FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Jaki silnik w 190tce nadaje się do gazu?
Autor Wiadomość
kaczmar52
[Usunięty]

  Wysłany: Sob Lut 14, 2009 20:44   Jaki silnik w 190tce nadaje się do gazu?

Witam. Właśnie sprzedałem moje 124 coupe :( (sytuacja mnie zmusiła :( ) no i chciałbym kupić tańsze auto,tańsze w utrzymaniu ale jednak fajnie byłoby jak byłaby to gwiazda...Diesel? jakoś nie robi mnie te 75kM... więc prosze o poradę czy tak jak w przypadku 124 silniki 2,0 i 2,2 16v chodza bez problemu na gazie czy w 190tce też jest taki silnik bo nie jestem w temacie...
 
tokyo
[Usunięty]

Wysłany: Nie Lut 15, 2009 09:35   

Ja kupiłem ostatnio 190-tke 2.0E z LPG. I powiem Ci że jak na razie lepiej mi na gazie pracuje niż na benzynie. Być może dlatego, że czeka mnie jeszcze duuużo pracy żeby doprowadzić wszystko do stanu igła... :?
 
szx190
[Usunięty]

Wysłany: Nie Lut 15, 2009 09:55   

Ja mam 190 2.0+gaz jezdzi super na gazie i benzynie. Czytałem na forum że wielu użytkowników ma problem z gazem w swoich gwiazdach,myśle że wszystko zależy od instalacji. Silniki merców są czułe na gaz dlatego instalacja powinna byc precyzyjnie dobrana i zrobiona przez porządną i solidną firmę. Jest tyle firm montujących gaz że cieżko trafic na dobrą,osobiscie znam takie zakłady że nie dałbym im kuchenki gazowej do naprawy co dopiero auto.
 
carlos 
Mercszpec


S: W202 C200 CDI i C 250 TD
Silnik: OM605 TURBO + OM611
Wiek: 33
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 2416
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Nie Lut 15, 2009 10:22   

kaczmar52 napisał/a:
124 silniki 2,0 i 2,2 16v chodza bez problemu na gazie czy w 190tce też jest taki silnik bo nie jestem w temacie

Nie ma takich silników w 190-tce, tzn z elektronicznym wtryskiem paliwa. Są tylko z Ke-Jetem a to na gazie oznacza wcześniej czy później problemy
_________________
W 202 C 200 CDI '99

W202 C 250 TD '98
 
 
Andrzej1973
[Usunięty]

Wysłany: Nie Lut 15, 2009 12:26   

Szukaj 190-tki lub 124-ki z silnikiem 2,0 benzynka ale na gażniku - 109 kucyków i z gazem pracuje idealnie. Jedynie KE-Jet nie lubi gazu. Tak więc jeśli trafisz na silnik gażnikowy to absolutnie nie ma problemu z zagazowanie i bezproblemową eksploatacją Mercedesika.
 
kaczmar52
[Usunięty]

Wysłany: Nie Lut 15, 2009 14:36   

cczyli jest 2 litrowy silnik na gażniku, a reszta to wszystko kE-JET??
 
miron72
[Usunięty]

Wysłany: Nie Lut 15, 2009 16:42   

Owszem -tyle ,że są dwa rodzaje gaźników Stromberg i Pierburg 2ee.Ke-jetronic też da się użytkować na LPG ale nie polecałbym tego "po taniości" czy "coś tam wiem z grubsza".Do zagazowanego silnika z takim wtryskiem trzeba mieć nieco wiedzy ,pasji i zawziętości.A i tak nie wyklucza to możliwości ,że nam to bokiem wyjdzie.Nawet BLOS -w mojej opinii najlepszy sposób na minimalizację ryzyka.
 
nuq
[Usunięty]

Wysłany: Nie Lut 15, 2009 21:01   

A silnik 2,3 i 2,5 16v chyba nie jest na Ke-jetronicu?? Jak one by sie spisywały??
 
carlos 
Mercszpec


S: W202 C200 CDI i C 250 TD
Silnik: OM605 TURBO + OM611
Wiek: 33
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 2416
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Pon Lut 16, 2009 11:13   

nuq, w 190 nie było silnika benzynowego nie będącego albo na Ke-Jetcie albo na gaźniku. Elektroniczny wtrysk MB wprowadził w '92 i dopiero w C-klasie w '93, do 190 nie było sensu już pchać nowych silników na rok przed końcem produkcji
_________________
W 202 C 200 CDI '99

W202 C 250 TD '98
 
 
kaczmar52
[Usunięty]

Wysłany: Pon Lut 16, 2009 11:51   

Czyli chyba sobie odpuszczę ten model...nie chce się męczyć z gazem, a przesiąść się ze 180 konnego benzyniaka na 75 konnego diesla to się raczej nie da...

Dziękuję bardzo wszystkim za rady i opinie :)
 
Wojt_25
[Usunięty]

Wysłany: Czw Lut 19, 2009 23:19   

Jeśli mogę zabrać głos to ... wydaje mi się że każdy KE-JET z LPG trzeba "poznać" tzn jak się zachowuje i jak należy z nim postępować. Ja np nie mam najmniejszych problemów, zero strzałów i innych odkąd rozgrzewam go do 80 stopni na PB a dopiero później jadę LPG. Plus to, że znalazłem naprawdę dobrego i cierpliwego (!) gazownika, który mi to wszystko ładnie ustawił. Spalanie - 11l/miasto 10l/trasa
 
sebas190 
Początkujący

S: mercedes w124 300D
Wiek: 23
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Pią Lut 27, 2009 18:08   

Ja w swoim mercedesie 190 mam silnik 1.8 z instalacją gazową i wcale nie narzekam :star:
Ostatnio zmieniony przez tomek194 Sob Lut 28, 2009 10:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
LWfilip
[Usunięty]

Wysłany: Wto Maj 05, 2009 04:45   

Jestem już trzecim właścicielem tego samochodu (190e ,4cylindry,rok 88) ,który jeździ na gazie ( tylko na gazie ) i nie mam problemów.Kupiłem z niesprawnym układem na bęzynę i na razie tak jeżdżę.LPG non stop.
 
Marcin444
[Usunięty]

Wysłany: Wto Maj 05, 2009 12:50   

Nie ma seryjnie takie silnika w 190tce, wszystkie które były z KE-JETEM stwarzają duże problemy.

Ewentualnie tak jak koledzy mówili wersje gaźnikowe.

Lub można przełożyć silnik m111 i tam już spokojnie założysz sekwencję.

Ale ogólnie to już lepiej sobie kup 300 Diesel jak chcesz mieć moc i ekonomie a nie jakiś LPG.

Bo to że dużo ludzi tu piszę że im jak narazie jeździ super ale zobacz że TYLKO NA GAZIE.
A gorzej już z benzyną.

Ale zrobisz jak chcesz...

Ja wiem po sobie co to znaczy LPG w silniku z KE-jetem i szczęśliwie wywaliłem GAZ, wole dorzucić te 15 zł do benzyny i mieć 100%sprawne pewne auto.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Marcin444 Wto Maj 05, 2009 12:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
mickybog
[Usunięty]

Wysłany: Sro Maj 06, 2009 18:23   

swieta racja marcin444! swoja 19tke kupilem i juz miala gaz ale po kilku miesiacach i wciaz zawalonym bagazniku zdemontowalem dziadostwo i juz nie ma zadnych problemow. mechanior ustawil mi ze smiga jak ta lala traski i miasto, a spalanie jest jak w broszurce 11-12miasto 8-9 traska...i zero bolu glowy ze na trasie cos padnie:) pozdrawiam wszyskie r6:)))
 
king_lbj 
Pasjonat


S: Ibiza II fl SDI
Wiek: 26
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 279
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Maj 06, 2009 23:25   

jak bylem na regulacji silnika ze swoja :star: mechanik pierwsze co zapytal " czy jest gaz " i szkoda ze nie widzieliscie jego miny jak dowiedzial sie ze nie mam tego syfu :D :czujnik: Odradzil mi monotwac ,bo przyjezdzaja do niego co chwile ludzie z tymi samymi usterkami,a jego c..j strzela,bo naprawia to samo i nie ma satysfakcji z tego co zrobil :crazy: . Regulowalem silnik w znanej we WRocku firmie "jetronic wrocław" . POLECAM ! :jump:
_________________
od 27.12.2008 w201 1.8E <bez junkersa> :D - ex
od 18.04.2010 w124 300 DT :D - ex
 
 
gizo 
Mercszpec


S: 190E Sportline
Silnik: M102
Wiek: 29
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 2349
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw Maj 07, 2009 10:45   

ja kupiłem z gazem, jeżdziłem 4 lata bez problemu potem autko jakoś zaczęło dużo palić i stało się mułowate. Po regulacjach u gazowników było jeszcze gorzej, zdemontowałem instalacje i jeździłem na benzynie ale nie odczułem jakiś większych zmian żeby lepiej mi się jeździło na benzynie jak wcześniej na lpg kiedy wszystko było ok. Postanowiłem sam uzbroić się w cierpliowść zasięgność wiedzy i sam sobie wyregulowałem, i teraz jestem od roku zadowolony. Większość osób które są na nie za lpg miało takie przygody z lpg dlatego to wywalają. W warsztatach już chyba we wszystkich oferują ustawianie instalacji gazowych bez wiedzy na ten temat dlatego dzieją się takie cuda, ja z ręką na sercu mogę przyznać że w olsztynie nie ma żadnego dobrego gazownika, każdy jakieś swoje widzimisie i ustawienia + własnego pomysłu jakieś zmiany. Ja osobiście polecam chłopaków z kutna ktoś dawał na nich namiary. Ta sama historia co z moim autkiem z tym że on ma znacznie nowsze autko i nikt w okolicach nie mógł tego mu zrobić. Woził się tak przez parę tygodni aż wkońcu trafił na nich i zrobili mu to w jeden dzień i znacznie taniej mu to wyszło niż jazda na regulację. Ja mam wszystkie autka poprzerabiane na lpg ponieważ bardzo dużo jeżdżę, i mi wychodzi na tym paliwie taniej. Ważna rzecz pilnować przewodów, kopułki i świec, a także czy nie ma nieszczelności w układzie ale to samo trzeba pilnować w benzynie. Pozdrawiam
_________________
Mercedes 190E Sportline 2.0
 
 
Arti 190 
Swój


S: MB 190 Avantgarde Rosso
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 57
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Pią Lis 20, 2009 00:20   

Witam Panowie.

Czytam wasze posty odnośnie waszego podejścia do gazu i popieram was :oki:

Cytat:
swoja 19tke kupilem i juz miala gaz ale po kilku miesiacach i wciaz zawalonym bagazniku zdemontowalem dziadostwo i juz nie ma zadnych problemow


zawsze uważałem że gaz w mercedesie to zło ale stanąłem nie dawno przed faktem dojeżdzania do miejsca pracy 100km dzień w dzień w jedna stronę i po głowie mi chodzi założenie gazu. Mam silnik M102.910 i naprawdę nie wiem co robić?
Kolego Wojt_25 jaką masz tą instalację bo jak u ciebie dobrze chodzi to może i ja bym spróbował. Mam ten sam silnik co Ty. Mogę wydać każde pieniądze na instalacje oby tylko moja gwiazda nie cierpiała. Życie zmusza nas nie raz do rzeczy których nigdy byśmy nie zrobili tak jak mnie do założenia gazu :wymiot: :smiech2: to straszne. :P

Pozdrawiam
_________________
Artur
 
 
Marcin444
[Usunięty]

Wysłany: Pią Lis 20, 2009 00:29   

Arti 190 napisał/a:
wydać każde pieniądze na instalacje oby tylko moja gwiazda nie cierpiała.

Tu nie chodzi o kwestię instalacji gazowej, a konstrukcji układu wtryskowego silnika KE-jetronic. Ogólnie lepiej za pieniądze na pseudo super instalacje która i tak będzie stawarzała problemy przy silniku m102, wsadź albo silnik diesla 2.5 D, lub silnik m111 2.0 z elektronicznym wtryskiem gdzie założysz sekwencję LPG.

Niestety prawa fizyki, są takie, że w m102 i m103 na KE-jet za cholerę nie ustawisz tego FABRYCZNIE, i na takich parametrach jak powinno być. Oczywiście chodzić będzie, przez jakiś czas, ale to nie będzie BEZSTRESOWA jazda.

p.s ale przecież silniki m102 2.0 palą nie tak dużo na trasie, raptem ok 8-9 litrów.

Nie oczekuj że ten silnik spali Ci 4 litry LPG na trasie. Jak chcesz mieć takie spalanie to kupuj 2.0 Diesel. Niestety, taka prawda. Przy zwykłej instalacji LPG (bo sekwencji nie da się założyć, bo nie ma tam czym sterować w tym silniku),spalanie oscyluje na trasie w granicach 11 LPG,a miasto to ok 15 LPG.
 
Komar
[Usunięty]

Wysłany: Pią Lis 20, 2009 07:02   

Marcin444 napisał/a:
spalanie oscyluje na trasie w granicach 11 LPG,a miasto to ok 15 LPG.
Tak jest i to niestety prawda,ale jazda takim wozem zawsze kosztowala a przy takiej roznicy w cenie ropa a gaz to i tak gaz wygrywa.ratunkiem na bez problemowa jazde na gazie i benzynie jest gaznik albo wtrysk elektroniczny.kiedys moze sie tak stac ze braknie lpg i wtedy trzeba jechac na benz.dlatego auto musi chodzic dobrze na lpg i benzynie.
 
Łuki 
Swój

S: Mercedes 190 1.8+LPG
Silnik: M102
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 57
Skąd: Wołomin
  Wysłany: Pią Sty 29, 2010 17:53   

Wtrysk ciągły gazu i wszystko działa ok. Mechaniczny wtrysk paliwa działa na takiej instalacji, polecam, jeżdżę bez najmniejszych problemów już ponad 1,5 roku, popytać w dobrych stacjach zakładających LPG, niektóre zakłady montują, cena to około 3 tys. zł. do 4-cylindrowego silnika, szybko się zwraca z uwagi na fakt iż zapomina się że w samochodzie jest LPG, jeden warunek, silnik musi być w dobrym stanie, zakładanie instalacji do szrotu mija się z celem
 
gizo 
Mercszpec


S: 190E Sportline
Silnik: M102
Wiek: 29
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 2349
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią Sty 29, 2010 21:21   

pokaż zdjęcie tej instalacji bo skoro masz III generacje to musiał Ci jakaś elektronikę dołożyć i przerobić układ wtryskowy na elektroniczny wtrysk a nie mechaniczny jaki jest u nas i dlatego mnie zastanawia ta Twoja instalacja.
_________________
Mercedes 190E Sportline 2.0
 
 
Łuki 
Swój

S: Mercedes 190 1.8+LPG
Silnik: M102
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 57
Skąd: Wołomin
Wysłany: Pią Sty 29, 2010 22:45   

System IGS, określany jako III generacja, ale może fachowo inaczej się to nazywa, na pewno działa z mechanicznym wtryskiem, no i działa ok.
 
gizo 
Mercszpec


S: 190E Sportline
Silnik: M102
Wiek: 29
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 2349
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob Sty 30, 2010 09:16   

http://picasaweb.google.c...436024992545506 coś takiego masz??
no to faktycznie masz fajną instalację ja mam I generacji i już 8 rok leci jak na niej jeżdżę i nie narzekam, najwiecej problemów mają osoby które montują II generację z moich obserwacji akurat przy naszych autkach.

[ Dodano: Sob Sty 30, 2010 10:07 ]
Łuki, łuki wrzuć fotki tej instalacji najlepiej swojego silnika może być nawet telefonem. Co do tej instalacji jakby tak samemu kupić wszystkie potrzebne części to w 1500 zł można się zmieścić, oczywiście bez butli, tylko ten sterownik skąd go wziąść i jak go zestroić.
_________________
Mercedes 190E Sportline 2.0
 
 
Łuki 
Swój

S: Mercedes 190 1.8+LPG
Silnik: M102
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 57
Skąd: Wołomin
Wysłany: Sob Sty 30, 2010 11:55   

No coś podobnego, postaram się wrzucić fotkę tego co jest u mnie
 
kuba
[Usunięty]

Wysłany: Wto Mar 16, 2010 11:49   

Marcin444 napisał/a:
palanie oscyluje na trasie w granicach 11 LPG,a miasto to ok 15 LPG.

Marcin rozumie twoje podejście do LPG ale nie mów że spalanie w mieście to 15 litrów :slaby: Proszę cię, góra w mieście to 13 a na trasie 9-10. Nie popadajcie w skrajności.
16 litrów to mi spalił w mieście jak miałem odłączony zawór powietrza dodatkowego i wolne obroty 1400.. to wtedy tak ale po ustawieniach nie ma mowy żeby ci tyle paliła fura.
 
Roach
[Usunięty]

Wysłany: Wto Mar 16, 2010 16:19   

Mi raz spalił 16l LPG/100km w mieście, ale korki były tak masakryczne, że na piechotę zaszedłbym za ten czas 2x razy.

Cytat:
przecież silniki m102 2.0 palą nie tak dużo na trasie, raptem ok 8-9 litrów

Racja, tylko, że u mnie zdarza się, że spali 9l... LPG/100km - jednostajna prędkość ok. 80km/h. Normalnie to tak jak Marcin444 napisał - 11l/100km. Średnio wychodzi 12,5l LPG/100km, co daje wynik w przeliczeni na benzynę 6,25l/100km. W takim przypadku ani myślę rezygnować z LPG.

O LPG prawda jest taka, że wszyscy zwalają na nią wszelkie usterki, a w większości przypadków auto psuje się niezależnie czy ma instalację, czy nie. No i wtedy oczywiście winna instalacja, bo "przecież auta na samą benzynę się nie psują", heh... :pukpuk:
 
Vitek.p 
Mercszpec


S: '99 S500l
Silnik: INNY
S2: '85 500sec
Wiek: 25
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 1963
Skąd: Londyn
Wysłany: Wto Mar 16, 2010 18:34   

najlepszy silnik do lpg to ten który masz :) jak ktoś Ci dobrze założy instalacje to będzie śmigał :) nie słuchaj że ke-jett sie nie nadaj bo to mocno przesadzone informacje. jest trudniej ale to tylko kwestia fachowca :) myślę że najlepiej kupić 2,6 bo masz duuużo mocy :)
_________________

-"80 280se "Czarnuch"
-"95 c180 "Goła Lucyna"
-"82 230ce "Marley"
+ '84 280se "Złoty Angol"
+ '85 500sec "Niebieski"
+ '99 S500L "Podròba"

 
 
przemx_300ce
[Usunięty]

Wysłany: Sro Mar 17, 2010 07:14   

Vitek.p, najprawdziwsza prawda. U mnie jeździ II gen w 300ce i nie mam w zasadzie problemów.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez przemx_300ce Sro Mar 17, 2010 07:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
mickybog
[Usunięty]

Wysłany: Sro Mar 17, 2010 22:48   

drodzy forumowicze, wlasnie stanalem przed faktem... dojazd do pracy 23 km w jedna strone :( masakracznie sie tego boje, ale rozwazam opcje wrzucenia junkersa do swojej :star: po zliczeniu ilosci km i ceny paliwa i sprawdzeniu stanu konta po miesiacu jezdzenia na pb95, doszedlem do wyniku szokujacego dla mojego portfela :(
bardzo powaznie rozwazam opcje lpg, mimo ze wlozylem duzo serca w swoje m103, prawdopodobnie w przyszlym tyg wyjasni sie i czy zapadnie klapka w decyzji i zagazuje swoja :star: jednak oszczednosci rzedu 3600 zlotych rocznie to juz nie przelewki, a ja robie miesiecznie prawie 2000km w tej chwili. jednak warunki ekonomiczne w naszym kraju zmuszaja do dziwnych zachowan i jak kolega Arti ujal takie mysli chodza po glowie... jesli juz bedzie wrzucony lpg to czy blos jest dobra alternatywa? pozdrawiam
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo