FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Wycieraczka W 124
Autor Wiadomość
adrian.1979 
Swój

S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
S2: Mercedes C126
Wiek: 35
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 79
Skąd: UK/Leicester
Wysłany: Sob Maj 12, 2012 19:58   Wycieraczka W 124

Witam i prosze o pomoc. Podczas czyszczenia przedniej szyby w W 124 (91r) odgialem za mocno ramie do gory i zablokowala sie. Mechanizm zaskoczyl i nie wiem jak go odblokowac. Prosze pilnie o podpowiedz. Dziekuje bardzo.
 
qoompel 
Mercmaniak


S: MB
S2: 210.225 OM606.962
Wiek: 97
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 734
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: Sob Maj 12, 2012 20:48   

adrian.1979 napisał/a:
odgialem za mocno ramie do gory i zablokowala sie
One tak mają. Przywołaj ją do porządku używając dużo siły, ale zrób to z wyczuciem, żeby Ci nie została w ręce :czujnik:
_________________
SPRZEDAM:

- radioodtwarzacz Alpine CDE 111 R.
- termometr W124. Komplet.
LINK
 
 
Michal_S124 
Mercszpec


S: Mercedes S124 230TE '91
Silnik: M102
S2: Volvo V40
Wiek: 33
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 990
Skąd: WWL - Ostrówek
Wysłany: Sob Maj 12, 2012 20:54   

Poza tym raz na X czasu wypada przesmarować mechanizm ramienia. :zeby:
_________________

- dla osób z forum zniżka
Ogrzewania postojowe - Webasto ,Eberspächer - diagnostyka ,naprawy ,montaż.
 
 
adrian.1979 
Swój

S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
S2: Mercedes C126
Wiek: 35
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 79
Skąd: UK/Leicester
Wysłany: Sob Maj 12, 2012 22:43   

Dziekuje serdecznie. Temat juz opanowalem. Kiedys przegladajac forum znalazlem informacje, ze jak ta zapadka przeskoczy, to nie mozna na sile pchac ramienia z powrotem. Zanim jeszcze przeczytalem Wasze odpowiedzi probowalem sam cos z tym zrobic, bo jutro wyjazd a wycieraczka w gorze. Znalazlem na You Tube ciekawy film na ten temat:http://www.youtube.com/watch_popup?v=XCVhpeDLUHY#t=15

Wymontowalem ramie tak jak pokazuja na filmie, odkrecilem srubokretem krzyzakowym mocowanie zapadki, przestawilem ja na swoje miejsce i skrecilem z powrotem. Pewnie przez sile tez dalo by rade, ale bezpieczniej w ten sposob. A jak juz jestesmy przy tym temacie, to czym smarujecie mechanizm wycieraczki? Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam!!!
 
lukasz080885 
Mercmaniak

S: mercedes 124 300d
Silnik: OM603
Wiek: 29
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 529
Skąd: uk/ norwich
Wysłany: Nie Maj 13, 2012 11:57   

Ja smaruję ATF raz na rok i wycieraczka chodzi bezgłośnie i bez oporów w każdych warunkach.
 
 
arturo193
[Usunięty]

Wysłany: Pon Maj 14, 2012 21:21   

adrian.1979 napisał/a:
Wymontowalem ramie tak jak pokazuja na filmie, odkrecilem srubokretem krzyzakowym mocowanie zapadki, przestawilem ja na swoje miejsce i skrecilem z powrotem.
A wystarczyło psiknąć WD40...mi zablokowała sie taka wycieraczka już chyba z 5 razy w kilku MB i zawsze lekkie psiknięcie jakiegoś smarowidła zalatwiło sprawę.Pozdrawiam.
 
adrian.1979 
Swój

S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
S2: Mercedes C126
Wiek: 35
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 79
Skąd: UK/Leicester
Wysłany: Sro Lip 04, 2012 14:51   

Wracam do tematu. Na tym filmiku do ktorego link wrzucilem powyzej jest pokazane jak rozebrac i nasmarowac mechanizm wycieraczki w R 129. Czy w W 124 91r ta "skorupa zolwia" tez tak latwo zchodzi?, wystarczy podwazyc? Wydaje mi sie, ze to jest skrecone od spodu. Podpowiedzcie prosze, bo chcialem to porzadnie przesmarowac a nie chce nic polamac.
Dziekuje!
 
Dziku 
Obeznany


S: Mercedes 124 300DT
Silnik: OM603 TURBO
S2: Gaz 69
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 177
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sro Lip 04, 2012 14:59   

Były różne wersje tych mechanizmów. Niektóre się ściąga tak jak na filmiku, a niektóre są przykręcone od spodu śrubami. Także nic na siłę, jak nie chce wyjść to znaczy, że obudowa jest przykręcona od dołu.
_________________
W124 300DT 4Matic - na wypasie :)
 
adrian.1979 
Swój

S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
S2: Mercedes C126
Wiek: 35
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 79
Skąd: UK/Leicester
Wysłany: Sro Lip 04, 2012 21:53   

Tak podejrzewalem. Na filmie idzie mu to bardzo latwo a u mnie jest ciasno spasowane i mozna wyczuc,ze od spodu sa sruby. Pewnie trzeba bedzie rozebrac oslony podszybia zeby sie tam dostac. Sprobuje. Dzieki Dziku!
 
Dziku 
Obeznany


S: Mercedes 124 300DT
Silnik: OM603 TURBO
S2: Gaz 69
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 177
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw Lip 05, 2012 09:01   

Najlepiej będzie jak sobie cały mechanizm wycieraczki wyjmiesz na stół operacyjny. Tylko nie zapomnij potem wtyczki wsadzić! Żebyś nie musiał płynu ze spryskiwaczy chusteczką z szyby wycierać... :jump:
_________________
W124 300DT 4Matic - na wypasie :)
 
Allvaro--205-- 
Swój

S: Mercedes W124 300D
Silnik: OM603
S2: Skoda Octavia 1.9 TDI
Wiek: 24
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 97
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw Lis 28, 2013 13:26   

Odświeże temat. Mam problem z wysoko parkującą wycieraczką wiem że, to żaden defekt ale troche denerwujące co moge z tym zrobić ??
_________________
Mercedes Benz - Stworzony by Cieszyć i zadziwiać.
W planach w210 3.0TD
EX-W124 2.0D
 
Gerri 
Fachman

S: W 203 Kompressor
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 2204
Skąd: Limerick
Wysłany: Sob Lis 30, 2013 13:42   

Czy miejsce w którym parkuje wycieraczka jest jej pozycją krańcową, czy po ruszeniu (lub przed zaparkowaniem) rusza jeszcze kawałek w dół? To jest ważne, bo i jedno i drugie naprawia się inaczej.
 
Allvaro--205-- 
Swój

S: Mercedes W124 300D
Silnik: OM603
S2: Skoda Octavia 1.9 TDI
Wiek: 24
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 97
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob Lis 30, 2013 17:36   

Gerri napisał/a:
(lub przed zaparkowaniem) rusza jeszcze kawałek w dół?

Tak, przed zaparkowaniem rusza w dół i odskakuje do góry.
_________________
Mercedes Benz - Stworzony by Cieszyć i zadziwiać.
W planach w210 3.0TD
EX-W124 2.0D
 
Gerri 
Fachman

S: W 203 Kompressor
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 2204
Skąd: Limerick
Wysłany: Sob Lis 30, 2013 18:42   

W takim przypadku musimy przestawić o niewielki kąt korbę na osi silniczka. W prawidłowej pozycji (po zaparkowaniu) oś korby oraz oś dźwigni przekazującej napęd są do siebie równoległe. Widać to na obrazku - zaznaczyłem dwie żółte kreski. Znaki czerwone i zielone się nie liczą - zdjęcie zostało ukradzione :czujnik:

Tyle wystarczy zrobić, jeżeli cały ślad wycierania zostawiony na brudnej szybie (nie wnikając gdzie wycieraczka parkuje) jest całkowicie symetryczny (równa odległość śladu od uszczelki po lewej i prawej stronie)
Jeżeli ślad wycierania jest niesymetryczny (z jednej strony wyżej, z drugiej niżej) to trzeba zrobić co innego, ale to nie jest tematem zapytania.
 
Allvaro--205-- 
Swój

S: Mercedes W124 300D
Silnik: OM603
S2: Skoda Octavia 1.9 TDI
Wiek: 24
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 97
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob Lis 30, 2013 19:02   

O.k chyba wiem o co kaman.Dzięki Gerri
_________________
Mercedes Benz - Stworzony by Cieszyć i zadziwiać.
W planach w210 3.0TD
EX-W124 2.0D
 
mgumulak2 
Początkujący

S: Mercedes e200d
Silnik: OM601
Wiek: 25
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 2
Skąd: Namysłów
Wysłany: Nie Gru 01, 2013 20:37   

Osobiście przerabiałem temat przedniej wycieraczki. W moim przypadku wyciągnąłem cały mechanizm wycieraczki razem ze silniczkiem, rozebrałem wszystko w drobny mak i jak się okazało winowajcą niedziałania jej był stary smar o konsystencji zbliżonej poniekąd do rzadkiej smoły. Po wyczyszczeniu i nałożeniu nowego smaru wycieraczka zachowuje się jak nowa.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo