FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Kontrolka świec żarowych
Autor Wiadomość
binio 
Pasjonat


S: Mercedes W202 1.8
Wiek: 30
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 411
Skąd: Starogard Gd
Wysłany: Pon Mar 19, 2007 19:55   Kontrolka świec żarowych

Dziś zauważyłem dziwną rzecz, mianowicie gdy włączyłem zapłon kontrolka nie zapaliła się, ale gdy odpalilem silnik kontrolka zapaliła sie i zgasła po kilku minutach.
Co może być tego przyczyną?
 
 
adamo64
[Usunięty]

Wysłany: Pon Mar 19, 2007 20:30   

Masz uszkodzoną jedną (lub kilka) świec żarowych.Jedź do warsztatu gdzie robią MB,bo nie każdy fachowiec będzie umiał dobrać nową i odkręcić starą (nieraz bywa że dostęp jest kiepski).Koszt świecy ok 50zł. :drive:
 
stop 
Obeznany

S: W 124 200D
Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 113
Skąd: mce
Wysłany: Pon Mar 19, 2007 20:44   

sam dasz radę
_________________
W124 200D GROSZEK SMAŻONY
 
binio 
Pasjonat


S: Mercedes W202 1.8
Wiek: 30
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 411
Skąd: Starogard Gd
Wysłany: Pon Mar 19, 2007 22:31   

Dzięki chłopaki :)
_________________


http://www.w201w124.bytom...opic.php?t=9261
http://www.icone.pl/
 
 
Frytejro 
Dresik_19


S: W126 3.0SDL
Silnik: OM603 TURBO
S2: W201
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 10621
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Sie 30, 2010 07:34   

Odgrzebuje.. u mnie wczoraj podobny problem sie pojawil - raz kontrolka zapalila sie podczas jazdy na czas grzania swiec i zgasła, a drugi raz przy odpalaniu auta wogole sie nie zaswiecila, dopiero jak auto odpalilo to się zaswiecila. Myslalem ze gdzies styku nie ma, bo sytuacja nie jest ciagła - pózniej odpalal z grzaniem swiec, dzis również - do tego równo odpala nie telepie buda. Czy aby napewno swiece? moze gdzies styku stacyjka nie ma? :hmm:
_________________

I kluczyki mam zawsze przy sobie :D
Ostatnio zmieniony przez Frytejro Pon Sie 30, 2010 07:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
czesterro 
Mercszpec
Diesel Maniak


S: Mercedes W210 320CDi
Silnik: OM613
Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 2011
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon Sie 30, 2010 08:07   

Frytejro, to są objawy spalonej świecy żarowej i tu szukaj przyczyny :oki:
_________________
VIN WDB2100261B134813

Star Diagnosis Katowice 506570388
 
 
Frytejro 
Dresik_19


S: W126 3.0SDL
Silnik: OM603 TURBO
S2: W201
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 10621
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Sie 30, 2010 08:42   

zerkne dzis ;] mozliwe ze ktoras w kulki leci heh. :oki:
_________________

I kluczyki mam zawsze przy sobie :D
 
 
Frytejro 
Dresik_19


S: W126 3.0SDL
Silnik: OM603 TURBO
S2: W201
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 10621
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 16:33   

No i przykro mi bardzo diagnoza nie trafiona - świece grzeją... niestety problem wciąż jest.. kontrolka dzis po południu dopóki nie zakręciłem rozrusznikiem nie zapaliła się... a pozniej podczas jazdy właczyla sie na chwile.. migala kilka razy poczym swiecila sie całym cyklem grzania swiec.. i przestala.. Ma ktos pomysł inny co to moze byc?? zimno sie robi i teraz bedzie problem z odpalaniem :| :| teraz testowałem na postoju i się zapaliła 3 razy pod rząd, za 4 juz nie.. dopiero po 10 sekundach od przekrecenia kluczyka i trzymania w pozycji start zaswiecila sie i zaczela grzac.. :hmm:
_________________

I kluczyki mam zawsze przy sobie :D
Ostatnio zmieniony przez Frytejro Pon Wrz 06, 2010 16:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lech116
[Usunięty]

Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 16:45   Kontrolka świec żarowych nie gaśnie

Po przekręceniu kluczyka na raz zapala się kontrolka od świec żarowych i już nie gaśnie przed odpaleniem, samochód pali bez problemu i dopiero po uruchomieniu silnika kontrolka gaśnie. W czym może być problem?
 
Kwiatek 
Pułkownik


S: W 124 E 300D 24V
Silnik: OM606
S2: Land Rover Disco I
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 2250
Skąd: Legionowo
Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 16:56   

............. a jak sprawdzałeś świece? Jeśli robiłeś na żarówkę to istnieje prawdopodobieństwo, że może być przekłamanie. Spięcie na krótko czy coś tam innego. Jeśli wyjmowałeś i sprawdzałeś na warsztacie czy grzeją to nie wiem jaka może być tego przyczyna.
_________________
Mercedes 124 E 300D 24V
Zielony Metalic w Automacie
----------------------------------------------------------------------------------------
Smycze klubowe - http://www.w201w124.com/f...pic.php?t=30589
Ramki klubowe - http://www.w201w124.com/f...pic.php?t=29007
Koszulki klubowe - http://www.w201w124.com/f...pic.php?t=29006
Kubki klubowe - http://www.w201w124.com/f...pic.php?t=30877
 
 
noc
[Usunięty]

Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 17:17   

Uszkodzony czujnik temperatury do świec żarowych, jego przewody lub przekaźnik świec żarowych.
 
Frytejro 
Dresik_19


S: W126 3.0SDL
Silnik: OM603 TURBO
S2: W201
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 10621
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 18:22   

omomierzem na "bzyczka" nie na wartość.. zarówki to nigdy nie miałem okazji nawet zrobic. Sprawdzałem przewodem jak i bezposrednio same swiece
_________________

I kluczyki mam zawsze przy sobie :D
 
 
shofer 
Mercszpec

S: Mercedes Benz W124 200CE
Silnik: M102
Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 2276
Skąd: Tarn Góry
Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 18:26   

Frytejro napisał/a:
omomierzem

No to masz raczej pewne przekłamanie.
Najlepiej wykręcić świece, potem w imadło albo kombinerki i podłączyć na chwilę 12V.
Końcówka powinna się zrobić czerwona.
Ewentualnie na zimnym silniku, włączyć kilka razy zapłon, potem szybko wykręcamy i macamy, czy wszystkie ciepłe.
_________________
Mercedes Benz. The best or nothing.
www.dirtytwins.pl
 
Frytejro 
Dresik_19


S: W126 3.0SDL
Silnik: OM603 TURBO
S2: W201
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 10621
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 18:37   

E jakie przekłamanie? nigdy nie było przekłamania to teraz nagle będzie??

PS poczysciłem styki zobaczymy czy cos da.. a przekaźnik świec - ktoś kiedys spotkał się z padającym i jak to sie objawia?


shofer napisał/a:
Ewentualnie na zimnym silniku, włączyć kilka razy zapłon, potem szybko wykręcamy i macamy, czy wszystkie ciepłe.


czy Ty widziałes kiedyś swiece w mercedesie jak sa montowane? bo ja niewyobrażam sobie zeby je na tyle szybko wykrecic , by po wykręceniu były jeszcze ciepłe :pukpuk:
_________________

I kluczyki mam zawsze przy sobie :D
Ostatnio zmieniony przez Frytejro Pon Wrz 06, 2010 18:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
shofer 
Mercszpec

S: Mercedes Benz W124 200CE
Silnik: M102
Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 2276
Skąd: Tarn Góry
Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 18:47   

Frytejro napisał/a:
E jakie przekłamanie? nigdy nie było przekłamania to teraz nagle będzie??

Miernik elektroniczny pokaże Ci przejście jak masz spocone palce, to samo wszelkie złącza zaśniedziałe itp, a dopiero pod obciążeniem okazuje się że d..a.
Wystarczy minimalny upływ, dokładność miernika elektronicznego w takich przypadkach jest jego wadą :P
Frytejro napisał/a:
czy Ty widziałes kiedyś swiece w mercedesie jak sa montowane

10000 razy, a ze 100 razy wykręcałem i wymieniałem, zresztą chcesz mieć pewność to wykręć i podłącz do aku, miernikiem elektronicznym, to możesz sprawdzać tranzystor, a nie świece żarową :P
_________________
Mercedes Benz. The best or nothing.
www.dirtytwins.pl
Ostatnio zmieniony przez shofer Pon Wrz 06, 2010 18:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Frytejro 
Dresik_19


S: W126 3.0SDL
Silnik: OM603 TURBO
S2: W201
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 10621
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 18:49   

To w ile jestes w stanie te swiece wykrecic ? bo mysle ze przez ja wiem moze minute dwie sa cieple.. więc jest masz tylko tyle na wykręcenie..


dobra dla pewnosci zmierze wskazówkowym :fucku:
_________________

I kluczyki mam zawsze przy sobie :D
 
 
shofer 
Mercszpec

S: Mercedes Benz W124 200CE
Silnik: M102
Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 2276
Skąd: Tarn Góry
Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 18:51   

Ehhh luzujesz wcześniej świece, wkręcasz ją tylko palcami, potem przewód tak samo, ewentualnie lekko przewód dociągasz, no i grzejesz :P i tak każdą świecę :fucku:
de facto jak już ją wykręcisz, a masz jakiegoś pomocnika, to podłącz przewód, kombinerkami przytrzymaj świece gdzieś przy masie, a drugi niech załączy zapłon :P
_________________
Mercedes Benz. The best or nothing.
www.dirtytwins.pl
Ostatnio zmieniony przez shofer Pon Wrz 06, 2010 18:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Frytejro 
Dresik_19


S: W126 3.0SDL
Silnik: OM603 TURBO
S2: W201
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 10621
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 19:21   

5 x 0,8-0,9 i 1 x 1,4-1,5 ohm mierzone elektronicznym i wskazówkowym;]


shofer napisał/a:
wkręcasz ją tylko palcami,


stary mam długie cienkie palce (pianisty) ale nie ma mozliwosci zebym to dostal bez rozbierania kolektora


ta jedna ma zdecydowanei wiekszy opór, ale ile wynosi tolerancja? takie 1,5 ohm moze bład wkradac?

PS miernik cyfrowy to Sanwa PC520M
_________________

I kluczyki mam zawsze przy sobie :D
Ostatnio zmieniony przez Frytejro Pon Wrz 06, 2010 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kwiatek 
Pułkownik


S: W 124 E 300D 24V
Silnik: OM606
S2: Land Rover Disco I
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 2250
Skąd: Legionowo
Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 20:41   

Frytek, nie baw się miernikami, tylko podłącz pod akumulator i będziesz pewny na 100%.
_________________
Mercedes 124 E 300D 24V
Zielony Metalic w Automacie
----------------------------------------------------------------------------------------
Smycze klubowe - http://www.w201w124.com/f...pic.php?t=30589
Ramki klubowe - http://www.w201w124.com/f...pic.php?t=29007
Koszulki klubowe - http://www.w201w124.com/f...pic.php?t=29006
Kubki klubowe - http://www.w201w124.com/f...pic.php?t=30877
 
 
Frytejro 
Dresik_19


S: W126 3.0SDL
Silnik: OM603 TURBO
S2: W201
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 10621
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 20:51   

Kwiatek, pomysl troche.. ;) gdybym mial podłączac to wszsytko czyli wykrecac swiece to po co mam je sprawdzac? odrazu kiupic komplet nowych.. a ja nie che kupowac kompletu nowych
_________________

I kluczyki mam zawsze przy sobie :D
 
 
Dr.Ja 
Fachman

S: W202 był jest W163
Wiek: 60
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 1459
Skąd: Toruń- okolice
Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 21:14   

noc napisał/a:
Uszkodzony czujnik temperatury do świec żarowych, jego przewody lub przekaźnik świec żarow...


Myślę, że po prostu spalona świeca (świece) żarowe :oki:
_________________
W 202, C 220D-już były, obecnie W163, ML 270
Wyobraźnia jest
ważniejsza od wiedzy.
 
Dr.Ja 
Fachman

S: W202 był jest W163
Wiek: 60
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 1459
Skąd: Toruń- okolice
Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 21:21   

Frytejro napisał/a:
5 x 0,8-0,9 i 1 x 1,4-1,5 ohm mierzone elektronicznym i wskazówkowym;]



To oznacza, że 1 masz do wymiany :oki:
_________________
W 202, C 220D-już były, obecnie W163, ML 270
Wyobraźnia jest
ważniejsza od wiedzy.
Ostatnio zmieniony przez Dr.Ja Pon Wrz 06, 2010 21:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Frytejro 
Dresik_19


S: W126 3.0SDL
Silnik: OM603 TURBO
S2: W201
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 10621
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 21:22   

Dr.Ja, mam na biurku nową nigdy nie zakłądaną - ona również ma 0,9 - czyli ona jest zła ? :> :jump:
_________________

I kluczyki mam zawsze przy sobie :D
 
 
Dr.Ja 
Fachman

S: W202 był jest W163
Wiek: 60
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 1459
Skąd: Toruń- okolice
Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 21:32   

Już się poprawiłem, sorki :pukpuk:
_________________
W 202, C 220D-już były, obecnie W163, ML 270
Wyobraźnia jest
ważniejsza od wiedzy.
 
Frytejro 
Dresik_19


S: W126 3.0SDL
Silnik: OM603 TURBO
S2: W201
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 10621
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 21:38   

hehe wymienie ją bo jest w dogodnym miejscu ;) i zobaczymy co będzie dalej.... :pub:
_________________

I kluczyki mam zawsze przy sobie :D
 
 
pinokio124 
Mercszpec


S: W168 , W140 S350 , W221
Wiek: 47
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 1503
Skąd: opole
Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 21:46   

_________________
W124 200D ex taxi '89 Weteran sprzedany

W140 S350 Księżniczka
CC700 '97 Króliczek sprzedany
W168 A140 & A160

Gość - Pozdrawiam Cię
Nie dyskutuj z głupcem bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem

 
 
Frytejro 
Dresik_19


S: W126 3.0SDL
Silnik: OM603 TURBO
S2: W201
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 10621
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 22:05   

O widzisz pinokio124, juz wiem jak przekaźnik sprawdzić dzięki :oki: :oki: :oki:
_________________

I kluczyki mam zawsze przy sobie :D
Ostatnio zmieniony przez Frytejro Pon Wrz 06, 2010 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
noc
[Usunięty]

Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 23:29   

Przy uszkodzonej świecy przed rozruchem kontrolka się nie pali, a po rozruchu zapala się na
~ 45 sekund.
 
czesterro 
Mercszpec
Diesel Maniak


S: Mercedes W210 320CDi
Silnik: OM613
Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 2011
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 07:25   

Frytejro, pisałem ci że to jest na pewno świeca, sam miałem przypadek że świeca miała przejście a nie grzała więc jedyną miarodajną metodą sprawdzenia, czy na pewno świece działają poprawnie jest : wymontowanie i podłączenie do +.
Miałem też przypadek w CDI że świeca robiła mi zwarcie i paliła przekaźnik świec przejście oczywiście miała :smiech2:
_________________
VIN WDB2100261B134813

Star Diagnosis Katowice 506570388
 
 
Frytejro 
Dresik_19


S: W126 3.0SDL
Silnik: OM603 TURBO
S2: W201
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 10621
Skąd: Tarnów
Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 07:40   

Tylko ze u mnie to jest nie za każdym razem, a wręcz raz na 10 czy iles tam razy, w 190tce kontrolka zawsze siewieciła się tak samo - nawet jak padło 3 świece jedna po drugiej. Wykręce tą jedną i zobaczę
_________________

I kluczyki mam zawsze przy sobie :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo