FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
demontaz glowicy
Autor Wiadomość
ajax2006 
Początkujący

S: w 124
Silnik: OM601
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 18
Skąd: krasnik
Wysłany: Sro Wrz 11, 2013 17:26   demontaz glowicy

Witam,koledzy potrzebuje pomocy nie wiem co jest ale nie moge zdjac glowicy,sruby poodkrecane,a glowica ani drgnie.Silnik na zewnatrz takze mam dobry dostep i próbowałem pukac młotkiem ,podwazałem śrubokrętem i nic .Prosze o pomoc w tak banalnej sprawie,ale nie chce uszkodzic glowicy .załaczam foto.
 
Michael69 
Swój

S: Mercedes 124 200D
Silnik: OM601
S2: Mercedes 124 250D
Wiek: 25
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 71
Skąd: Wieluń
Wysłany: Sro Wrz 11, 2013 19:08   

Jak masz ciągle zapięty łańcuszek to nie dziwie się że nie chce zejść. Pomyślałeś o tym? :hmm:
 
ajax2006 
Początkujący

S: w 124
Silnik: OM601
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 18
Skąd: krasnik
Wysłany: Czw Wrz 12, 2013 05:09   

pomyślałem,lancuch jest luźny a glowica ani drgnie. :hmm:
 
jas 
Mercmaniak

S: 124 2.2 coupe
Silnik: M111
Wiek: 41
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 588
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Wrz 12, 2013 09:44   

Najpierw upewnij się że odkręciłeś wszystkie śruby - zwłaszcza przy kole łańcucha (które też lepiej byłoby zsunąć z wałka i zdemontować wałek), później spróbuj przykręcić kolektor i szarpać za niego - pukanie młotkiem raczej ryzykowne :hmm: chyba że przez jakiś klocek z twardego drewna.
Albo pomiędzy kolektor i blok próbuj wstawić lewarek albo jakąś dźwignię i delikatnie z czuciem odrywać...
Radzę przydrutuj łańcuch do koła żeby nie przestawić rozrządu.
_________________
MB 190E 2.3 - ex, rozbite
Ostatnio zmieniony przez jas Czw Wrz 12, 2013 09:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
Krakowiak 
Mercszpec


S: Mercedes 190D 2.0 72KM
Silnik: OM601
S2: Polonez 1500 SLE
Wiek: 28
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 2035
Skąd: Niepołomice
Wysłany: Czw Wrz 12, 2013 10:03   

Przecież głowica nie zejdzie bez demontażu łańcucha rozrządu, albo wałka rozrządu. Nie używać żadnego śrubokręta czy lewarka. Od podniesienia głowicy są na niej uszy i podnośnik warsztatowy, ew. lina na bloczkach ciągnąca pionowo w górę. Stukanie młotkiem to nie za szczęśliwy pomysł.
Ostatnio zmieniony przez Krakowiak Czw Wrz 12, 2013 10:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas 
Mercmaniak

S: 124 2.2 coupe
Silnik: M111
Wiek: 41
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 588
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią Wrz 13, 2013 09:56   

Tylko ze kolega - jak widać na zdjęciu, silnik ma juz wyjęty...
_________________
MB 190E 2.3 - ex, rozbite
 
ajax2006 
Początkujący

S: w 124
Silnik: OM601
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 18
Skąd: krasnik
Wysłany: Pią Wrz 13, 2013 10:50   

Silnik wyjety i idzie na zlom tylko chce glowice odzyskac.Czy znaczy ze musze odkrecic kolo i zdjac lancuch chociaz on jest tylko ale nic nie trzyma.
H
 
Julek 
Swój

S: s124 220 96r
Silnik: M111
S2: w124 220TE 94"
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 53
Skąd: łódź
Wysłany: Pią Wrz 13, 2013 12:35   

ślizg łańcucha ci psuje robotę. Musisz zdjąć górną obudowę rozrządu, w ślizgu jest otwór w którym jest tulejka ustalająca (którą sie wybija) z otworem na śrubke m6. Wkręć ową śrubkę wcześniej zakładając na nią jakiegoś pucka/klocka z otworem żebyś mógł tulejkę wybijać osiowo. Odkręć koło zębate z wałka to łatwiej będzie odsunąć łańcuch na bok a sama głowica jest po prostu mocno sklejona z uszczelką i blokiem. Musisz ją podważać narzędziem bez ostrych krawędzi żeby nie porobić rys i co ważne jak tak mocno siedzi to podważaj ją z dwóch stron na przeciw siebie, np. od przodu po bokach na przeciw siebie włóż dobry/mocny, oszlifowany śrubokręt i ciągnij oba równo w górę (w ten sposób na pewno nie uszkodzisz głowicy).
_________________
Obecnie jeszcze bus kaczka 310 91rok, m102, automat, klima webasto, koła G, abs, nowiutki srebrny lakier itd
ex. 123 280te
ex. 124 230ce
ex. 124 230e sportline
ex. 126 260se
ex. 124 230e
ex. 124 300d
ex. 123 230e sportline
ex. 124 300e m103
 
jas 
Mercmaniak

S: 124 2.2 coupe
Silnik: M111
Wiek: 41
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 588
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Wrz 14, 2013 09:42   

Ja do wyciągnięcia wspomnianych przez kolegę trzpieni uzyłem śrubki z podkładkami, nakrętką i kawałkiem rurki miedzianej od instalacji wodnych - tu przykład z silnikiem M102.
Wkręcasz najgłebiej jak się da śrubkę, i kręcąc nakrętką wyciągasz śrubę razem z trzpieniem.
_________________
MB 190E 2.3 - ex, rozbite
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo