FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z hamulcami
Autor Wiadomość
NormanPower 
Mercmaniak


S: Mercedes 124 E200 coupe
Silnik: M111
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 518
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Czw Lip 19, 2012 16:01   Problem z hamulcami

Sytuacja wygląda następująco.
Skończyły mi się klocki na osi przedniej.
Stwierdziłem, że wymienię je od razu z tarczami, a że moje motto brzmi "jak wymieniać to na lepsze", to zamówiłem sobie tarcze wentylowane, nawiercane i nacinane firmy Mikoda.
Niestety długo na nie czekałem i dorżnąłem klocki do zera przez co i prawy zacisk się rozciekł, bo cylinderek wyszedł za daleko. Od tego czasu było czuć, że tylko tył hamuje.
Nic to jednak, bo po zmianie tarcz na wentylowane i tak musiałem inne zaciski kupić.
Zaciski wymieniłem i... dalej przód nie hamuje. Tył hamuje dobrze. Pedał schodzi do samej ziemi.
Nie da się odpowietrzyć. Po pompowaniu i wciśnięciu pedału hamulca i odkręceniu odpowietrznika czy to w lewym, czy w prawym kole nie ma żadnej reakcji. Ani luft ani płyn. Pedał też tak samo. Płynu w zbiorniczku raczej nie ubywa.
Czy mogła przez to pójść pompa hamulcowa, czy co jeszcze?
_________________
http://www.portainferi.com/
http://rurgroup.eu/
http://anotherpinkfloyd.pl/
 
Markslew 
Mercszpec


S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
S2: VW Vento 1.9 TDI
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 2480
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Czw Lip 19, 2012 16:12   

Zalej płynem zbiorniczek do pełna, tak że mało co a się wylewa. Odkręć odpowietrznik.
Potem wduś pedał aż wyleci płyn, zakręć odpowietrznik, puść pedał i znów to samo. Pewnie układu nie zalałeś do końca. A potem odpowietrz przez pompowanie.
_________________


" Nie pytaj, ile Mercedes może zrobić dla ciebie, lecz ile ty jesteś w stanie zrobić dla Mercedesa"
 
adasko 
Swój

S: W124 230E
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Lip 19, 2012 16:30   

mozliwe ze trzeba tez odpowietrzyc przy samej pompie
 
t0mi 
Obeznany

S: Mercedes 190E 2.0
Wiek: 26
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 145
Skąd: lubelskie
Wysłany: Czw Lip 19, 2012 17:00   

Odpowietrz przy okazji wszystkie 4 koła, jak pewien czas hamował tylko tył przy okazji zobaczysz w jakim stanie są tylne klocki.I tak jak pisze Markslew, lej zbiorniczek do pełna.


Odkręcasz odpowietrznik i pompujesz pedałem kilka razy, aż będzie leciał sam płyn.
Zaczynasz tył prawy, tył lewy, przód prawy, przód lewy.
 
 
lukasz080885 
Mercmaniak

S: mercedes 124 300d
Silnik: OM603
Wiek: 29
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 585
Skąd: uk/ norwich
Wysłany: Czw Lip 19, 2012 17:12   

Tyle tylko, że to przednia komora w zbiorniczku wyrównawczym jest odpowiedzialna za przednią oś. Pod korek powinno być zalane przy odpowietrzaniu tyłu by się przelewało z pierwszej komory do drugiej odpowiedzialnej za tył.
t0mi napisał/a:
Odkręcasz odpowietrznik i pompujesz pedałem kilka razy, aż będzie leciał sam płyn.

No chyba raczej nie.
 
 
starykot 
Mercszpec


S: Mercedes W201 2.0D
Silnik: OM601
Wiek: 25
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 1057
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw Lip 19, 2012 17:34   

Spróbuj odpowietrzać na zalanym do pełna zbiorniczku, jak nie pójdzie przy zaciskach to próbuj przy pompie. Ewentualnie jak dalej nic poluzuj ją lekko na serwie.
 
 
Markslew 
Mercszpec


S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
S2: VW Vento 1.9 TDI
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 2480
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Czw Lip 19, 2012 22:19   

Zalej zbiorniczek. Wykręć przy pompie przewody hamulcowe, wduś hamulec i trzymaj, zasłoń palcami otwory wylotowe pompy, dopiero wtedy puść pedał. I tak kilka razy.

I połóż coś pod pompę by nie pochlapało ;)
_________________


" Nie pytaj, ile Mercedes może zrobić dla ciebie, lecz ile ty jesteś w stanie zrobić dla Mercedesa"
 
NormanPower 
Mercmaniak


S: Mercedes 124 E200 coupe
Silnik: M111
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 518
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Pią Lip 20, 2012 17:14   

Markslew napisał/a:
Zalej zbiorniczek. Wykręć przy pompie przewody hamulcowe, wduś hamulec i trzymaj, zasłoń p...

A co ma dać ten zabieg?

Wszelkie metody odpowietrzania zawiodły. Dalej nic.
Musi być coś innego na rzeczy...
Przy zbiorniczku na płyn do wspomagania kierownicy słychać jakby gdzieś powietrze uchodziło delikatnie przy wciśnięciu hamulca. Nie mogę tego dokładnie zlokalizować.

Chyba pojedzie do mechanika.
_________________
http://www.portainferi.com/
http://rurgroup.eu/
http://anotherpinkfloyd.pl/
 
NormanPower 
Mercmaniak


S: Mercedes 124 E200 coupe
Silnik: M111
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 518
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Nie Lip 22, 2012 20:12   

Dzisiaj na spocie był podjęty ten temat i wpadli koledzy na to, że nie mogę odpowietrzyć układu z przodu, bo mam wyciągnięty przy pompie przekaźnik od ABS, żeby się nie załączał.
Ale tak potem sobie pomyślałem, że i tak mam silnik wyłączony, więc nie powinno to mieć znaczenia.
Co o tym sądzicie?
_________________
http://www.portainferi.com/
http://rurgroup.eu/
http://anotherpinkfloyd.pl/
 
wladca-swiata 
Pasjonat

S: MB S124 E280 T + LPG
Silnik: M104
Wiek: 33
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 418
Skąd: Óć
Wysłany: Nie Lip 22, 2012 20:23   

Markslew ma rację. Jak zapowietrzy się popma hamulcowa, to nie zawsze chce się odpowietrzyć normalnie. Dopiero jak załapie płyn to tłoczy. Najpierw odpowietrz popmę, później cały układ.
_________________
Pozdrawiam wszystkich tych, którzy mnie pozdrawiają ;)

S124 E280 T
 
NormanPower 
Mercmaniak


S: Mercedes 124 E200 coupe
Silnik: M111
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 518
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Pon Lip 23, 2012 11:57   

Pompa hamulcowa odpowietrzona.
Next please.
_________________
http://www.portainferi.com/
http://rurgroup.eu/
http://anotherpinkfloyd.pl/
 
Klakier
[Usunięty]

Wysłany: Pon Lip 23, 2012 12:18   

Cytat:
Ale tak potem sobie pomyślałem, że i tak mam silnik wyłączony, więc nie powinno to mieć znaczenia.


ABS działa na wyłączonym silniku, jak kluczyk jest przekręcony w zapłon. Dla pewności podepnij może na chwilę ten przekaźnik.
 
Markslew 
Mercszpec


S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
S2: VW Vento 1.9 TDI
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 2480
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Pon Lip 23, 2012 12:22   

Sprobuj zrobic tak jak pisze starykot, poluzuj pompe na serwie.

Jesli to nic nie pomoze pewnie pompa hamulcowa padla. (jesli wszystko robiles tak jak trzeba)

Zobacz czy na dole zbiorniczka wyrownawczego nie ma zatkanych otworow zasilajacych pompe.
_________________


" Nie pytaj, ile Mercedes może zrobić dla ciebie, lecz ile ty jesteś w stanie zrobić dla Mercedesa"
 
NormanPower 
Mercmaniak


S: Mercedes 124 E200 coupe
Silnik: M111
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 518
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Pon Lip 23, 2012 13:20   

I że tak odbiegnę od tematu -
Mógłbym prosić o pomoc w odkodowaniu VINu - WDB1241861F272242
Próbowałem w kilku miejscach, ale albo nic się nie dowiedziałem, albo jakieś niezgodności jeżeli chodzi o wyposażenie :pukpuk:
_________________
http://www.portainferi.com/
http://rurgroup.eu/
http://anotherpinkfloyd.pl/
Ostatnio zmieniony przez NormanPower Pon Lip 23, 2012 13:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Markslew 
Mercszpec


S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
S2: VW Vento 1.9 TDI
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 2480
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Pon Lip 23, 2012 13:26   

Jak ABS jest wylaczony, brak zasilania, usterka itp. uklad dziala w pelni jak konwencjonalny wiec nie powinno to przeszkadzac w odpowietrzeniu.

Na odpowietrzenie mam inna metode jeszcze niz pompowanie pedalem.

Wtlaczasz plyn do zbiorniczka cisnieniem, odpowietrznik odkrecony i tam sobie bedzie cieklo wraz z pecherzami powietrza. Nie ma sily by nie dzialalo.
_________________


" Nie pytaj, ile Mercedes może zrobić dla ciebie, lecz ile ty jesteś w stanie zrobić dla Mercedesa"
 
NormanPower 
Mercmaniak


S: Mercedes 124 E200 coupe
Silnik: M111
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 518
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Pon Lip 23, 2012 13:31   

Dobra. Ostatni raz spróbuję tak:
1) wepnę na wszelki wypadek ten przekaźnik od ABSu
2) poluzuję pompę na serwie (choć kompletnie nie wiem w czym to ma pomóc)
3) spróbuję popchać ciśnieniem płyn od zbiorniczka

Co do pkt 3 - jak w domu takie ciśnienie uzyskać? Dmuchaniem płucnym nie da rady
_________________
http://www.portainferi.com/
http://rurgroup.eu/
http://anotherpinkfloyd.pl/
 
Markslew 
Mercszpec


S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
S2: VW Vento 1.9 TDI
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 2480
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Pon Lip 23, 2012 13:39   

Pompka od materaca ;) Ja tak robie i zrobilem sobie do tego sprzet. Dziala elegancko.

A z tym luzowaniem pompy na sewie chodzi o to ze jesli trzpien od serwa wystaje za daleko i lekko caly czas wdusza tlok pompy nie odslaniaja sie w niej doplywy. Dobrze sprawdzic wszystko zanim wpedzisz sie w koszty.
_________________


" Nie pytaj, ile Mercedes może zrobić dla ciebie, lecz ile ty jesteś w stanie zrobić dla Mercedesa"
 
NormanPower 
Mercmaniak


S: Mercedes 124 E200 coupe
Silnik: M111
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 518
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Pon Lip 23, 2012 13:57   

Aha. No to już mnie lekoko oświeciłeś.

A jak ktoś pompki od materaca (bo nie odczuwa kaca) ani do piłki nie posiada?
_________________
http://www.portainferi.com/
http://rurgroup.eu/
http://anotherpinkfloyd.pl/
 
tomekmegi 
Pasjonat

S: Mercedes 124 250D
S2: 124 250 D 89 W201 200D
Wiek: 38
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 446
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon Lip 23, 2012 15:35   

To kompresor i dmuchnij do zbiorniczka . Ja tak kiedyś robiłem .Powodzenia i napisz że już się uporałeś .
 
NormanPower 
Mercmaniak


S: Mercedes 124 E200 coupe
Silnik: M111
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 518
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Pon Lip 23, 2012 15:47   

Kompresor???
Pewnie każdy poza mną taki zawsze przy sobie posiada :oki:
Na stacji paliw będę głupio wyglądał zrzucając po kolei koła pod kompresorem.
_________________
http://www.portainferi.com/
http://rurgroup.eu/
http://anotherpinkfloyd.pl/
 
maclaw 
Mercmaniak

S: Mercedes W140 500SE
Silnik: M119
Wiek: 30
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 742
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pon Lip 23, 2012 16:03   

Wiesz, kompresorek do kół w marketach to 20,00zł... a zawsze się przyda... Proponuję kupić...
 
 
tomekmegi 
Pasjonat

S: Mercedes 124 250D
S2: 124 250 D 89 W201 200D
Wiek: 38
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 446
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon Lip 23, 2012 16:52   

Widzę że jesteś z jednego miasta co kolega Markslew a on pewnie i pompkę i kompresor posiada i chętnie służy pomocą więc uśmiechnij się do niego . A jeżeli nie jesteś w stanie to laweta i zakład samochodowy .Innego wyjścia nie widzę .nikt z kolegów nie naprawi Ci auta przez internet. Można tylko służyć radą i pomocą .A jak daje pompa jak odłączyłeś przewody hamulcowe i przyłożyłeś palec dawała dobre ciśnienie sikał płyn hamulcowy .Jak pompa jest dobra i dobrze odpowietrzona to należy nalać płynu do pełna pod korek i odpowietrzyć , chyba że gdzieś masz nieszczelność lub wyciek .
 
NormanPower 
Mercmaniak


S: Mercedes 124 E200 coupe
Silnik: M111
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 518
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Sro Lip 25, 2012 14:04   

Czy pompa ABS może być zapowietrzona? Jeżeli tak, to czy odpowietrza się ją takim sposobem jak zaciski?
Czy pompa od ABS mogła paść i to przez nią mam problem?

Przy wciskaniu pedału hamulca słyszę jakby nieszczelność gdzieś w okolicach zbiorniczka od płynu do wspomagania. Ale żaden przewód tamtędy nie przechodzi :pukpuk:
Czy to normalne?
_________________
http://www.portainferi.com/
http://rurgroup.eu/
http://anotherpinkfloyd.pl/
 
Markslew 
Mercszpec


S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
S2: VW Vento 1.9 TDI
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 2480
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Czw Lip 26, 2012 08:55   

NormanPower napisał/a:
Czy pompa ABS może być zapowietrzona? Jeżeli tak, to czy odpowietrza się ją takim sposobem...

Czy pompa od ABS mogła paść i to przez nią mam problem?



Pompa ABS dziala tylko gdy ABS jest wlaczony, zobacz na schemat modulatora ABS a zobaczysz ze podczas normalnego (konwencjonalnego dzialania ukladu) elektrozawor ja odcina.

Na odpowietrzanie modulatora sa sposoby ale podczas pompowania pedalem gdy modulator jest w stanie dzialania jak konwencjonalny uklad hamulcowy wystarczy zwykla metoda.

A to syczenie pochodzi od Serwa, zostaw to w spokoju ;)

PS ja tez mialem pompe hamulcowa zapowietrzona, lecz gdy zalalem plynu do zbiorniczka zaciagnela bez problemu.
_________________


" Nie pytaj, ile Mercedes może zrobić dla ciebie, lecz ile ty jesteś w stanie zrobić dla Mercedesa"
Ostatnio zmieniony przez Markslew Czw Lip 26, 2012 08:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
NormanPower 
Mercmaniak


S: Mercedes 124 E200 coupe
Silnik: M111
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 518
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Czw Lip 26, 2012 11:36   

Markslew, o 8 rano Wiesiek jest umówiony w Bielmocie.
Mam już dość podnoszenia tego auta, odkręcania kół i załatwiania znajomych do wciskania pedału :wymiot: tym
_________________
http://www.portainferi.com/
http://rurgroup.eu/
http://anotherpinkfloyd.pl/
 
Markslew 
Mercszpec


S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
S2: VW Vento 1.9 TDI
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 2480
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Czw Lip 26, 2012 13:26   

To daj znac jak poszlo i co zrobili :oki:
_________________


" Nie pytaj, ile Mercedes może zrobić dla ciebie, lecz ile ty jesteś w stanie zrobić dla Mercedesa"
 
NormanPower 
Mercmaniak


S: Mercedes 124 E200 coupe
Silnik: M111
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 518
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Pią Lip 27, 2012 15:12   

Wreszcie hamujemy!
2 mechaników przez 3 i pół godziny do tego dochodziło co mu jest!
W zasadzie wystarczyło tylko przeczyścić pompę hamulcową.
Podobno jakiś kawałek uszczelki czy czegoś takiego od zbiorniczka dostało się do pompy i coś tam blokowało. I ciśnienie niby było, ale nie było :pukpuk:
100zł mnie to kosztowało
_________________
http://www.portainferi.com/
http://rurgroup.eu/
http://anotherpinkfloyd.pl/
Ostatnio zmieniony przez NormanPower Pią Lip 27, 2012 15:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomekmegi 
Pasjonat

S: Mercedes 124 250D
S2: 124 250 D 89 W201 200D
Wiek: 38
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 446
Skąd: Lublin
Wysłany: Pią Lip 27, 2012 15:57   

Czyli podobny przypadek do tego który ja miałem i wyjaśnienie opisałem kilka dni temu w poście brak hamulców przypadek incydentalny. Wniosek z tego trzeba dbać o czystość płynu w zbiorniczku i wymieniać regularnie płyn hamulcowy .
 
Markslew 
Mercszpec


S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
S2: VW Vento 1.9 TDI
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 2480
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Pią Lip 27, 2012 19:22   

NormanPower A ja o tym pisałem byś to sprawdził :wink:

markslew napisał/a:
Zobacz czy na dole zbiorniczka wyrownawczego nie ma zatkanych otworow zasilajacych pompe.
_________________


" Nie pytaj, ile Mercedes może zrobić dla ciebie, lecz ile ty jesteś w stanie zrobić dla Mercedesa"
 
NormanPower 
Mercmaniak


S: Mercedes 124 E200 coupe
Silnik: M111
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 518
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Sob Lip 28, 2012 08:10   

Na dole zbiorniczka nic nie było. To gdzieś tam wsysło do środka pompy czy coś.
_________________
http://www.portainferi.com/
http://rurgroup.eu/
http://anotherpinkfloyd.pl/
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo