FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Czyszczenie sitka w baku - diesel
Autor Wiadomość
Wujsam 
Mercmaniak


S: Mercedes W124
Silnik: OM602 TURBO
S2: Mercedes w211 2.2
Wiek: 25
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 500
Skąd: Nekla
Ostrzeżeń:
 1/6/10
Wysłany: Wto Cze 04, 2013 07:38   Czyszczenie sitka w baku - diesel

Witam podczas jazdy zaczął szarpać mimo paliwa w baku, filtr wstępny opróżniony a popma paliwa w baku hałasowała puki nie przepuściła przez filtr dawki.. dolałem 10l i na stacji za pomocą pistoleta kompresora wsadzonego do wlewu przemieszał paliwo i ruszył, jak wycziścić ten filtr, jak go zdemontować i w ogóle gdzie on dokładnie jest ??
_________________
W124 250D TURBO sedan czarna perła ;)
W211 2.2 Avantgarde
Ostatnio zmieniony przez akim 42 Sro Cze 05, 2013 13:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gatar 
Początkujący

S: Mercedes W124 E250D '95
S2: FSM F126p
Wiek: 26
Dołączył: 11 Sty 2013
Posty: 29
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto Cze 04, 2013 12:54   

Cześć,

Miałem ostatnio podobny problem w swoim :star:

Uznałem, że czas wyjąć bak i go wyczyścić, co okazało się strzałem w 10. Na dnie miałem około centymetra szlamu, więc wyczyszczenie samego sitka niewiele da - znów się zapcha.

Żeby wyjąć bak wyjmujemy całą tapicerkę z wnętrza bagażnika, boki również. Odczepiamy kabel czujnika poziomu paliwa i zdejmujemy białe wężyki podciśnienia zaczepione na górze baku (wężyki służą do składania tylnych zagłówków). Wypompowujemy resztę ropy z baku lub pozbywamy się jej w inny sposób. Od spodu auta zdejmujemy wężyki z rurek prowadzących do silnika (znajdują się gdzieś nad dyfrem). Następnie wyjmujemy jeden wężyk z rurki wychodzącej z baku, a drugi wykręcamy (jest zakończony końcówką z gwintem). Jak już wytarabanimy się spod auta i wytrzemy z resztek paliwa, które się na nas wylało, czas odkręcić cztery śruby znajdujące się w rogach baku, w bagażniku. Teraz trzeba umiejętnie rozruszać bak na śrubach i wyciągnąć go. Po wyjęciu bierzemy duży klucz, rozmiar 40-ileś (nie pamiętam dokładnie) i wykręcamy sitko. Ja dodatkowo wyjąłem i wypucowałem czujnik poziomu paliwa. Mi zeszło 5l benzyny i 5l ropy na wymycie całego baku ze szlamu do momentu, w którym wlewane paliwo było identyczne z wylewanym, bez żadnego syfu.
Montaż w odwrotnej kolejności :)
Przy okazji warto wyczyścić uszczelkę znajdującą się między wlewem paliwa, a wnęką karoserii.

Po tym zabiegu autko bierze całe paliwo z baku i fruwa aż miło :mrgreen: , a na dodatek lepiej chodzi, bo pompa nie musi się tak męczyć :drive:
 
Wujsam 
Mercmaniak


S: Mercedes W124
Silnik: OM602 TURBO
S2: Mercedes w211 2.2
Wiek: 25
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 500
Skąd: Nekla
Ostrzeżeń:
 1/6/10
Wysłany: Sro Cze 05, 2013 09:42   

Sitko wyczyszczone, paliwo czyste ale jest problem, po wlaniu 2 litrów paliwa nie śiwci sie kontrolka rezerwy, jak ją sprawdzić i gdzie?? może podczas ściagania paliwa uszkodziłem pływak wężem??
_________________
W124 250D TURBO sedan czarna perła ;)
W211 2.2 Avantgarde
 
 
kowaleon 
Obeznany

S: Mercedes 124 200D
Silnik: OM601
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 175
Skąd: Zabrze
Wysłany: Sro Cze 05, 2013 09:58   

Ciekaw jestem, czy u mnie ktoś już przeprowadzał taką akcję...

Sprawdzaliście poziom syfu w baku wcześniej? W jaki sposób?

Chyba muszę kupić jakiś samochód zastępczy i zrobić kompleksowo wszystko u siebie :/
 
gatar 
Początkujący

S: Mercedes W124 E250D '95
S2: FSM F126p
Wiek: 26
Dołączył: 11 Sty 2013
Posty: 29
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Cze 05, 2013 10:58   

Ja nie sprawdzałem. Uznałem, że skoro nie bierze 10 litrów paliwa to znaczy, że jest już źle i pełne czyszczenie nie zaszkodzi. Nie myliłem się.

Musiałbyś się bardzo postarać żeby wężem uszkodzić czujnik poziomu paliwa. Może był już uszkodzony albo coś na kablach nie styka? Wyjmij i włóż jeszcze raz wtyczkę w gniazdo na baku.
 
w0jta5 
Mercszpec

S: W201 E18 ASB '91
Silnik: M102
S2: Volvo V40 DI '01
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 4197
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Sro Cze 05, 2013 12:03   

Do Moda - można poprawić tytuł? I dodać, że chodzi o diesla
_________________
 
 
Wujsam 
Mercmaniak


S: Mercedes W124
Silnik: OM602 TURBO
S2: Mercedes w211 2.2
Wiek: 25
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 500
Skąd: Nekla
Ostrzeżeń:
 1/6/10
Wysłany: Sro Cze 05, 2013 18:17   

Jasne ze tak.

[ Dodano: Sro Cze 05, 2013 23:43 ]
Panowie jak ogarnąć nieświecącą kontrolkę rezerwy, paliwa brak a nie świeci, przy zapłonie pali się czyli nie jest przepalona..
_________________
W124 250D TURBO sedan czarna perła ;)
W211 2.2 Avantgarde
Ostatnio zmieniony przez strzaly01 Sro Cze 05, 2013 20:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
akim 42 
Fachman


S: W201 250D-ex S124 E300D
Silnik: OM606
S2: Peugeot 206 małżonki
Wiek: 48
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 4700
Skąd: Rybnik
Wysłany: Czw Cze 06, 2013 00:33   

Wujsam napisał/a:
jak ogarnąć nieświecącą kontrolkę rezerwy

Bez rozbiórki i czyszczenia pływaka w baku się nie obejdzie. Syf na dole tuby , gdzie są styki od rezerwy.
_________________
Gość - pozdrawiam Cię
 
 
Wujsam 
Mercmaniak


S: Mercedes W124
Silnik: OM602 TURBO
S2: Mercedes w211 2.2
Wiek: 25
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 500
Skąd: Nekla
Ostrzeżeń:
 1/6/10
Wysłany: Czw Cze 06, 2013 08:39   

akim 42, jak ów zdemontować?

[ Dodano: Czw Cze 06, 2013 09:40 ]
dodam że poziom paliwa wskazuje.
_________________
W124 250D TURBO sedan czarna perła ;)
W211 2.2 Avantgarde
 
 
MiłoszadeS 
Obeznany


S: Mercedes 124 250TD
Silnik: OM602
Wiek: 30
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 152
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Cze 06, 2013 09:49   

Jest w faq opisane przez kolegę forupa jak się nie mylę. http://www.w201w124.com/f...c9fc28f0ef12727
_________________
Pozdrawiam wszystkich co mnie pozdrawiają.
Ostatnio zmieniony przez akim 42 Czw Cze 06, 2013 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wujsam 
Mercmaniak


S: Mercedes W124
Silnik: OM602 TURBO
S2: Mercedes w211 2.2
Wiek: 25
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 500
Skąd: Nekla
Ostrzeżeń:
 1/6/10
Wysłany: Czw Cze 06, 2013 13:00   

a w sedanie gdzie on się znajduje?? bak mamy zaraz za oparciem z tyłu..
_________________
W124 250D TURBO sedan czarna perła ;)
W211 2.2 Avantgarde
 
 
w0jta5 
Mercszpec

S: W201 E18 ASB '91
Silnik: M102
S2: Volvo V40 DI '01
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 4197
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Czw Cze 06, 2013 13:09   

Bak jest w bagażniku i pływak również ;)
Osadzony jest w górnej części baku



Kurcze, wpisałbyś w Google Grafika "bak W124" i odpowiedz sama się pojawi :P
_________________
 
 
Kamien 
Mercszpec


S: S210 E220 CDI '00
Silnik: OM611
Wiek: 31
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1366
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw Cze 06, 2013 13:14   

w0jta5, ubiegłeś mnie, a właśnie chciałem odpisać żeby Wujsam po prostu zszedł do auta i wreszcie popatrzył na swój bak, bo na razie sprawia wrażenie jakby naprawiał auto sprzed monitora komputera. :smiech2:

Ostatnio zmieniony przez Kamien Czw Cze 06, 2013 13:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
w0jta5 
Mercszpec

S: W201 E18 ASB '91
Silnik: M102
S2: Volvo V40 DI '01
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 4197
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Czw Cze 06, 2013 13:16   

Kamien, 100% racji :pub:

Instrukcja, co prawda nie W124 ale będzie pomocna:
http://www.dieselgiant.co...tankremoval.htm
_________________
Ostatnio zmieniony przez w0jta5 Czw Cze 06, 2013 13:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wujsam 
Mercmaniak


S: Mercedes W124
Silnik: OM602 TURBO
S2: Mercedes w211 2.2
Wiek: 25
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 500
Skąd: Nekla
Ostrzeżeń:
 1/6/10
Wysłany: Czw Cze 06, 2013 14:56   

Panowie w0jta5, Kamien, Zanim wezmę się do pracy wole mieć wszystkie niezbęde informację tak jak teraz, może mieszkam w bloku u na parkingu wolę się nie zastanawiać co jak i gdzie, zamykać auta i biegać z góry na dół. Dzieki za obrazki.

[ Dodano: Pią Cze 07, 2013 00:02 ]
Wyczyszczone :D
_________________
W124 250D TURBO sedan czarna perła ;)
W211 2.2 Avantgarde
 
 
Kamien 
Mercszpec


S: S210 E220 CDI '00
Silnik: OM611
Wiek: 31
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1366
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią Cze 07, 2013 08:26   

:oki:
 
Wujsam 
Mercmaniak


S: Mercedes W124
Silnik: OM602 TURBO
S2: Mercedes w211 2.2
Wiek: 25
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 500
Skąd: Nekla
Ostrzeżeń:
 1/6/10
Wysłany: Czw Sie 01, 2013 17:54   

Panowie jest źle jedym słowem cuda na kiju z moim autem, wyczyszczony bak, filtr w baku, wlane świeże paliwo, znów słabnie przy 3,5tys obrotów - nie dostaje paliwa, podłączyłem bańke na krótko pod maską i jeździ pięknie, zero problemów. Podłączyłem wszystko pod bak jak należy, odkręciłem korek wlewu by wykluczyć brak odpowietrzenia przy dużym poborze paliwa, nic nie dało - takie same objawy.. jakie pomysły??
_________________
W124 250D TURBO sedan czarna perła ;)
W211 2.2 Avantgarde
 
 
Markslew 
Mercszpec


S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 2441
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Czw Sie 01, 2013 22:07   

Wujsam, ja bym rurki prowadzące od baku (te pod autem) wymienił albo przedmuchał, pewnie jakiś zapchany jest albo zgnieciony, różnie to bywa.
_________________


" Nie pytaj, ile Mercedes może zrobić dla ciebie, lecz ile ty jesteś w stanie zrobić dla Mercedesa"
Ostatnio zmieniony przez Markslew Czw Sie 01, 2013 22:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
starykot 
Mercszpec


S: Mercedes W201 2.0D
Silnik: OM601
Wiek: 25
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 1057
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią Sie 02, 2013 00:54   

Ja dodam że uszczelniałem układ, bo zaczęło kapać, a jak robić to już po całości, czyli czyszczenie baku.
I przeżyłem szok.
Każdy pisze o tym że po wyjęci baku pełno tam szlamu itp.
Zlałem ropę, demontaż baku. Wykręcam sitko w baku a tu czysto. Z latarką do baku, tam też czysto. Rozczarowałem się :smiech2:
 
 
Kamien 
Mercszpec


S: S210 E220 CDI '00
Silnik: OM611
Wiek: 31
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1366
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią Sie 02, 2013 07:22   

Podejrzewam lewe powietrze - tak jak napisał Markslew do przejrzenia przewody - centymetr po centymetrze.
 
Wujsam 
Mercmaniak


S: Mercedes W124
Silnik: OM602 TURBO
S2: Mercedes w211 2.2
Wiek: 25
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 500
Skąd: Nekla
Ostrzeżeń:
 1/6/10
Wysłany: Pią Sie 02, 2013 08:11   

Zakręciłem dokładnie wlew paliwa, odkręciłem przewody zasilający i powrót, zasilanie wsadziłem do butelki w powrót dmuchnąłem w chwilę szlo słabo ale nagle opór ustał napompowałem trochę powietrza w bak i paliwo leciało do buteli jak z kranu co prawda nie do końca czyste ale zaczęło lecieć pięknie, podczepiłem wszystko wjechałem na trasę i jechał bez problemu - puki co jest :oki:
_________________
W124 250D TURBO sedan czarna perła ;)
W211 2.2 Avantgarde
 
 
Kudłaty 
Mercszpec


S: .
Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 5153
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Sie 02, 2013 10:10   

Swoją drogą ciekawe jak wyglądają dolne sitka w benzyniakach :hmm:
 
Wujsam 
Mercmaniak


S: Mercedes W124
Silnik: OM602 TURBO
S2: Mercedes w211 2.2
Wiek: 25
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 500
Skąd: Nekla
Ostrzeżeń:
 1/6/10
Wysłany: Pią Sie 02, 2013 10:38   

polecam sprawdzić :P jakżde nasze auta mają po kilkaset pełnych zbiorników nalanych z każdego chociaż śladowe ilości osadu w baku i cienkich przewodach pomnożone przez ilośc wlanych do pełna baków robi z przewodów składowisko brudu..
_________________
W124 250D TURBO sedan czarna perła ;)
W211 2.2 Avantgarde
 
 
jan0s 
Swój

S: Mercedes 124 200D
Silnik: OM601
Wiek: 39
Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 50
Skąd: Białystok
Wysłany: Wto Wrz 24, 2013 18:25   

Ostatnio miałem przyjemność czyszczenia baku w moim W124
Wjeżdżamy na kanał tyłem
Odciągamy paliwo wężykiem
Podstawiamy pod samochód wiadro i spuszczamy resztę paliwa do wiadra
Wyciągamy ze zbiornika od dołu wszystkie rurki aż do gołych króćców
Odkręcamy sitko oczkową 19-stką
Otwieramy bagażnik i odkręcamy 4-ry nakrętki od baka (jest schowany za materiałem na wprost) Potrzebna przedłużana nasadka nie pamiętam jaka (każdy może sprawdzić u siebie w bagażniku)
Wyciągamy bak
Płuczemy wodą (prysznicem / myjką ciśnieniową / wodą z wiadra) ważne żeby potrząsać na prawo i lewo w normalnej pozycji baka
Odkręcamy od góry pływak i płuczemy w benzynie
Sitko płuczemy w benzynie
Na koniec płuczemy bak benzyną (5l) a następnie ON(5l)
UWAGA: Nie suszyć baku odkurzaczem, u mnie bak się zapadł do środka zgniatając i niszcząc pływak.
Zakładamy bak
Zalewamy 10l ropy, zmieniamy filtry i jazda :)
Ostatnio zmieniony przez jan0s Wto Wrz 24, 2013 18:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
50Talar 
Mercszpec

S: Mercedes 190
Silnik: M102
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 762
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 13:48   

jan0s napisał/a:
UWAGA: Nie suszyć baku odkurzaczem, u mnie bak się zapadł do środka zgniatając i niszcząc pływak.

Coooo?! Jak to możliwe?
Ostatnio zmieniony przez 50Talar Sro Wrz 25, 2013 13:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Markslew 
Mercszpec


S: Mercedes 124 250D
Silnik: OM602
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 2441
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Czw Paź 24, 2013 22:51   Czyszczenie baku oraz smoka

Też wziąłem się za czyszczenie baku oraz sitka. Bak wyjąłem i wypłukałem wiele razy wodą z węża potrząsając bakiem. Tak by było czysto. Z baku wypłynęło pełno glutów.

A oto jak wyglądał smok.

Przed czyszczeniem:


Uploaded with ImageShack.com


Po czyszczeniu:


Uploaded with ImageShack.com


Radzę każdemu bak oraz smok wyczyścić obowiązkowo. :czujnik: I przewody paliwowe powymieniać :oki:
_________________


" Nie pytaj, ile Mercedes może zrobić dla ciebie, lecz ile ty jesteś w stanie zrobić dla Mercedesa"
Ostatnio zmieniony przez Markslew Czw Paź 24, 2013 22:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
jedker56 
Obeznany


S: Mercedes W124 250D
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 243
Skąd: Elbląg
Wysłany: Pią Paź 25, 2013 06:01   

Ten temat był już przerabiany, wojowałem z tym chyba miesiąc. Gasł przy 20 litrach w zbiorniku. Wymieniłem praktycznie wszystko łącznie z głównym przewodem zasilającym, w końcu wymieniłem zbiornik. Teraz mam spokój, ale wymieniłem również pompkę zasilającą. Ten problem jest nie tylko w dieslu, w coupe benzyna ten temat był przerabiany właśnie parę dni temu. Silnik nie dawał z siebie całej mocy dławił się i nieraz szarpał. Syf w zbiorniku totalny. Sam nie wiem skąd bierze się taki syf. W innych autach nigdy tego nie miałem.
_________________
W 124 1992 r. SEDAN 2,5 Diesel

W 124 1992r. COUPE 3,0
 
w0jta5 
Mercszpec

S: W201 E18 ASB '91
Silnik: M102
S2: Volvo V40 DI '01
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 4197
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Pią Paź 25, 2013 08:49   

jedker56 napisał/a:
Ten problem jest nie tylko w dieslu, w coupe benzyna ten temat był przerabiany właśnie parę dni temu. Silnik nie dawał z siebie całej mocy dławił się i nieraz szarpał.

Też taka opcje rozważam w swoim benzyniaku, jak pozbędę się butli z LPG to wyciągam bak i zobaczymy co jest w środku :P
_________________
 
 
Kudłaty 
Mercszpec


S: .
Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 5153
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Paź 25, 2013 11:23   

jedker56, masz jakieś archiwalne fotki tego co zastałeś w benzyniaku? :)
 
jedker56 
Obeznany


S: Mercedes W124 250D
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 243
Skąd: Elbląg
Wysłany: Pią Paź 25, 2013 13:03   

Nie mam fotek, ale benzyna kolory czarnego, farfocle od tego zapycha się układ paliwowy. Jak macie kanał to najpierw odkręcić sitko i będziecie widzieli czy wyjąć zbiornik czy wystarczy przepłukać.
_________________
W 124 1992 r. SEDAN 2,5 Diesel

W 124 1992r. COUPE 3,0
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo