FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
[c124] piszczenie w przednim zawieszeniu, ściąganie, luz
Autor Wiadomość
WujekZbujek 
Swój

S: 124 230 ce
Silnik: M102
S2: Ford Fiesta 1,3i '91 r.
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw Sty 12, 2012 08:43   [c124] piszczenie w przednim zawieszeniu, ściąganie, luz

Witam,
od jakiegoś czasu ściąga mi samochód w prawo, tak, że jak jadę wprost to muszę trzymać kierownicę lekko "na 3 palce" w lewo.

Ostatnio zaczęło coś delikatnie popiskiwać w przednim zawieszeniu przy jeździe na wprost i jak energicznie kręcę kierownicą jadąc wolno a wprost. Otwierałem juz maskę i kręciłem, kierownicą przy włączonym silniku i raz piszczało a raz nie - tak jakby to było uzależnione od tego czy samochód jest ciepły/piszczy czy zimny/nie piszczy.

Bałem sie ze to swożnie, obstawiałem też amortyzator układu kierowniczego - pojechałem wczoraj do Pana Chęcińskiego w Katowicach (dostałem namiar na forum). Ustawili zbieżność, przepatrzyli wszystko i stwierdzili, że wszystko jest ok. Wyjechałem na ulicę i dalej samochód ściąga i dalej piszczy. Mówili, że może to wina hamulców, które mają brydne zaciski. Samochód stoi w garazu i jeżdzę nim rzadko. Luz -podobno niewielki i mozna go skasowac na kolumnie.

Co może byc przyczyną piszczenia i sciagania samochodu skoro wszystko jest "OK"?
Ewentualnie proszę o namiar na jakiegos magika w okolicy Katowic.

Pozdrawiam i dziękuje
_________________
Mercedes to jeden z niewielu samochodów, gdzie stan techniczny i wizualny jest na pierwszym miejscu, a rocznik sporo dalej
 
Markslew 
Mercszpec


S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 2415
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Czw Sty 12, 2012 17:45   

Warto by sprawdzić różnicę kątów skrętu kół, bo jeśli zbieżność jest podobno dobrze ustawiona a ściąga to może być krzywy drążek kierowniczy albo kierownica nie ustawiona prawidłowo do jazdy na wprost podczas ustawiania zbieżności. A powinno się podczas regulacji zbieżności blokować śrubą przekładnie w położeniu środkowym. Poza tym czy była sprawdzana zbieżność w tyle? Pozostałe kąty były sprawdzane? Zbieżność reguluje się razem z tyłem. A jak robili tą zbieżność? Mieli stacje do ustawiania zbieżności z ekranami na koła czy robiona była metodą garażową?
_________________


" Nie pytaj, ile Mercedes może zrobić dla ciebie, lecz ile ty jesteś w stanie zrobić dla Mercedesa"
 
lukasz080885 
Mercmaniak

S: mercedes 124 300d
Silnik: OM603
Wiek: 29
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 553
Skąd: uk/ norwich
Wysłany: Czw Sty 12, 2012 17:53   

WujekZbujek napisał/a:
]Co może byc przyczyną piszczenia i sciagania samochodu skoro wszystko jest "OK"?

Jesli chodzi o sciąganie to może być różnica w ciśnieniu opon (zwłaszcza gdy opony są szerokie) lub gruba warstwa błota we wnętrzu felgi.
Co do piszczenia i ściągania to może jakis zacisk hamulcowy trzyma. Po trasie trzeba dotknąć felgi i bedzie jasne jeśli jest gorąca.
Ostatnio zmieniony przez lukasz080885 Czw Sty 12, 2012 17:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Truckerek93
[Usunięty]

Wysłany: Czw Sty 12, 2012 19:01   

Czy na pewno sworznie są ok? Może tego nie widać ale już nadają się do wymiany?
 
Markslew 
Mercszpec


S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 2415
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Czw Sty 12, 2012 19:07   

Mogą piszczeć sworznie albo wspornik układu kierowniczego pod kolektorem wydechowym.
_________________


" Nie pytaj, ile Mercedes może zrobić dla ciebie, lecz ile ty jesteś w stanie zrobić dla Mercedesa"
 
WujekZbujek 
Swój

S: 124 230 ce
Silnik: M102
S2: Ford Fiesta 1,3i '91 r.
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią Sty 13, 2012 08:28   

Zbieżność była robiona metodą garażową; światełka itp. Najpierw zrobili przód, później tył i stwierdzili, że tył jest ok. Kierownicę tylko ustawili i niczym jej nie blokowali.

Czyli najlepiej wymienić i sworznie i amortyzator... :chory:

Wiecie gdzie w ogarnąć te moje problemy w Katowicach?
_________________
Mercedes to jeden z niewielu samochodów, gdzie stan techniczny i wizualny jest na pierwszym miejscu, a rocznik sporo dalej
 
WujekZbujek 
Swój

S: 124 230 ce
Silnik: M102
S2: Ford Fiesta 1,3i '91 r.
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob Lut 04, 2012 07:59   

Więc tak - wymieniono końcówkę drążka kierowniczego i jakieś dwie gumy oraz wspornik układu kierowniczego. Wszystkie objawy zniknęły. Teraz dopiero jestem w szoku jak prowadzi się mój samochód :jump: :star: :oki:
_________________
Mercedes to jeden z niewielu samochodów, gdzie stan techniczny i wizualny jest na pierwszym miejscu, a rocznik sporo dalej
 
scyzormks
[Usunięty]

Wysłany: Nie Lut 05, 2012 12:00   

ja gdy miałem kiedys problemy ze ściąganiem tez ustawiałem zbieżnośc i dalej było to samo. potem zamieniłem koła przednie stronami istało się wszystko OK no ale to było w Renault CLio. :hmm:
 
michal93 
Mercszpec

S: Mercedes 190E 2.0
Silnik: M102
S2: BMW 325TDS
Wiek: 21
Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 1004
Skąd: Podlaskie
Wysłany: Pon Lut 06, 2012 18:02   

scyzormks, pewnie miałeś żle ustawioną zbieżność. Opony się wydarły w innym kierunku. Później po ustawieniu nadal ciągnęło. A to dletego że te opony były juz starte na bok.. Teoretycznie gdybyś zamienił opony stronami to by ciągnęło na drugą stronę. Ale to nie zasada..
_________________
Kupię auta rozbite/uszkodzone, najlepiej z okolicy podlaskiego. Wszystkie marki... Kontakt na priva.
 
 
Markslew 
Mercszpec


S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 2415
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Pon Lut 06, 2012 18:14   

Jak zbieżność zła to opony bywają schodkowane a jak pochylenie koła to są z boku ścięte.
_________________


" Nie pytaj, ile Mercedes może zrobić dla ciebie, lecz ile ty jesteś w stanie zrobić dla Mercedesa"
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo