FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
[230ce] Automatyczna skrzynia - olej
Autor Wiadomość
WujekZbujek 
Swój

S: 124 230 ce
Silnik: M102
S2: Ford Fiesta 1,3i '91 r.
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: Katowice
Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 10:17   [230ce] Automatyczna skrzynia - olej

Witajcie,
nie mam w skrzyni stanu oleju. Nie wiem jaki był wczesniej dolany. Mam pytanie - czy mogę wlać obojętnie jaki? tzn wiem, ze mają być te same kolory, nr czerwony.

Pzdr
_________________
Mercedes to jeden z niewielu samochodów, gdzie stan techniczny i wizualny jest na pierwszym miejscu, a rocznik sporo dalej
 
lafiesta 
Obeznany


S: Mercedes w124 3.2 coupe
Silnik: M104
Wiek: 24
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 143
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 10:32   

Moim zdaniem najlepiej zlać stary olej i wlać sobie nowy Dexron II :].. jak masz bardzo stary olej to koloru nie poznasz,Ja wymieniałem to stary olej był koloru ciemno brązowego,a jak się zlał cały i było wiaderko pełne to wydawało by się jakby to była przepalona ropa xD
_________________
Ostatnio zmieniony przez lafiesta Sro Wrz 07, 2011 10:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
WujekZbujek 
Swój

S: 124 230 ce
Silnik: M102
S2: Ford Fiesta 1,3i '91 r.
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: Katowice
Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 11:38   

A stanie się coś jak doleje zly olej?
_________________
Mercedes to jeden z niewielu samochodów, gdzie stan techniczny i wizualny jest na pierwszym miejscu, a rocznik sporo dalej
 
Gżehó 
Pasjonat

S: W201
Silnik: OM601
S2: w124
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 271
Skąd: Żory
Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 11:49   

Lepiej nie kombinuj, wymiana oleju nie jest aż tak droga by eksperymentować...
Sprawdź najpierw ten kolor, jeśli będzie poznać jaki jest to jeszcze można się zastanawiać nad dolewką...
Ja z tym problemu nigdy nie mam, kupuję auto i wymiana oleju w silniku i w ASB to pierwsza czynność...
 
 
carlos 
Mercszpec


S: W202 C200 CDI i C 250 TD
Silnik: OM605 TURBO + OM611
Wiek: 33
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 2417
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 12:11   

Cytat:
A stanie się coś jak doleje zly olej?

A wie kolega kiedy był ostatnio wymieniany olej w skrzyni?
Po dolaniu złego oleju mogą zacząć się problemy.
oczywiście wie kolega w jaki sposób sprawdzać poziom oleju w skrzyni?
_________________
W 202 C 200 CDI '99

W202 C 250 TD '98
Ostatnio zmieniony przez carlos Sro Wrz 07, 2011 12:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WujekZbujek 
Swój

S: 124 230 ce
Silnik: M102
S2: Ford Fiesta 1,3i '91 r.
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: Katowice
Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 12:16   

Wiem, wiem - na ciepłym silniku, na P i na płaskim :wink:
_________________
Mercedes to jeden z niewielu samochodów, gdzie stan techniczny i wizualny jest na pierwszym miejscu, a rocznik sporo dalej
 
Markslew 
Mercszpec


S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 2408
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 16:58   

Razem z olejem wymienić także filtr, automat jest bardzo wrażliwy więc im szybciej to się zrobi tym lepiej, i nie dolewać tylko wymieniać :oki:
_________________


" Nie pytaj, ile Mercedes może zrobić dla ciebie, lecz ile ty jesteś w stanie zrobić dla Mercedesa"
 
WujekZbujek 
Swój

S: 124 230 ce
Silnik: M102
S2: Ford Fiesta 1,3i '91 r.
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw Mar 08, 2012 21:45   

Zeby nie zaczynac nowego posta. Po zimie dzisiaj otworzylem garaz i wyjechalem gwiazda. Niestety zauwazylem na podlodze garazu plame. Wlazlem pod auto i sie przestraszylem. Brzegi spodu sktzyni sa cale zroszone olejem. Skad to moze ciec? Droga naprawa?
_________________
Mercedes to jeden z niewielu samochodów, gdzie stan techniczny i wizualny jest na pierwszym miejscu, a rocznik sporo dalej
 
jjanicki 
Fachman


S: W201 2.0D '90
Silnik: OM601
S2: S203 2.7CDI '02
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 3515
Skąd: Lublin, PL
Wysłany: Czw Mar 08, 2012 22:34   

Najpierw upewnij się, że to olej... po takim czasie stania może to być woda z powietrza...
_________________
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau metalik :)
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz :) - SPRZEDANY
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanite silver metallic :)
 
WujekZbujek 
Swój

S: 124 230 ce
Silnik: M102
S2: Ford Fiesta 1,3i '91 r.
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw Mar 08, 2012 23:03   

Samochod stal ok 1,5 misiaca. Moim zdaniem to mógł byc olej. Miał kolor czerwony, ale byl dosyc rzadki. Poza tym na ziemi w garazu byla plama jak odjechalem, takze raczej cos kapie. Po zagrzaniu silnika i przejechaniu kilku km az mi kaplo zninacka na brode jak wszedlem pod auto i sie przygladalem :shock:
_________________
Mercedes to jeden z niewielu samochodów, gdzie stan techniczny i wizualny jest na pierwszym miejscu, a rocznik sporo dalej
 
Kudłaty 
Mercszpec


S: .
Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 5095
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Mar 09, 2012 00:46   

Kiedyś czytałem na "dziadkowym" forum i oni mają wlaśnie takie problemy a że im kapie jak auto długo stoi bo kupia postawią w garazu i tyle radochy z jazdy co se odsłonią pokrowiec i popatrza. Generalnie stare stwardniałe uszczelki to i kapie.
 
WujekZbujek 
Swój

S: 124 230 ce
Silnik: M102
S2: Ford Fiesta 1,3i '91 r.
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią Mar 09, 2012 11:03   

Mam nadzieje ze to tylko faktycznie nic groznego, jakas tania i latwa w wymianie uszczelka. Nie jestem jakis specjalnie uczulony, ale po prostu nie lunie jak mi samochod gubi plyny-zwlaszcza z automatu, ktory pracuje idealnie...
_________________
Mercedes to jeden z niewielu samochodów, gdzie stan techniczny i wizualny jest na pierwszym miejscu, a rocznik sporo dalej
 
KubaBombel
[Usunięty]

Wysłany: Sob Mar 10, 2012 23:24   

Mam pytanie. Szykuje się do wymiany filtra oleju i samego oleju w ASB w mojej nowo nabytej :star: W201 M103 2.6. Wiem od poprzedniego właściciela , że przez ostatnie 2 lata kiedy samochód był w jego posiadaniu nie miał zmieniany olej w skrzyni . Pytanie brzmi następująco . Czy gdy wymienię olej w skrzyni mogą wystąpić jakieś niespodziewane objawy ? Pozdrawiam Kuba :)
 
kuba_rallye 
Początkujący

S: Mercedes 124 300E
Silnik: M103
S2: Mercedes 110
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 12
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie Mar 18, 2012 13:58   

Kolego skrzynie mercedesa chodza na specjalnych olejach, jak nie wiesz co było lane wczesniej najlepiej spuść olej wymień filtr i zalej olej o specyfikacji 236.14 jest to najnowsza specyfikacja do automatów mercedesa łacznie z 7 g-tronicami a jak wiadomo wszytskie najnowsze specyfikacje spełniaja wszystkie starsze. Olej to np. Ravenol MB-9. W żadnym wypadku nie lej Dexrona !!
 
jjanicki 
Fachman


S: W201 2.0D '90
Silnik: OM601
S2: S203 2.7CDI '02
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 3515
Skąd: Lublin, PL
Wysłany: Nie Mar 18, 2012 19:38   

Cytat:
W żadnym wypadku nie lej Dexrona !!
A niby dlaczego nie ??
Dexron II lub III będzie do tej skrzyni tak samo dobry i wystarczający, jak przepłacony 236.14...

Jak kolega KubaBombel poda VIN albo chociaż typ skrzyni (lub numer), to podpowiem dokładniej... :oki:
_________________
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau metalik :)
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz :) - SPRZEDANY
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanite silver metallic :)
Ostatnio zmieniony przez jjanicki Nie Mar 18, 2012 19:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
kuba_rallye 
Początkujący

S: Mercedes 124 300E
Silnik: M103
S2: Mercedes 110
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 12
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie Mar 18, 2012 23:21   

Poniżej masz cała specyfikacje do swojego autka. Zwracam honor :) nie myślałem że w 124 są takie archaiczne skrzynie. Masz normę 236.6 czyli dokładnie Dexrona IID ewentualnie 236.2 czyli inaczej mówiąc Sufix A - może być np BP Autran GM-MP - ale ten jest ciezko dostępny i raczej w 20L bańkach.


Mercedes-Benz, 200-500 W124, 230 CE, 1987-1992
Producent: Daimler-Benz AG, Stuttgart - Untertürkheim, Germany
Typ napędu: napęd na tylne koła
Pojemność cylindra: 2299 cm³
Moc wyjściowa: 136 WP / 100 kW przy 5100 obr./min.

Silnik M 102.E23
Benzyna, 4-suwowy, 4 cilinder, Linka, 2 zaworów/cyl, chłodzony cieczą
Pojemność cylindra: 2299 cm³
Moc wyjściowa: 136 WP/100 kW przy 5100 obr./min.
Pojemność 5 litrów
Pojemność filtra: 1,5 litrów

Zastosuj: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Wymiana 10000 km/12 miesiące

Zalecenia producenta
cały rok MB 229.1 SAE 5W-40
cały rok MB 229.1 SAE 5W-50
Wyżej -20 MB 229.1 SAE 10W-40
Wyżej -20 MB 229.1 SAE 10W-50
Od -20 do 30 MB 229.1 SAE 10W-30
Niżej 30 MB 229.1 SAE 5W-30
Wyżej -15 MB 229.1 SAE 15W-40
Wyżej -15 MB 229.1 SAE 15W-50
Wyżej -5 MB 229.1 SAE 20W-40
Wyżej -5 MB 229.1 SAE 20W-50

Produkt firmowy
Nie znaleziono produktu


Skrzynia biegów, automatyczna
Automatyczna
Pojemność 6 litrów

Zastosuj: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Kontrola 20000 km
Wymiana 60000 km

Zalecenia producenta
cały rok MB 236.6 -

Produkt firmowy
Nie znaleziono produktu


Skrzynia biegów, ręczna
Ręczny
Pojemność 1,5 litrów
Biegi do przodu: 5
Biegi wsteczne: 1

Zastosuj: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Kontrola 20000 km

Zalecenia producenta
cały rok MB 236.2 -
cały rok MB 236.6 -

Produkt firmowy
Nie znaleziono produktu



Skrzynia biegów, ręczna
Ręczny
Pojemność 1,3 litrów
Biegi do przodu: 4
Biegi wsteczne: 1

Zastosuj: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Kontrola 20000 km

Zalecenia producenta
cały rok MB 236.2 -
cały rok MB 236.6 -

Produkt firmowy
Nie znaleziono produktu


Mechanizm różnicowy, tył
Pojemność 1,1 litrów

Zastosuj: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Kontrola 20000 km

Zalecenia producenta
cały rok MB 235.0 SAE 85W-90
cały rok MB 235.0 SAE 90
cały rok MB 235.7 SAE 85W-90

Produkt firmowy
Nie znaleziono produktu


Mechanizm różnicowy, tył, o podwyższonym tarciu
Pojemność 1,1 litrów

Zastosuj: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Kontrola 20000 km

Zalecenia producenta
cały rok MB 235.7 SAE 75W-85
cały rok MB 235.7 SAE 85W-90

Produkt firmowy
Nie znaleziono produktu


Hydrauliczny system poziomowania
Pojemność 2 litrów

Zastosuj: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Kontrola 20000 km

Zalecenia producenta
cały rok MB 343.0 -

Produkt firmowy
Nie znaleziono produktu


Hydrauliczny układ hamulcowy/sprzęgłowy
Pojemność 0,55 litrów

Zastosuj: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Kontrola 20000 km
Wymiana 12 miesiące

Zalecenia producenta
cały rok MB 331.0 -

Produkt firmowy
Nie znaleziono produktu



Wspomaganie układu kierowniczego
Pojemność 1 litrów

Zastosuj: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Kontrola 20000 km

Zalecenia producenta
cały rok MB 236.3 -

Produkt firmowy
Nie znaleziono produktu


Punkty smarowania/smarowniczki, łożyska koła, przód


Zastosuj: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Kontrola 20000 km

Zalecenia producenta
cały rok MB 265.1 NLGI No. 2

Produkt firmowy
Nie znaleziono produktu


Układ chłodzenia
Pojemność 8,5 litrów

Zastosuj: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Kontrola 20000 km
Wymiana 36 miesiące

Zalecenia producenta
cały rok MB 325.0 -
cały rok MB 325.2 -

Produkt firmowy
Nie znaleziono produktu



ˆ 2011 Olyslager Organisation b.v. 2012-03-18 23:13:33
 
kowaleon 
Obeznany

S: Mercedes 124 200D
Silnik: OM601
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 174
Skąd: Zabrze
Wysłany: Pon Mar 19, 2012 09:57   

Bezmyślnie napisałem posta...

Znowu okazało się ,ze wszystko znalazłem w FAQ, dlatego przepraszam za zamieszanie. Nie było tematu.
Powodzenia w naprawach
Ostatnio zmieniony przez kowaleon Pon Mar 19, 2012 10:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo