąd: Kartuzy
Wysłany: Nie Paź 27, 2013 09:42   

strzaly01, dzięki za odzew :) Niestety nie mam opcji by podmienić. Ale zaworki, po dostarczeniu do nich napięcia strzelają, słychać to. A jak to jest z tym napięciem na kostce od zaworów? Nie pamiętam dokładnie ale u mnie jakoś tak jest, że napięcie jest cały czas, ale w ok. 10V, po zamknięciu ogrzewania napięcie wzrasta do 12V...
_________________
 
 
strzaly01 
Mercszpec


S: Mercedes w124 E250 D
Silnik: OM605
S2: Suzuki GSX-R 750SRAD Fiat Panda 4x4
Wiek: 31
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 8719
Skąd: Kraków/okolice
Wysłany: Nie Paź 27, 2013 09:48   

Mod: Tematy scalono.

mati2608, przewertuj cały temat od początku. Może znajdziesz coś co cię zainteresuje bo scaliłem do tego tematu kilka bliźniaczych. Co z tego że strzelają, ale mogą być za krótkie. Chyba. nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. Na chłopski rozum przyczepił bym się w takim przypadku do tego co nie pasuje. Czyli do zaworków. Skoro są inne mogą nie banglać jak należy. A jeśli okaże się że są ok i działają jak trzeba zaczął bym szukać gdzieś dalej. Panel :hmm:
_________________

A kluczyki mam zawsze przy sobie...
Zlot Konin 2013
 
 
mati2608 
Mercszpec


S: Mercedes w124 E300D
Silnik: OM606
S2: Opel Frontera 23DTR
Wiek: 21
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 952
Skąd: Kartuzy
Wysłany: Nie Paź 27, 2013 10:13   

Dlatego właśnie prosiłem o to żeby ktoś podał jaką zawory powinny mieć długość :) Ale co mnie jeszcze zastanawia to to, że ze środkowej kratki leci ciepłe powietrze, a jak klimę włącze, mimo że czynnika w niej nie ma, ze środkowej kratki leci zimne powietrze. Nie mam pojęcia jak to wszystko tam działa :/
_________________
 
 
strzaly01 
Mercszpec


S: Mercedes w124 E250 D
Silnik: OM605
S2: Suzuki GSX-R 750SRAD Fiat Panda 4x4
Wiek: 31
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 8719
Skąd: Kraków/okolice
Wysłany: Pon Paź 28, 2013 11:02   

mati2608, zerknij u mnie w galerii gdzieś powinny być dokładne zdjęcia moich zaworków. Niestety bez wymiarów.
_________________

A kluczyki mam zawsze przy sobie...
Zlot Konin 2013
 
 
mati2608 
Mercszpec


S: Mercedes w124 E300D
Silnik: OM606
S2: Opel Frontera 23DTR
Wiek: 21
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 952
Skąd: Kartuzy
Wysłany: Pon Paź 28, 2013 13:08   

strzaly01, po powrocie z pracy wracam do literatury to i do Twojej galerii zajrzę ;) Dzięki :)
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo