FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
firmy zajmujące się restauracją samochodów
Autor Wiadomość
fafarafa
[Usunięty]

Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 17:17   firmy zajmujące się restauracją samochodów

W zimie planuje zrobić cala blacharkę w :star: i zastanawiam się nad opcja oddania fury do specjalistów od restauracji, bo do zrobienia jest sporo (rdza na prawie każdym elemencie, gdzieniegdzie purchle czyli dziury,podgniłe nadkole z przodu), do tego takie firmy zajmują się tez renowacja/konserwacja podwozia.

Zwykły blacharz będzie marudził, o ile się w ogóle podejmie takiej roboty (paru już odmówiło). na pewno będzie to jednak droga impreza dlatego chciałem się dowiedzieć czy miał ktoś do czynienia z takimi firmami/osobami ??

Czy w ogóle przyjmą w124 ?? niby youngtimer już ale z tego co się orientowałem po internecie to raczej takie firmy zajmują się dużo starszymi autami.
Ostatnio zmieniony przez Sro Wrz 16, 2009 17:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
kruszyn 
Mercszpec


S: W124 230CE
Silnik: M102
S2: Espace V6
Wiek: 35
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 3816
Skąd: Stargard Szcz.
Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 19:31   

tu przejrzyj sobie ich robotę :) opinie znam bo robił już nie jednego MB z forum 8/ solidna i ceniąca się firma :) Jeżeli zależy Ci na fachowcach to polecam tu.
Kiedyś pytałem ich o kompleksową robotę w126 na cacy kosztowało to trochę ale gdyby nie odległość i chwilowy brak funduszy zdecydował bym się.
_________________
w124 230 CE '89r (+cyklon) Na wieki wieków .. :star:
Grand Espace 3.0 V6 '00 (+cyklon)

WSZYSCY JESTEŚMY... Sid-ami :P
Ostatnio zmieniony przez kruszyn Sro Wrz 16, 2009 19:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
miqolaj 
Mercmaniak

S: E320 Coupe
Silnik: M104
S2: W124
Dołączył: 17 Cze 2008
Posty: 649
Skąd: Bialystok
Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 21:11   

kruszyn, ile zaspiewali za 126? (pw jak cos)
 
fafarafa
[Usunięty]

Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 21:21   

kruszyn, a ta kompleksowa robota to bylo wszystko (blachara, wnetrze, zawiecha, silnik itp) czy tylko to o co mi chodzi? jakbys mogl podac mniej wiecej ile sobie zarzyczyli to tez bylbym wdzieczny :P
 
kruszyn 
Mercszpec


S: W124 230CE
Silnik: M102
S2: Espace V6
Wiek: 35
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 3816
Skąd: Stargard Szcz.
Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 21:31   

fafarafa napisał/a:
kruszyn, a ta kompleksowa robota to bylo wszystko (blachara, wnetrze, zawiecha, sil...


wiem że robią wszystko ale co i jak i za ile to już rozmawiaj z Sebi-m *właściciel.
Sorki za reklamę ale wejdź na www.w114-115.org.pl/forum znajdź koleszkę o takim nicku i pogadaj :)
Ja dowiadywałem się przeszło 2 lata temu także ceny też będą różne. Ale na kompleksową blacharkę licz koło 6tyś. (moim zdaniem o ile nie masz ciężkiego sentymentu ani jakiegoś unikatowego 124 nie warto)
_________________
w124 230 CE '89r (+cyklon) Na wieki wieków .. :star:
Grand Espace 3.0 V6 '00 (+cyklon)

WSZYSCY JESTEŚMY... Sid-ami :P
Ostatnio zmieniony przez kruszyn Sro Wrz 16, 2009 21:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
fafarafa
[Usunięty]

Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 21:47   

kruszyn, dzieki za namiar i info. wiem ze z ekonomicznego punktu widzenia to sie nijak nie oplaca i w ogole ale mam spore plany co do tego samochodu, konsekwentnie je realizuje i mam zamiar dobrnac do konca :) a z takim kosztem tej roboty jak podales wlasnie sie liczylem no ale zobaczymy jeszcze gdzie w koncu wyladuje :star: na zimowe remonty, moze jeszcze uda mi sie znalezc zwyklego blacharza ktory zechce sie tego podjac i zrobi to dobrze
 
kruszyn 
Mercszpec


S: W124 230CE
Silnik: M102
S2: Espace V6
Wiek: 35
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 3816
Skąd: Stargard Szcz.
Wysłany: Czw Wrz 17, 2009 13:53   

fafarafa napisał/a:
kruszyn, dzieki za namiar i info. wiem ze z ekonomicznego punktu widzenia to sie n...


Pogadaj z Sebim bo może koszty są niższe ja piszę co mi powiedział a jednak kawałek więcej auta było do zrobienia. :) A co tam planujesz ??
_________________
w124 230 CE '89r (+cyklon) Na wieki wieków .. :star:
Grand Espace 3.0 V6 '00 (+cyklon)

WSZYSCY JESTEŚMY... Sid-ami :P
 
fafarafa
[Usunięty]

Wysłany: Czw Wrz 17, 2009 17:11   

chce najpierw zrobic remont generalny auta (czyli wyglad zewnetrzny, wnetrze, dolozyc mu wypasu) a potem zakupic 3.2 m104 zrobic mu kapitalke i polepszyc osiagi co wiaze sie z oddaniem silnika do specjalistow i wymiana praktycznie wszystkiego (zawieszenie, skrzynia, most itd.). mysle ze po zimie bedzie juz zakonczony wyglad auta i na razie na to mam zabezpieczone fundusze, a performance to pewnie jakis rok - 2 lata czasu, tak mysle. jak na razie dolozylem skorzane wnetrze, felgi tez juz ida, w miedzyczasie poluje na pierdolki typu elektryka tylnych szyb. w kazdym razie mam nadzieje skonczyc to co sobie zalozylem przed pojawieniem sie utrudnien typu rodzina, dzieci itp. :)
 
kruszyn 
Mercszpec


S: W124 230CE
Silnik: M102
S2: Espace V6
Wiek: 35
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 3816
Skąd: Stargard Szcz.
Wysłany: Czw Wrz 17, 2009 22:22   

hmm to jeszcze mi powiedz jakie na to chcesz koszty orientacyjnie przeznaczyć bo nie wiem czy wiesz ile kosztuje remont kapitalny rzędowej 6 ?? Nie żebym Cię zniechęcał ale ...

1.Blacharka na tip top
optymistycznie 4-6tys zł

2.Wnętrze - jeżeli chcesz skóre dobrej jakości robioną od nowa lub używka w dobrym stanie
1500-3500 zł (dowiadywałem się do CE)

3. Remont R6 + jakieś mody ... do tego skrzynia most wał i cały osprzęt
spokojnie 6-7tyś jeżeli kupisz silnik w miarę dobry do tego pewnie dojdą jakieś koszty

4. Mechanika pozostała+ wypas ok 4 tyś (strzelam) - elektryka, grzanie, np reg. fotele i takie tam pierdoły.

To wszystko są koszty orientacyjne do których pewnie coś dojdzie (bo zawsze dochodzi)

popatrzmy co uzyskałeś ?? Pewnie jak skończysz licznik wskoczy koło 20tyś ..czyli dobre oryginalne E320 lyb CE + drugie takie auto na części w zestawie.

Ewentualnie dodajesz do tego jeszcze kilka złoty i masz w124 e500 ... lub SEC-a
Zastanów się baaardzo mocno bo śmiem twierdzić że przy sprzedaży nikt nie doceni Twojej pracy a i nerwów przy całej tej operacji stracisz w cholerę do tego będziesz miał składaka który zawsze będzie miał jakieś niedoróbki które będą wychodziły. Takie prawa lasu ... i tego nie przeskoczysz :)

na koniec jeżeli jednak masz taką kasę i ciągle się upierasz to pozostanie trzymać tylko mocno kciuki żeby Ci cierpliwości starczyło :)
_________________
w124 230 CE '89r (+cyklon) Na wieki wieków .. :star:
Grand Espace 3.0 V6 '00 (+cyklon)

WSZYSCY JESTEŚMY... Sid-ami :P
 
oress 
Mercmaniak


S: Mercedes-Benz W126 260SE
Silnik: M103
S2: Nissan Micra K10 1,2L
Wiek: 32
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 655
Skąd: okolice Opola
Wysłany: Czw Wrz 17, 2009 23:04   

http://www.finecarsrestoration.pl/

tu też bardzo solidnie, nie znam osobiście ale dobre opinie na forum mb.org.pl
_________________
 
fafarafa
[Usunięty]

Wysłany: Czw Wrz 17, 2009 23:20   

jestem swiadom kosztow ale wszystko zostalo wyliczone :) skore udalo mi sie chapnac w dobrym stanie za 1100 wiec juz troche do przodu :) blacharke licze tak jak napisales 4-6 tys, silnik+naped+reszta mysle ze nawet z 10 tys moze wyjsc, na to bede ostro ciulal od nastepnego roku, do wypasu brakuje mi tylko elektryki tylnych szyb w sumie, no moze te maty grzewcze ale to beda razem koszta rzedu 600-700 zl. kazdy komu mowie o tym co chce zrobic puka sie w glowe, wiec staram sie nie rozpowiadac :) jesli chodzi o dobre e320 to wydaje mi sie ze za kwote tych napraw/przerobek juz takiego nie znajde, chyba co lepsze okazy zostaly juz przebrane, tym bardziej e500, to dopiero gdzies od 30k wzwyz z tego co sobie przegladalem zaczynaja sie fajne sztuki. co do sprzedazy to mam nadzieje ze jak to stworze to nie bede musial nigdy go sprzedac i wiem ze nikt nie bedzie chcial za niego dac nawet polowy tego co w niego wloze ale taki szalony plan sobie obmyslilem i mam zamiar dac rade, chociaz wiem ze bedzie ciezko ;)
 
oress 
Mercmaniak


S: Mercedes-Benz W126 260SE
Silnik: M103
S2: Nissan Micra K10 1,2L
Wiek: 32
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 655
Skąd: okolice Opola
Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 08:47   

fafarafa napisał/a:
blacharke licze tak jak napisales 4-6 tys, silnik+naped+reszta mysle ze nawet z 10 tys moze wyjsc

powiem Ci szczerze że się na tym przejedziesz, moze i wystarczy tyle gdybyś sam wszystko robił, bo realnie to ledwo sie w częściach zmieścisz - Wiem bo sam przez coś takiego przechodzę

fafarafa napisał/a:
jestem swiadom kosztow ale wszystko zostalo wyliczone

Nie da się wszystkiego wyliczyć, zawsze coś dojdzie w trakcie, w praktyce zwykle dochodzi co najmniej drugie tyle co na początku wydawało by sie że wystarczy
_________________
 
fafarafa
[Usunięty]

Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 10:04   

oress, dlatego na razie robie wyglad, wnetrze itp. a silnik i reszta to bedzie dlugi proces, mi sie z tym nie spieszy, wiadomo ze kasy od razu calej na to nie bede mial dlatego powoli bede zbieral czesci do swapa, potem oddam to wszystko w rece specow i oni za moje ciezkie pieniadze sie tym zajma, bo ja sam swapa nie dam rady wykonac. na razie mam sprawne 2.2 ktore spokojnie da rade jeszcze pare lat napedzac :star: , wiec to nie bedzie tak ze samochod bedzie stal rok nieuzywany i czekal na nowy silnik a ja bede sie cisnieniowal zeby juz bylo gotowe. Tobie zycze powodzenia w projekcie bo tez widze ze sie nie opierdzielasz :)
 
oress 
Mercmaniak


S: Mercedes-Benz W126 260SE
Silnik: M103
S2: Nissan Micra K10 1,2L
Wiek: 32
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 655
Skąd: okolice Opola
Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 14:27   

fafarafa napisał/a:
powoli bede zbieral czesci do swapa

daruj sobie swapa, raczej na 99,9% wdepniesz na minę i zmarnujesz kupe kasy - rób prawdziwy remont kapitalny, jak by co to mam namiar na części w cenach tak konkurencyjnych że łohoho!
Poza tym jak juz sie decydujesz na remont kompleksowy to żeby to dobrze zrobić to musisz co najmniej na pół roku postawić auto na przysłowiowych kołkach, doszczętnie rozebrać i dopiero potem zweryfikowac, bo inaczej zrobisz jedno to drugie się rozleci, to tak jak łatanie Windowsa :wpysk:
Też kiedyś myślałem że sukcesywnie będe remontował swojego W126 krok po kroku, ale stwierdziłem że bez sensu jest coś rozkręcić naprawić i włożyć spowrotem a po jakimś czasie znów trzeba to cos wyjąć żeby zrobić coś innego :pukpuk: Bardzo szybko mnie to zniechęciło i padła decyzja żeby zrobić to raz a dobrze i na długo zapomnieć o temacie.
Moja rada: jeśli uznasz że na gruntowny remont będziesz potrzebował N pieniędzy, to zanim się za to zabierzesz uzbieraj 1,5xN a zobaczysz, że na końcu wyjdzie 2xN. Zastanów się też czy bardziej opłacalnym będzie zakup auta nie wymagającego takiego remontu. Pogadaj też z ludźmi którzy cos takiego mają za sobą, bo uwierz że można się zniechęcić - moim znajomy ręce opadają od samego patrzeia na to co ja zdecydowałem sie zrobić ze swoim autem. I nie polegałbym na różnej maści mechanikach tylko sam nabył trochę wiedzy i zabrał za to co można. Ja np. oddaję tylko do warszatatu szlifierskiego silnik na wykonanie szlifów i montaż dołu silnika oraz do lakiernika - cała reszta to moja robota i tylko dlatego jakoś mi się to opłaca.
_________________
 
fafarafa
[Usunięty]

Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 15:06   

jak najbardziej chodzi mi o zakup silnika pod okiem goscia ktory sie na tym dobrze zna (mam takowego) i jego kompletny remont. a bede pamietal zeby sie do Ciebie zglosic w sprawie tych czesci jak sie za to zabiore :) jezeli trzeba bedzie samochod jednak odstawic do garazu na dluzszy czas zeby to wszystko zrobic to nie ma problemu bede mial sie czym poruszac, a do pracy i tak jezdze komunikacja miejska. no nic ja zdania i tak nie zmienie (przynajmniej na razie :) ) ale dzieki za realistyczne podejscie do sprawy :) na forum jeszcze Kudłaty mial swoj szalony projekt z brabusem ale cos chyba ucichl co tez nie jest pocieszajace ale trzeba probowac. a co do oplacalnosci - to sie nijak nie bedzie oplacac jesli chodzi o pieniadze ale nie po to sie robi takie rzeczy :star:
 
kruszyn 
Mercszpec


S: W124 230CE
Silnik: M102
S2: Espace V6
Wiek: 35
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 3816
Skąd: Stargard Szcz.
Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 21:17   

fafarafa napisał/a:
jak najbardziej chodzi mi o zakup silnika pod okiem goscia ktory sie na tym dobrze zna (ma...


ja to widzę tak. Jeżeli jesteś naprawdę przekonany do swoich planów i nie straszne Ci koszty może lepiej powalczyć z V8 zamiast R6 ?? Dla mechanika przeprawa na podobnym poziomie do tego V8 będzie już jakimś wyczynem i naprawdę będzie to jakiś rodzynek.
Mocowo będzie więcej (chociaż nie wiem co chcesz robić z R6) tak czy tak wolał bym oryginalną V8 niż kombinowaną r6 - czym więcej kombinacji tym więcej potem może się zepsuć.
Może w tym kierunku ??

Nie narzucamy Ci swojej woli tylko ewentualnie podpowiadamy :) oresswłaśnie doświadcza co znaczy porwanie się na taki projekt ja doświadczyłem to 3 razy i kolejny raz jak będzie :mrgreen: będzie dobrze zaplanowany i przemyślany :) Bo naprawdę rzeczy jakie wychodzą w trakcie nie jesteś w stanie przewidzieć a każda taka rzecz to kaaasaaaa i nerwy spowodowane czynnikiem ludzkim :P hehe
_________________
w124 230 CE '89r (+cyklon) Na wieki wieków .. :star:
Grand Espace 3.0 V6 '00 (+cyklon)

WSZYSCY JESTEŚMY... Sid-ami :P
Ostatnio zmieniony przez kruszyn Pią Wrz 18, 2009 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
fafarafa
[Usunięty]

Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 21:23   

hmm v8 chodzilo mi po glowie ale jak na razie postawilem na r6. jeszcze nie kontaktowalem sie z firmami/specami ktorzy zajmuja sie takimi rzeczami wiec nie wiem jakie jest ich zdanie na ten temat, ja po prostu chcialbym polepszyc osiagi auta, jak juz bedzie zrobione od strony wizualnej a r6 wydalo mi sie najrozsadniejszym wyborem, gdyz nie potrzebna bedzie duza rzezba w komorze silnika, w miare duzo 3.2 jest w sprzedazy no i ten silnik jest na elektronicznym wtrysku co na pewno ucieszy osobe ktora bedzie sie nim zajmowala. co do tego co chce robic z r6 (oprocz remontu :) ), to z tego co wyczytalem to juz dobre zrobienie dolotu, wydechu, itp., daje calkiem sporo dodatkowych konikow. zainteresowaly mnie tez specjalne zestawy twin turbo do tych silnikow, ktore juz znaczaco podnosza ich osiagi, ale sa nielatwe do dostania i juz bardzo kosztowne. ludzie osiagaja po ich zamontowaniu moce nawet porownywalne do v8 z e500...
 
kruszyn 
Mercszpec


S: W124 230CE
Silnik: M102
S2: Espace V6
Wiek: 35
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 3816
Skąd: Stargard Szcz.
Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 21:49   

fafarafa napisał/a:
hmm v8 chodzilo mi po glowie ale jak na razie postawilem na r6. jeszcze nie kontaktowalem ...


i powiem szczerze że 320 mnie osobiście zaspokoiła by na jakiś czas jeżeli chodzi o zapas mocy. Z wydechem też dobry pomysł zarówno dolot jak i odetkanie wydechu :oki: ale to turbo już mniej mi się podoba. Widziałem już sporo aut (głównie hondy) z turbinkami i powiem tyle że ich żywotność silników po zamontowaniu takiego sprzętu spada koło 50% ..
Pewnie to kwestia odpowiedniej jakiści podzespołów, części, strojenia itd ale to kosztuje spooooro i nie wiem czy kalkuluje się.
Może lepsza będzie opcja ,,GT,, u Chojnackiego ?? (wskocz na stronę i poczytaj bo koszt relatywnie nie duży a jak masz zamiar robić i tak porządek z silnikiem to może w ten deseń będzie lepiej)

ech ...jak ja bym chciał mieć jakieś auto na boku do takich zabawa :slaby:
_________________
w124 230 CE '89r (+cyklon) Na wieki wieków .. :star:
Grand Espace 3.0 V6 '00 (+cyklon)

WSZYSCY JESTEŚMY... Sid-ami :P
Ostatnio zmieniony przez kruszyn Nie Wrz 20, 2009 21:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
fafarafa
[Usunięty]

Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 08:20   

kruszyn, bardzo ciekawa ta oferta ktora podales. wlasnie o cos takiego mi chodzi, bo nie zalezy mi na aucie do scigania sie, tylko po prostu na szybkim saloonie. postaram sie w najblizszym czasie przejechac do tego goscia bo mam niedaleko, dowiem sie co i jak dokladnie.
 
fafarafa
[Usunięty]

Wysłany: Czw Paź 15, 2009 14:06   

maly update tematu: po rozmowie z Panem Chojnackim i doglebnym przemysleniu tematu :) doszedlem do wniosku ze lepiej bedzie wykonac remont+wersja GT+dolot+wydech tego co mam czyli m111 2.2 niz zabawa z 3.2 (a zapieralem sie ze zdania nie zmienie :P ). koszta tych operacji dla tego silnika sa do przyjecia, szczegolnie ze moze nie byc konieczny remont kapitalny, a jedynie czesciowy. czas wykonania tez spoko (ok. 3 tyg) a wzrost momentu/mocy 20-30% co mnie w zasadzie zadowala. tak wiec mysle ze w ciagu roku uda mi sie autko doprowadzic do perfekcji :)
 
kruszyn 
Mercszpec


S: W124 230CE
Silnik: M102
S2: Espace V6
Wiek: 35
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 3816
Skąd: Stargard Szcz.
Wysłany: Czw Paź 15, 2009 14:14   

hmm 20-30% jak podniesie to moment obrotowy to będzie super :) a ile orientacyjnie taka zabawa ??
_________________
w124 230 CE '89r (+cyklon) Na wieki wieków .. :star:
Grand Espace 3.0 V6 '00 (+cyklon)

WSZYSCY JESTEŚMY... Sid-ami :P
Ostatnio zmieniony przez kruszyn Czw Paź 15, 2009 14:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
fafarafa
[Usunięty]

Wysłany: Czw Paź 15, 2009 14:16   

remont w zaleznosci od stanu silnika ok. 3-6 tys. wersja GT ok. 800zl a dolot i wydech to nie wiem ale mysle ze ok. 1,5-2k.
 
Kudłaty 
Mercszpec


S: .
Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 5029
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Paź 15, 2009 22:41   

20-30% to bardzo optymistyczna wersja... stawiam na max. 20% ... w rzeczywistości pewnie z 15%. Wydech od a-z z kwasiaka to koszt 2,5tyś, a dobry dolot ok. 500zł. także tak czy siak wypływasz na szerokie wody :)
 
Marcinosik
[Usunięty]

Wysłany: Pią Lis 13, 2009 23:44   

fafarafa, jeśli jeszcze jesteś zainteresowany to mogę polecić blacharza, facet robi wszystko bez mrugnięcia okiem solidnie ale ceny ma takie umiarkowane.
Pan Tadeusz Lipka
Ulica szkolna 53
Marki
0227812793
Znam faceta od lat, robił w mojej rodzinie nie jeden samochód i powiem, że nigdy nie spaprał sprawy. Każdą część jak brakuje to młotkiem dorobi z blachy, wiec jest to artysta palnika i młotka.
 
fafarafa
[Usunięty]

Wysłany: Wto Gru 29, 2009 16:51   

o zesz, dopiero teraz zobaczylem Twojego posta :) jak najbardziej jestem, dzieki na namiar, bede dzwonil
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo